1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Порядок


ГОЛОВНА ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ
П Р О Т О К О Л
N 3 від 20.10.95
м.Київ
Затверджено
рішенням Державної міжвідомчої
експертної комісії з електронних
контрольно-касових апаратів
протоколом N 3 від 20.10.95 р.
( Порядок втратив чинність на підставі Рішення Державної комісії електронних систем від 21.05.97)
Порядок виведення з експлуатації контрольно-касових апаратів, які не відповідають Технічним вимогам до електронних контрольно-касових апаратів
1. Загальні положення
1.1. Порядок виведення з експлуатації контрольно-касових апаратів, які не відповідають Технічним вимогам до електронних контрольно-касових апаратів (далі - Порядок виведення) розроблений на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 8 квітня 1995 року N 398 "Про державну міжвідомчу експертну комісію з електронних контрольно-касових апаратів".
1.2. Чинність Порядку виведення розповсюджується на всі моделі контрольно-касових апаратів, що впроваджені і зареєстровані державними податковими інспекціями на території України, які не відповідають Технічним вимогам до електронних контрольно-касових апаратів (далі - ЕККА), затверджених рішенням Державної міжвідомчої експертної комісії з електронних контрольно-касових апаратів від 6 липня 1995 року (протокол N 2 і не внесені до Державного реєстру ЕККА.
1.3. Порядок виведення встановлює терміни та процедуру виведення з експлуатації і зняття з реєстрації державними податковими інспекціями моделей контрольно-касових апаратів, які не відповідають Технічним вимогам до ЕККА.
1.4. На території України забороняється використання моделей контрольно-касових апаратів, термін виведення з експлуатації яких, встановлений цим Порядком виведення, вичерпався. Після закінчення терміну виведення з експлуатації моделі контрольно-касових апаратів знімаються з реєстрації державними податковими інспекціями.
2. Терміни виведення з експлуатації контрольно-касових апаратів, які не відповідають Технічним вимогам до ЕККА
2.1. Підприємства і організації всіх форм власності та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють її у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг за готівку через контрольно-касові апарати, що не відповідають Технічним вимогам до ЕККА, зобов'язані вивести їх з експлуатації з заміною на ЕККА, які увійшли до Державного реєстру ЕККА, допущених до використання в Україні, в такі терміни:
до 1 січня 1996 року - наявні електромеханічні контрольно-касові апарати типу "Ока", "Іскра" та їм подібні всіх модифікацій;
до 1 січня 1998 року - наявні ЕККА всіх марок і модифікацій вітчизняного та імпортного виробництва без фіскальної пам'яті;
до 1 січня 1999 року - наявні ЕККА всіх марок і модифікацій вітчизняного та імпортного виробництва з фіскальною пам'яттю, якщо їх технічні характеристики не будуть приведені до зазначеного терміну у відповідність з Технічними вимогами до ЕККА.
2.2. Забороняється продаж, перепродаж, здача в оренду, безкоштовна передача на баланс іншим суб'єктам підприємницької діяльності та реєстрація в державних податкових інспекціях:
з 1 листопада 1995 року - електромеханічних контрольно-касових апаратів типу "Ока", "Іскра" та їм подібних всіх модифікацій, ЕККА всіх марок і модифікацій вітчизняного та імпортного виробництва без фіскальної пам'яті;
з 1 грудня 1995 року - ЕККА всіх марок і модифікацій вітчизняного та імпортного виробництва з фіскальною пам'яттю, якщо їх технічні характеристики не будуть приведені до зазначеного терміну у відповідність з Технічними вимогами до ЕККА.
3. Порядок виведення з експлуатації контрольно-касових апаратів, які не відповідають Технічним вимогам до ЕККА
3.1. Суб'єкти підприємницької діяльності за місяць до настання терміну виведення контрольно-касових апаратів з експлуатації подають до державних податкових інспекцій за місцем реєстрації заяву про зняття контрольно-касового апарата з обліку.
3.2. Представник місцевої державної податкової інспекції за місцем експлуатації контрольно-касового апарата:
вилучає реєстраційне посвідчення;
складає акт про виведення контрольно-касового апарата з експлуатації (форма акту додається);
здійснює відповідний запис в журналі контрольно-касового апарата про виведення апарата з експлуатації з зазначенням дати, посади, підпису, призвіща;
знімає пломбу державної податкової інспекції.
Акт про виведення контрольно-касового апарата з експлуатації затверджує начальник державної податкової інспекції або його заступник.
Після затвердження акта про виведення контрольно-касового апарата з експлуатації представник місцевої державної податкової інспекції робить відмітку в журналі реєстрації контрольно-касового апарата про виведення його з експлуатації. При цьому вказує номер акта, своє прізвище, підпис і дату запису.
Акт та вилучене реєстраційне посвідчення зберігаються у справі підприємця на протязі 5 років.
