- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
18.03.2004 N 2025/6/17-3116 |
Що стосується питання про набрання чинності окремими взаємопов'язаними нормами
Закону (стосовно підпунктів 22.1.1-22.1.5 пункту 22.1 статті 22 Закону), то ДПАУ зверталася за відповідними роз'ясненнями до Комітету Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності, а також повідомляла про зазначене платникам податку та податковим органам.
Зокрема, на письмовий запит Національного банку України від 24 грудня 2003 року N 18-110/4652-9743 в частині можливості оподаткування у 2004 році доходів фізичних осіб у вигляді процентів за банківськими вкладами та ощадними (депозитними) сертифікатами Державна податкова адміністрація України листом від 15.01.2004 р.
N 254/5/17-3116 - на адресу заявника, а також листом від 14.01.2004 р. N 192/6/17-3216 - на адресу Асоціації українських банків повідомила таке:
"У зв'язку з неоднозначним розумінням набрання чинності підпунктом 4.2.12 пункту 4.2 статті
4 Закону (виходячи із змісту підпункту 22.1.4 статті 22 Закону) щодо оподаткування процентів податковим органам в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві і Севастополі листом ДПА України від 8 січня 2004 року
N 5/7/17-2117 повідомлено про те, що з доходів громадян у вигляді процентів на банківський вклад (депозит), вклад до небанківських фінансових установ та процентів за ощадним (депозитним) сертифікатом у період з 1 січня 2004 року по 1 січня 2005 року податок не справляється".
Відповідно до підпункту 22.1.5 статті
22 Закону статті 11, 13 і 14 Закону набирають чинності з 1 січня 2005 року. У зв'язку із зазначеним відповідні взаємопов'язані норми пункту 4.2 статті 4 Закону, зокрема щодо включення до складу загального місячного оподатковуваного доходу частини доходів від продажу об'єктів нерухомого майна (підпункт 4.2.6), доходу у вигляді вартості успадкованого майна (підпункт 4.2.14), вартості подарунків (підпункт 4.2.3), матимуть практичне застосування (набирають чинності) з 1 січня 2005 року.
Що стосується відмінностей подарунків від виграшів і призів, то слід виходити з норм Закону України
"Про оподаткування прибутку підприємств". Так, відповідно до пункту 1.33 цього Закону виграші і призи уособлені із лотереєю та участю у ній або у інших розіграшах, які передбачають попереднє придбання платником податку права на участь у таких лотереях чи розіграшах. Лотерея - це господарська операція, яка передбачає продаж гравцю права на участь у розігруванні призу за випадковою вірогідністю за кошти або в обмін на інші цінності, а також безоплатне отримання такого призу у власність у разі визнання такого гравця переможцем. Призовий фонд визначається як сукупність призів, які підлягають виплаті переможцям лотереї відповідно до оприлюднених умов її проведення.
................Перейти до повного тексту