- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ У М. КИЄВІ
Л И С Т
28.01.2003 N 84/10/31-107
Відповідно до п. 5 Указу Президента України від 23.07.1998 р.
N 817/98 "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності" - (далі - Указ), органи державної податкової служби мають право проводити планові та позапланові виїзні перевірки фінансово-господарської діяльності суб'єктів підприємницької діяльності (СПД) щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів, державних цільових фондів та неподаткових платежів.
Плановою документальною перевіркою вважається перевірка фінансово-господарської діяльності СПД, яка проводиться на підставі
статті 2 Указу та передбачена у плані роботи податкового органу.
Позапланова документальна перевірка - це перевірка, яка не передбачена у планах роботи податкового органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених статтею
3 Указу. Так, відповідна перевірка здійснюється, якщо за наслідками зустрічних перевірок виявлено факти, що свідчать про порушення СПД норм законодавства, якщо СПД не подав у встановлений строк документи обов'язкової звітності або подав у встановленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами контролюючого органу під час проведення планової чи позапланової перевірки, а також якщо виявлено недостовірність даних, заявлених у документах обов'язкової звітності.
Крім того, позапланова перевірка проводиться у разі виникнення потреб з перевірки відомостей, отриманих від осіб, які мали правові відносини з СПД, якщо СПД не надасть пояснення та їхні документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу протягом трьох робочих днів від дня отримання запиту, а також у разі здійснення реорганізації (ліквідації) підприємства.
Планова та позапланова перевірки можуть бути комплексними. Комплексна - це документальна перевірка фінансово-господарської діяльності підприємства, якою охоплюються питання повноти нарахування та своєчасної сплати всіх видів податків, зборів, обов'язкових та інших платежів, контроль за якими покладено на органи державної податкової служби України. Виявлення недостовірних даних, заявлених у документах обов'язкової звітності, проводиться при обробці та перевірці податкової звітності.
Так, згідно з рекомендаціями щодо прийому й термінів розгляду податкових декларацій з податку на прибуток та механізму реалізації виявлених правопорушень (наказ ДПА України від 11 травня 1999 р.
N 253 зі змінами та доповненнями) перевірці підлягає: правильність визначення об'єкта оподаткування й нарахованої суми податку; відповідність даних додатків основним рядкам декларації та розрахунок фінансових результатів товарообмінних (бартерних) операцій.
У разі виявлення під час перевірки арифметичних або методологічних помилок у поданій податковій декларації, що призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання, відповідальна особа державного податкового органу складає акт про результати проведення перевірки податкової звітності (далі - акт) за встановленою формою. В акті вказуються рядки декларації, в яких платником податку допущені арифметичні помилки, а також надається стислий опис методологічних помилок.
................Перейти до повного тексту