1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
31.08.2004 N 16666/7/15-1117
Про надання роз'яснення
У зв'язку із запитами платників податків та органів державної податкової служби на місцях, а також з метою належної організації адміністрування податку на прибуток Державна податкова адміністрація України повідомляє про порядок відображення в податковому обліку з податку на прибуток підприємств операцій з облігаціями внутрішньої державної позики, оформленими під погашення простроченої бюджетної заборгованості з податку на додану вартість.
Відповідно до Закону УРСР "Про цінні папери і фондову біржу" від 18.06.91 р. N 1201 (далі - Закон N 1201) під терміном "облігація" слід розуміти цінний папір, що засвідчує внесення її власником грошових коштів і підтверджує зобов'язання відшкодувати йому номінальну вартість цього цінного паперу в передбачений у ньому строк з виплатою фіксованого процента (якщо інше не передбачено умовами випуску).
Перелік видів цінних паперів, які можуть випускатися в Україні (серед яких є облігації внутрішньої державної позики, далі - ОВДП), наведено у ст. 3 Закону N 1201. При цьому статтею 2 цього Закону передбачено, що рішення про випуск ОВДП приймається відповідно Кабінетом Міністрів України.
Згідно зі статтею 12 Закону України "Про Державний бюджет України на 2004 рік" погашення простроченої бюджетної заборгованості з податку на додану вартість, яка виникла станом на 1 листопада 2003 року і не відшкодована до 1 січня 2004 року, здійснюється шляхом її оформлення ОВДП з терміном обігу п'ять років.
Пунктом 1.8 ст. 1 Закону України "Про податок на додану вартість" визначено, що бюджетне відшкодування - це сума, яка підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим законом.
Основні умови випуску ОВДП для погашення простроченої бюджетної заборгованості з податку на додану вартість наведено в постанові Кабінету Міністрів України "Про випуск облігацій внутрішньої державної позики для погашення простроченої бюджетної заборгованості з податку на додану вартість" від 25.12.2003 р. N 2014.
Цією постановою визначено, що випуск ОВДП для погашення простроченої бюджетної заборгованості з податку на додану вартість - це публічна пропозиція платникам податку щодо оформлення простроченої бюджетної заборгованості з податку на додану вартість.
Таким чином, платник податку не придбаває ОВДП, а отримує їх від держави в рахунок погашення простроченої бюджетної заборгованості з податку на додану вартість.
Відповідно до підпункту 4.2.4 п.4.2 ст. 4 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (далі - Закон) не включаються до складу валових доходів суми коштів у частині надмірно сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів), що повертаються або мають бути повернені платнику податку з бюджетів, якщо такі суми не були включені до складу валових витрат.
Згідно з підпунктом 7.6.1 п.7 6 ст. 7 Закону платники податку ведуть окремий податковий облік фінансових результатів операцій з цінними паперами і деривативами у розрізі окремих видів цінних паперів, а також фондових та товарних деривативів.
Якщо протягом звітного періоду витрати на придбання кожного з окремих видів цінних паперів, а також деривативів, понесені (нараховані) платником податку, перевищують доходи, отримані (нараховані) від продажу (відчуження) цінних паперів або деривативів такого ж виду протягом такого звітного періоду, від'ємний фінансовий результат переноситься на зменшення фінансових результатів від операцій з цінними паперами або деривативами такого ж виду майбутніх звітних періодів у порядку, визначеному статтею 6 цього Закону.

................
Перейти до повного тексту