Додаток
до Порядку виведення з експлуатації
контрольно-касових апаратів, що не
відповідають Технічним вимогам до
електронних контрольно-касових
апаратів
Затверджую:
Начальник державної податкової інспекції
по ______________________________________
_________________________________________
(підпис) (прізвище, ім'я та по батькові)
"____"____________ 19___ р.
Акт N _____
про виведення контрольно-касового апарата (ККА) з експлуатації
Контрольно-касовий апарат:
заводський номер ________________;
фінансовий номер ________________;
модель ________________;
реєстраційне посвідчення (номер) видане ДПІ ________________;
користувач ________________;
місце використання ________________;
виводиться з експлуатації згідно Порядку виведення з експлуатації
контрольно-касових апаратів, технічні характеристики яких не
відповідають Технічним вимогам до ЕККА.
Під час складання акта остаточно зафіксовані такі показники:
номер останнього щоденного звіту ________________;
показники лічильників ________________;
загальна сума продажу ________________;
сума поверненого товару ________________.
Реєстраційне посвідчення номер _______, дата ______ вилучено,
запис про виведення ККА з експлуатації зроблено в журналі ЕККА.
Подальше використання ККА заводський номер __________,
модель _____________ при наданні послуг населенню за готівку на
території України заборонене.
Відповідальний Керівник
представник ДПІ підприємства
(підпис) (підпис)
Затверджено
рішенням Державної міжвідомчої
експертної комісії з електронних
контрольно-касових апаратів
протоколом N 3 від 20.10.95 р.
Положення про порядок продажу, технічного обслуговування та ремонту електронних контрольно-касових апаратів в Україні
Положення має на меті створення ефективно діючої мережі підприємств, що здійснюють продаж, ремонт і технічне обслуговування електронних контрольно-касових апаратів (далі - ЕККА), захист інтересів фізичних та юридичних осіб, які використовують ЕККА при проведенні розрахунків із споживачами за готівку.
1. Загальні положення.
1.1. Положення підготовлено на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 8 квітня 1995 року N 398 "Про Державну міжвідомчу експертну комісію з електронних контрольно-касових апаратів".
1.2. В Положенні використовуються такі основні поняття:
заявник ЕККА (далі - заявник) - юридична особа, з ініціативи якої конкретна модель ЕККА занесена до Державного реєстру ЕККА, дозволених до реалізації та використання на території України (далі - Державний реєстр ЕККА);
постачальник ЕККА (далі - постачальник) - юридична особа, що організує продаж, технічне обслуговування і ремонт конкретних моделей ЕККА;
центр сервісного обслуговування і ремонту ЕККА (далі - ЦСО) - юридична особа, що надає послуги по введенню ЕККА в експлуатацію, їх технічному обслуговуванню та ремонту;
продавець ЕККА (далі - продавець) - юридична особа, що здійснює продаж ЕККА;
користувач ЕККА (далі - користувач) - суб'єкт підприємницької діяльності, юридична чи фізична особа, яка відповідно до чинного законодавства України застосовує ЕККА;
еталонний зразок ЕККА - зразок моделі ЕККА, яка занесена до Державного реєстру, відповідає технічним вимогам до ЕККА, витримала технічні випробування, сертифікацію і зберігається в лабораторії еталонних зразків.
1.3. До організацій і установ, що беруть участь у встановленні порядку продажу, технічного обслуговування і ремонту ЕККА, а також здійснюють безпосередній продаж, технічне обслуговування, ремонт ЕККА і контроль за цими видами діяльності, відносяться:
Державна міжвідомча експертна комісія по електронних контрольно-касових апаратах (далі - Державна комісія);
Державний комітет України із стандартизації, метрології і сертифікації (далі - Держстандарт України) і його територіальні органи;
Головна державна податкова інспекція України і державні податкові інспекції;
місцеві органи виконавчої влади;
заявники;
постачальники;
продавці;
ЦСО;
користувачі.
2. Державна міжвідомча експертна комісія по електронних контрольно-касових апаратах:
розглядає заявки про дозвіл на експлуатацію на території України моделей ЕККА, визначає моделі ЕККА, допущені до використання на території України;
формує і веде Державний реєстр ЕККА;
вирішує міжвідомчі проблеми, пов'язані з використанням ЕККА;
координує роботу міністерств, інших центральних органів державної влади щодо застосування ЕККА, проведення ними єдиної технічної політики стосовно ЕККА;
забезпечує здійснення контролю за дотриманням суб'єктами підприємницької діяльності законодавства щодо впровадження ЕККА;
організовує випробування і експертизу ЕККА на відповідність вимогам державних стандартів України, технічним вимогам до ЕККА для здійснення розрахунків зі споживачами за готівку в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також вимогам інших нормативних актів, які визначають умови застосування ЕККА;
організовує перевірки використання ЕККА в організаціях і підприємствах, що здійснюють розрахунки зі споживачами за готівку, а також перевіряє достовірність поданих до комісії документів і наведених у них відомостей;
приймає рішення і здійснює контроль за проведенням експериментів з ЕККА з метою виявлення ефективності їх застосування під час здійснення розрахунків зі споживачами за готівку;
подає Кабінету Міністрів України інформацію про застосування ЕККА на території України;
погоджує нормативні акти і рішення міністерств, інших органів державної виконавчої влади з питань, що входять до її компетенції;
розглядає скарги та заяви щодо продажу, технічного обслуговування і ремонту ЕККА.
