- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 6514/7/16-1201 від 12.05.2000
м.Київ
Відносно оподаткування податком на додану вартість сум орендної плати за використання державного майна
У доповнення до листа Державної податкової адміністрації України від 23.03.2000 р. N 2086/5/16-1218 Державна податкова адміністрація України повідомляє.
Законом України від 10.04.92 р.
N 2269-XII "Про оренду державного та комунального майна", зі змінами та доповненнями до нього, встановлено, що орендодавцями таких об'єктів оренди, як цілісні майнові комплекси підприємств (господарський об'єкт з інженерними комунікаціями та ін.) та нерухомого майна (будівлі, приміщення), а також майна, що не ввійшло до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), - є Фонд державного майна України (його відділення) (далі - Фонд), а по окремо індивідуально визначеному майну підприємств (крім нерухомого) та по окремих структурних підрозділах за дозволом Фонду - є державні підприємства (далі - підприємства).
Постановою Кабінету Міністрів України від 19.01.2000 р.
N 75 внесено зміни і доповнення до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна, яку затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.95
N 786 (далі - Методика). Внесені зміни передбачають диференційований розподіл орендної плати за оренду вищезазначених об'єктів.
1. За використання цілісних майнових комплексів державних підприємств та майно, що не ввійшло до статутного фонду господарського товариства, створеного у процесі приватизації (корпоратизації), орендодавцем яких виступає Фонд, орендна плата спрямовується у повному обсязі до державного бюджету. Для цілей оподаткування податком на додану вартість операцій за договорами оренди таких об'єктів необхідно керуватися раніше наданими роз'ясненнями Державної податкової адміністрації України від 27.12.99
N 19553/7/16-1201, доповненням до яких були роз'яснення Комітету з питань фінансів і банківської діяльності Верховної Ради України від 17.12.99
N 06-10/875.
2. За оренду нерухомого майна державних підприємств та об'єкта житлового фонду, який не ввійшов до статутного фонду приватизованого (корпоратизованого) підприємства, але ним утримується, орендодавцем виступає Фонд, а орендна плата диференційовано у розмірі 70 відсотків спрямовується до державного бюджету, а 30 відсотків відповідно державному підприємству чи господарському товариству, яке їх утримує. За роз'ясненнями
Фонду державного майна України органи приватизації, укладаючи договори оренди, можуть передбачити, що орендар самостійно направляє визначені п.17 Методики частки орендної плати безпосередньо до бюджету та державному підприємству (організації), на балансі якого знаходиться орендоване майно.
Вищезазначені операції, які пов'язані з договорами оренди, згідно з підпунктом 3.1.1 статті
3 Закону України
"Про податок на додану вартість" є об'єктом для оподаткування податком на додану вартість. А тому, керуючись цим пунктом, слід зазначити, що у підприємства, нерухоме майно чи об'єкт житлового фонду якого передано в оренду за договором між Фондом та орендарем, виникають податкові зобов'язання на дату, визначену пунктом 7.3 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість". При цьому база для оподаткування відповідно до пункту 4.1 статті 4 цього Закону визначається виходячи з повної вартості орендної плати незалежно від того, хто (орендар чи підприємство) здійснює процедуру розмежування вартості орендної плати у розмірах, визначених пунктом 17
Методики.
За відсутності внесення попередньої оплати за оренду першою із подій буде подія фактичного надання (використання) у звітному періоді об'єкта оренди, а тому відповідно до положень вищезазначеного пункту датою виникнення податкових зобов'язань буде останній день звітного періоду.
................Перейти до повного тексту