1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 6208/7/16-1117 від 16.05.2001
( Зміни в текст не внесені. Додатково див. Лист Державної податкової адміністрації N 8006/7/15-1117 від 17.05.2002 )
Державна податкова адміністрація України надсилає для відома і керівництва в роботі постанову Кабінету Міністрів України від 23.04.2001 р. N 374 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1999 року N 271" і на доповнення до листа від 19.03.2001 р. N 3524/7/16-1117 повідомляє.
Постановою Кабінету Міністрів Україні від 23.04.2001 р. N 374 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1999 року N 271" затверджено в новій редакції Порядок акумуляції та використання коштів, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками - платниками податку на додану вартість щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг), включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини. Крім того, зазначеною постановою врегульовано питання щодо терміну її дії, питання застосування спеціального режиму оподаткування новоствореними сільськогосподарськими товаровиробниками та інші питання.
I. Період дії Порядку, затвердженого постановою
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.04.2001 р. N 374 внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 26.02.99 р. N 271 "Про Порядок акумуляції та використання коштів, які нараховуються сільськогосподарськими товаровиробниками - платниками податку на додану вартість щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг), включаючи продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену на давальницьких умовах із власної сільськогосподарської сировини", чим фактично підтверджено безперервність дії останньої, починаючи з моменту її прийняття і до внесення змін, тобто з 26 лютого 1999 року до 23 квітня 2001 року.
У зв'язку з цим необхідно переглянути звітність платників податку, які у вказаний період мали право на використання спеціального режиму оподаткування. При цьому операції з реалізації товарів (робіт, послуг) власного виробництва, які здійснені цими платниками у вказаний період, повинні бути відображені в спеціальних (окремих) деклараціях; позитивна різниця між податковими зобов'язаннями і податковим кредитом (рядок 23 спеціальної (окремої) декларації за червень 2000 року та за січень 2001 року) має бути перерахована на спеціальні рахунки; від'ємна різниця між податковими зобов'язаннями і податковим кредитом - перенесена в рядок 22 спеціальної (окремої) декларації наступного звітного періоду (значення рядка 24 спеціальної (окремої) декларації за червень 2000 року має бути перенесено до спеціальної (окремої) декларації за липень 2000 року, а значення рядка 24 спеціальної (окремої) декларації за січень 2001 року має бути перенесено до спеціальної (окремої) декларації за лютий 2001 року).
Якщо платниками значення рядка 24 спеціальної (окремої) декларації за червень 2000 року (січень 2001 року) в рядок 22 спеціальної (окремої) декларації за липень 2000 року (лютий 2001 року) не перенесено, то виправлення необхідно провести таким чином:
- значення рядка 24 спеціальної (окремої) декларації за червень 2000 року (січень 2001 року) перенести в рядок 22 спеціальної (окремої) декларації за квітень 2001 року (термін подання - 20 травня);
- якщо значення рядка 24 спеціальної (окремої) декларації за червень 2000 року (січень 2001 року) перенесено платником до бюджетної декларації, необхідно провести відповідне коригування.
II. Особливості застосування спеціального режиму оподаткування новоствореними сільськогосподарськими товаровиробниками
Відповідно до пунктів 2 та 3 затвердженого Порядку новоствореними сільськогосподарськими товаровиробниками з метою визначення права на застосування ними спеціального режиму оподаткування вважаються:
- суб'єкти господарювання різних форм власності, які зареєстровані як суб'єкти підприємницької діяльності у поточному році;
- суб'єкти господарювання різних форм власності, які зареєстровані як суб'єкти підприємницької діяльності у минулому році, але з поважних причин почали здійснювати операції з продажу товарів (робіт, послуг) лише в поточному році.
Для того щоб застосовувати у своїй діяльності спеціальний режим оподаткування, новостворений сільськогосподарський товаровиробник повинен бути безумовно зареєстрований як платник ПДВ.
Новостворений сільськогосподарський товаровиробник має право на застосування спеціального режиму оподаткування у разі, якщо ним у звітному періоді одержано не менше як 50% загальної суми валового доходу від операцій з продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки.
Звітним періодом з метою визначення права застосування спеціального режиму оподаткування вважається період з моменту державної реєстрації сільськогосподарського товаровиробника як платника ПДВ до кінця першого звітного (податкового) місяця, за який цим платником подається декларація з ПДВ та який охоплює повний календарний звітний податковий період, за який платник вперше звітує як платник ПДВ.
Наприклад, сільськогосподарський товаровиробник зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності 20 січня 2001 року і 25 березня цього ж року зареєстрований як платник ПДВ. Перша податкова декларація з ПДВ подається цим платником за березень 2001 року, тобто за період з 25 по 31 березня. Оскільки 7 календарних днів не можуть дати чіткої картини діяльності платника для визначення відсотка обсягу операцій з продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки в загальному обсязі валового доходу платника, то для визначення 50% використовується декларація першого повного звітного періоду, тобто за квітень 2001 року. Дані саме цього періоду і використовуються для визначення обсягу продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки у загальній сумі валового доходу платника.
При цьому слід мати на увазі, що відповідно до змін, внесених до статті 9 Закону України "Про податок на додану вартість" (Закон України від 14.09.2000 р. N 1955-III, новостворений суб'єкт підприємницької діяльності не зобов'язаний в обов'язковому порядку реєструватися як платник ПДВ до досягнення ним встановленого граничного рівня оподатковуваних операцій (61,2 тис. грн.).

................
Перейти до повного тексту