- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 2866/7/24-1117 від 18.02.2002
На адресу ДПА в АР Крим,
областях, м.Києві
та Севастополі
У зв'язку з численними запитами підпорядкованих ДПА та платників податків щодо механізму та повноважень органів ДПА при наданні відстрочок зі сплати фіксованого сільгоспподатку сільгосптоваровиробникам в результаті виникнення форс-мажорних обставин ДПА України повідомляє таке.
Закон України від 17.12.98 р.
N 320-XIV "Про фіксований сільськогосподарський податок" та постанова КМУ від 23.04.99 р.
N 658 "Про затвердження Положення про порядок справляння та обліку фіксованого сільськогосподарського податку" визначають механізм справляння фіксованого сільгоспподатку, що сплачується сільгосптоваровиробниками у грошовій формі або у вигляді поставок сільгосппродукції.
Вказаними правовими актами не визначено головні умови користування податковим кредитом, а також не зобов'язано ДПА України розробити порядок відстрочення сплати фіксованого сільгоспподатку.
У зв'язку з наведеним, у ДПА України відсутні правові підстави для розробки та держреєстрації відповідного механізму надання відстрочок зі сплати фіксованого сільгоспподатку для сільгосптоваровиробників у результаті виникнення форс-мажорних обставин.
Одночасно зазначаємо, що п.18,2 ст.18 Закону України від 21.12.2000 р.
N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлено, що підлягає списанню безнадійний податковий борг, у тому числі пеня, нарахована на такий податковий борг, а також штрафні та фінансові санкції. Однією із складових частин безнадійного податкового боргу є податковий борг юридичних або фізичних осіб, що виник внаслідок непереборної сили (форс-мажорних обставин). Норми зазначеної статті поширюються на всіх платників податків, незалежно від галузевого підпорядкування.
................Перейти до повного тексту