3. Територіальні органи Держстандарту України - центри стандартизації, метрології і сертифікації:
проводять перевірку засобів вимірювання, які застосовуються в ЦСО для ремонту, налагодження та контролю ЕККА;
подають рекомендації до Державної комісії про виключення з Державного реєстру ЕККА моделей ЕККА у випадках, коли вони не відповідають сертифікаційним параметрам;
за дорученням Державної комісії здійснюють постійний контроль на відповідність ЕККА щодо параметрів сертифікації (техніки безпеки, радіозавадам, функціональним характеристикам) і технічних вимог до ЕККА.
4. Державні податкові інспекції:
забезпечують контроль за дотриманням суб'єктами підприємницької діяльності встановленого порядку застосування ЕККА;
накладають фінансові санкції на суб'єктів підприємницької діяльності, які порушують порядок проведення розрахунків зі споживачами за готівку;
ставлять на облік і знімають з обліку ЦСО відповідно до рішень органів виконавчої влади України, ведуть облік відбитків пломбіраторів та печаток, які використовуються в ЦСО;
реєструють ЕККА, які внесені до Державного реєстру ЕККА, допущені до використання в Україні і поставлені на технічне обслуговування в ЦСО;
знімають з реєстрації ЕККА, які виведені із Державного реєстру ЕККА і не допущені до використання в Україні;
ведуть реєстраційні картки щодо обліку зареєстрованих або знятих з реєстрації ЕККА;
перевіряють наявність на ЕККА пломб, встановлених ЦСО;
контролюють фіскальну пам'ять у процесі експлуатації ЕККА, пломбують її, якщо вона розпломбовувалась при виконанні ремонту;
перевіряють справність ЕККА, в разі необхідності залучають для перевірки фахівців ЦСО, де ЕККА знаходиться на обслуговуванні;
надсилають зауваження та пропозиції щодо якості технічного обслуговування та ремонту ЕККА до Державної комісії, органів виконавчої влади України;
подають рекомендації до Державної комісії щодо виведення з Державного реєстру ЕККА моделей ЕККА, які не забезпечують повноту контролю обліку виручки;
розглядають скарги, пов'язані з використанням ЕККА;
проводять навчання працівників державних податкових інспекцій;
подають пропозиції до органів виконавчої влади України про зняття з реєстрації ЦСО у випадках, якщо з вини працівників ЦСО сталося порушення законодавства, інших нормативних документів про застосування ЕККА.
5. Органи виконавчої влади України:
вживають заходи щодо забезпечення виконання цього Положення;
забезпечують контроль за впровадженням ЕККА;
реєструють в обов'язковому порядку підприємства ЦСО, якщо вони відповідають вимогам, встановленим цим Положенням;
знімають ЦСО з реєстрації у випадках порушення вимог цього Положення за власною ініціативою, за поданням державних податкових інспекцій, Держстандарту України та його територіальних органів.
6. Заявники:
укладають договори з постачальником на постачання ЕККА;
виконують функції постачальників заявлених ними моделей ЕККА на території України, якщо вони внесені до Державного реєстру ЕККА як постачальники;
здійснюють постачання ЕККА, що відповідають еталонним зразкам, які занесені до Державного реєстру ЕККА;
несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України, включаючи виведення моделі ЕККА з Державного реєстру ЕККА, за невідповідність еталонним зразкам ЕККА моделей ЕККА, які вони постачають;
надають Головній державній податковій інспекції України щомісячну інформацію щодо вироблених (завезених на територію України) та реалізованих ЕККА;
забезпечують доробку ЕККА, що постачаються, на відповідність технічним вимогам до ЕККА у випадках зміни останніх;
забезпечують через ЦСО гарантійний ремонт ЕККА, несуть відповідальність за забезпечення ЦСО стендовим обладнанням, тестовим програмним забезпеченням, а також запасними частинами та комплектуючими, ремонтною і експлуатаційною документацією протягом всього терміну використання ЕККА, встановленого Державним реєстром ЕККА;
можуть виконувати функції продавця і ЦСО за умови виконання вимог, встановлених цим Положенням.
7. Постачальники:
здійснюють постачання ЕККА, що відповідають еталонним зразкам, занесеним до Державного реєстру ЕККА;

................
Перейти до повного тексту