1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ГОЛОВНА ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 17-311/10-3694 від 04.06.96
м.Київ
Державній податковій інспекції
по Херсонській області
Щодо обміну приватизаційних та компенсаційних сертифікатів на акції
Головна державна податкова інспекція України розглянула ваш запит щодо обміну приватизаційних та компенсаційних сертифікатів на акції акціонерних товариств і повідомляє.
Відповідно до Закону України від 6 березня 1992 року "Про приватизаційні папери" - приватизаційні папери (сертифікати) є особливий вид державних цінних паперів, які засвідчують право власника на безоплатне одержання у процесі приватизації частки майна державних підприємств, державного житлового фонду, земельного фонду. Приватизаційні папери (сертифікати) можуть бути лише іменними.
Видача громадянам приватизаційних сертифікатів організовується відділеннями ощадного банку України. За одержання приватизаційних паперів громадянами сплачується до бюджету державне мито (ст.3 вказаного Закону).
Розмір державного мита за видачу приватизаційних паперів становить 0,3 відсотка номінального значення приватизаційних паперів (ст.3 Закону України від 11 липня 1995 року "Про внесення змін і доповнень до деяких законодавчих актів України"), яке громадяни сплачують до бюджету в установах ощадбанку при одержанні приватизаційного сертифікату.
Приватизаційні папери можуть бути використані лише для обміну на документи (акції, сертифікати акцій, інвестиційні сертифікати), що встановлюють право власності на придбані об'єкти приватизації.
Згідно зі ст.9 Закону України від 4 березня 1992 року "Про приватизацію майна державних підприємств" для обслуговування обігу приватизаційних майнових сертифікатів, зниження ризику покупців при розміщенні їх в об'єкти приватизації створено довірчі товариства, інші фінансові посередники.
Звернення покупців (громадян) до послуг посередницьких організацій при придбанні частки державного майна не є обов'язковим.
У разі обміну громадянами приватизаційного сертифікату на документи, що встановлюють право власності на придбані об'єкти приватизації, державне мито сплачується юридичною особою (підприємством), яка приватизується, за рахунок своїх витрат (коштів). У цьому випадку слід мати на увазі, що відповідно до ст.25 Закону України від 19 вересня 1991 року "Про господарські товариства" акції (сертифікати акцій) відкритих акціонерних товариств можуть розповсюджуватися шляхом відкритої підписки та купівлі-продажу на біржах. Акції закритих акціонерних товариств розподіляються (розміщуються) між засновниками і не можуть розповсюджуватися шляхом підписки, купуватися та продаватися на біржі. Крім того, відповідно до ст.15 Закону України від 4 березня 1992 року "Про приватизацію майна державних підприємств" та "Положення про застосування способів приватизації майна державних підприємств" в період приватизації майна, частина акцій може продаватися через аукціони, за конкурсом та на пільгових умовах - працівникам свого підприємства.
Закрите акціонерне товариство може бути реорганізовано у відкрите шляхом реєстрації його акцій у порядку, передбаченому законодавством.
Засновниками акціонерного товариства можуть бути юридичні особи та громадяни.
Якщо акції розміщуються серед засновників і не передбачаються для відкритої підписки та купівлі-продажу на біржі, то державне мито за їх реалізацію (розміщення) не сплачується, а інформація про їх випуск не реєструється. Коли цінні папери призначені для розміщення між юридичними особами і громадянами, коло яких заздалегідь визначити неможливо, то емітент зобов'язаний також подати до фінансового органу для реєстрації інформацію про випуск цінних паперів і сплатити державне мито (лист Міністерства фінансів України від 30.09.91 р. N 04-305 "Про порядок реєстрації випуску акцій і облігацій підприємств та інформації про їх випуск").

................
Перейти до повного тексту