1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 349/7/17-0217 від 13.01.2001
м.Київ
Державним податковим адміністраціям
в Автономній Республіці Крим,
областях, мм.Києві і Севастополі
Проведення річних перерахунків прибуткового податку за 2000 рік
Державна податкова адміністрація України, враховуючи положення відповідних статей Декрету Кабінету Міністрів України від 26.12.92 N 13-92 "Про прибутковий податок з громадян" із змінами і доповненнями (далі - Декрет) та механізм їх застосування, що визначений у відповідних пунктах Інструкції про прибутковий податок з громадян, повідомляє, що при проведенні річних перерахунків прибуткового податку за сукупним оподатковуваним доходом 2000 року слід керуватися листами-роз'ясненнями з цього питання, які були доведені до підпорядкованих податкових адміністрацій у минулих роках.
Проте враховуючи зміни у правовому полі з оподаткування фізичних осіб наголошуємо на деяких аспектах проведення перерахунків у 2001 році.
Так, враховуючи особливості, які пов'язані із змінами (тричі протягом року) розміру мінімальної заробітної плати (Закон України від 1 червня 2000 р. N 1766-III "Про встановлення розміру мінімальної заробітної плати на 2000 рік"), а також те, що пільга на дітей до 16 років надається за умови, якщо місячний сукупний оподатковуваний доход громадянина не перевищує розміру 10 мінімальних заробітних плат, встановлених чинним законодавством, остаточний розрахунок прибуткового податку за 2000 рік одному з батьків (опікунів, піклувальників) слід провадити виходячи з періодів дії відповідних розмірів мінімальної заробітної плати, тобто пільга надається якщо середньомісячний доход, визначений шляхом ділення суми сукупного річного доходу на 12 місяців, не перевищує:
у I періоді (з 1 січня - 31 березня) - 740 грн. на місяць;
у II періоді (з 1 квітня - 30 червня) - 900 грн. на місяць;
у III періоді (з 1 липня - 31 грудня) - 1180 грн. на місяць.
Так, сукупний оподатковуваний доход громадянина у 2000 році склав 10560 грн.
Визначається середньомісячний доход: 10560 грн. : 12 = 880 грн.
Оскільки середньомісячний доход громадянина перевищує розмір 10 мінімальних заробітних плат I періоду - пільга на дітей не надається.
У II та III періодах сума середньомісячного доходу громадянина менша розмірів 10 мінімальних заробітних плат, що діяли у цих періодах, - перерахунок слід проводити з наданням пільги на дітей.
При проведенні річних перерахунків слід врахувати, що до статті 5 Декрету вносилися зміни і доповнення, зокрема, до пп."з" п.1 стосовно доходів, одержуваних громадянами від продажу акцій, до пп."е" п.1 - щодо доходів, одержуваних громадянами від відчуження ними майна, що належить їм на правах власності.
Згідно з цими змінами до сукупного оподатковуваного доходу громадян не включаються доходи, одержані ними від відчуження належного їм на правах власності майна, за нотаріальне посвідчення або за операції з відчуження (на біржі, аукціоні) якого сплачується державне мито чи плата за вчинення нотаріальних дій приватним нотаріусом.
Ця пільга застосовується у разі, якщо підприємство виплачує громадянам доходи у результаті купівлі-продажу у них власного майна на підставі оформлених у вищеназваному порядку договорів.
Починаючи з II кварталу 2000 р. (з 1 квітня) скасовано право не включати до сукупного оподатковуваного доходу громадян суми матеріальної допомоги, включаючи вартість речових призів і подарунків, у межах 12 мінімальних розмірів заробітних плат (Закон України від 02.03.2000 N 1523-III "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань оподаткування"). Отже, починаючи з 1 квітня суми матеріальної допомоги повинні оподатковуватись на загальних підставах.
У I кварталі 2000 р. суми матеріальної допомоги не включалися до сукупного доходу громадян, якщо її розмір у цей період не перевищував 12 мінімальних заробітних плат на рік (888 грн.), виходячи з розміру мінімальної заробітної плати 74 грн.
Враховуючи положення Указу Президента України від 03.12.99 N 1529/99 "Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економіки", громадянам, які працювали в колективних сільгосппідприємствах, а при їх реформуванні - на підприємствах, що утворилися в ході реформування агропромислового сектора чи інших підприємствах, незалежно від форм власності, річний перерахунок прибуткового податку слід проводити на загальних підставах з урахуванням суми прибуткового податку, яка була сплачена відповідно до частини п'ятої статті 10 Декрету за рахунок прибутку колективного підприємства.

................
Перейти до повного тексту