- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
26.03.2004 N 5179/7/11-1317 |
Про окремі питання справляння у 2004 році рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат
Державна податкова адміністрація України у зв'язку з набранням чинності Законом України від 5 лютого 2004 року
N 1456-IV "Про рентні платежі за нафту, природний газ і газовий конденсат" і постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2004 року
N 255 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 березня 2001 р. N 256" повідомляє таке.
платники рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат, об'єкти і ставки рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат, порядок їх обчислення і сплати не можуть встановлюватись або змінюватись іншими законодавчими актами, крім законів про внесення змін до цього Закону (стаття 2);
платниками рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат є суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють видобуток нафти, природного газу чи газового конденсату (стаття 3);
об'єктом оподаткування для рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат є обсяги видобутих нафти, природного газу і газового конденсату (стаття 4);
базою оподаткування для рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат є вартість обсягів видобутих нафти, природного газу і газового конденсату (стаття 5).
На відміну від цього, статтею
3 Закону України
"Про Державний бюджет України на 2004 рік" установлено, що підприємства, які здійснюють видобуток природного газу та газового конденсату (крім видобутку природного газу із морських родовищ, який реалізується за регульованими цінами) і нафти, вносять до Державного бюджету України у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, рентну плату за природний газ у розмірі 30,6 гривні за 1000 куб. метрів, за нафту - у розмірі 160 гривень за одну тонну і газовий конденсат - у розмірі 104,04 гривні за одну тонну.
Порядок обчислення та внесення до Державного бюджету України рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22 березня 2001 року
N 256 (зі змінами і доповненнями). Відповідно до норм цього Порядку:
механізм обчислення та внесення до Державного бюджету України рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат визначено цим Порядком, а не Законом України
"Про рентні платежі за нафту, природний газ і газовий конденсат", як це вимагається для встановлення механізму обчислення рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат;
платниками рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат є підприємства, які здійснюють видобуток нафти, природного газу та газового конденсату, або за їх рішенням - філіали та інші відокремлені підрозділи, які мають поточні рахунки в установах банку, і, на відміну від платників рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат, не можуть бути фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності;
об'єктом обчислення рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат є обсяги відпущених нафти, природного газу і газового конденсату, а не обсяг і вартість видобутих нафти, природного газу і газового конденсату, як встановлено об'єкт і база оподаткування для рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат відповідно до Закону України
"Про рентні платежі за нафту, природний газ і газовий конденсат".
Таким чином, рентна плата за нафту, природний газ і газовий конденсат як єдиний платіж, що встановлений статтею
3 Закону України
"Про Державний бюджет України на 2004 рік", колом платників, об'єктом оподаткування, ставками, механізмом запровадження, нормативно-правовим забезпеченням суттєво відрізняється від рентних платежів за нафту, природний газ і газовий конденсат, запроваджених Законом України
"Про рентні платежі за нафту, природний газ і газовий конденсат". Слід також зазначити, що Закон України "Про рентні платежі за нафту, природний газ і газовий конденсат" не зупинив дію і не змінив норму статті 3 Закону України "Про Державний бюджет України на 2004 рік", а тільки доручив Кабінету Міністрів України привести власні нормативні акти у відповідність до нього. Поряд з цим, з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 4 березня 2004 року
N 255 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 березня 2001 р. N 256" механізм обчислення рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат зазнав змін у зв'язку з набранням чинності з 01.01.2004 р. Законом України "Про Державний бюджет України на 2004 рік" і не зазнав змін з набранням чинності з 01.01.2004 р. Законом України "Про рентні платежі за нафту, природний газ і газовий конденсат". Зазначене підкреслює різну нормативно-методологічну базу формування названих платежів.
................Перейти до повного тексту