1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 526/7/16-2317 від 14.01.2000
м.Київ
Про збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства
У зв'язку з прийняттям 25 листопада 1999 року Кабінетом Міністрів України постанови N 2152 "Про внесення змін до Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства" Державна податкова адміністрація України надає слідуючі роз'яснення.
Відповідно до зазначеної постанови об'єктом обкладення збором є виручка, одержана на кожному етапі реалізації в оптово-роздрібній мережі та у мережі громадського харчування алкогольних напоїв та пива, що включаються в суму торговельного обороту. Тобто платниками збору є суб'єкти підприємницької діяльності (крім виробників), які здійснюють реалізацію алкогольних напоїв та пива, незалежно від джерела придбання продукції.
Згідно з Указом Президента України від 10 червня 1997 року N 503/97 "Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності" вказана постанова набрала чинності з моменту її прийняття, тобто з 25 листопада 1999 року. Оскільки офіційне оприлюдення постанови відбулося 17 грудня 1999 року ("Офіційний вісник України"), то ті суб'єкти підприємницької діяльності, які починаючи з 25 листопада увійшли до кола платників збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, зобов'язані самостійно здійснити нарахування збору за період з 25 по 30 листопада та до 15 січня 2000 року сплатити нараховані суми до бюджету. При цьому до зазначених платників на ці суми збору штраф за прострочення сплати та фінансові санкції не застосовуються.
Листом Державної податкової адміністрації України від 11.08.99 N 11820/7/16-2317 визначено, що у разі, якщо підприємство-виробник має фірмовий магазин, який не є суб'єктом підприємницької діяльності, то незалежно від цього цей магазин є відокремленим підрозділом юридичної особи (підприємства-виробника) і відповіднодо Інструкції про порядок обліку платників податків, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 19 лютого 1998 року N 80 (в редакції наказу Державної податкової адміністрації України від 17 листопада 1998 року N 552, далі - Інструкція N 80), є платником податків, у т.ч, платником збору.
Зазначене не розповсюджується на фірмові магазини, які є підрозділами підприємства-виробника, але не мають банківських рахунків, не ведуть окремий бухгалтерський облік своєї діяльності, не складають окремий баланс. У разі реалізації алкогольних напоїв та пива через такі магазини платником збору є підприємство-виробник. Згідно з наказом Державного Комітету статистики України від 10 серпня 1998 року N 279 "Про затвердження форм державної статистичної звітності зі статистики роздрібної торгівлі та громадського харчування і форм вибіркового обліку продажу та цін сільгосппродуктів на міських ринках", магазин - роздрібне торгове підприємство, що займає окреме приміщення або будівлю і має торговий зал для покупців. Таким чином, шляхом відкриття фірмового магазину підприємство-виробник створює спеціально організовану торговельну мережу.

................
Перейти до повного тексту