1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 16-1321/10-8103 від 09.09.97
м.Київ
Державним податковим адміністраціям
в Автономній Республіці Крим,
областях, мм.Києві та Севастополі
Про Порядок складання інвентаризаційних описів підприємствами споживчої кооперації України
Державна податкова адміністрація України надсилає для відома та використання в роботі Порядок складання інвентаризаційних описів та визначення ПДВ у залишках товарів за станом на 1 жовтня 1997 р. організаціями (підприємствами) споживчої кооперації України, підготовлений на виконання пункту 1.5 Порядку, затвердженого наказом ДПА України від 25 червня 1997 року "Про порядок проведення повної інвентаризації товарних залишків за станом на 1 серпня 1997 року на підприємствах, що здійснюють торговельно-посередницьку, оптово-збутову та роздрібну торговельну діяльність, та форми подання ними даних про товарні залишки, визначені в результаті проведення інвентаризації" з урахуванням внесених змін наказом ДПА України від 12 серпня 1997 року N 292, який затверджено постановою правління Укоопспілки від 11 липня 1997 року N 133 та погоджено з ДПА України 26 вересня 1997 року.
При цьому, звертаємо увагу, що організації (підприємства) споживчої кооперації України повинні подати до 15 жовтня 1997 року оперативні дані про товарні залишки і очікувану суму податку, сплачену (нараховану) у зв'язку з їх придбанням, визначені в результаті проведеної інвентаризації за формою, зазначеною в цьому Порядку.
Інформацію про наслідки інвентаризації та Зведений акт інвентаризації подається окремо податковому органу разом з податковою декларацією за перший звітний період, тобто не пізніше 20 листопада 1997 року.
Зазначене необхідно терміново довести до відома підпорядкованих державних податкових адміністрацій та встановити контроль за своєчасним поданням зазначених даних.
Заступник Голови ДПА України О.І.Шитря
Погоджено: Затверджено
Державна податкова постановою правління
адміністрація України Укоопспілки
від 11 липня 1997 р.
Голова адміністрації N 133
М.Я. Азаров Голова правління
С.Г. Бабенко
Порядок
складання інвентаризаційних описів та визначення ПДВ у залишках товарів за станом на 1 жовтня 1997 р. організаціями (підприємствами) споживчої кооперації України
1. За станом на 1 жовтня 1997 р. у всіх господарюючих суб'єктах споживчої кооперації України, що здійснюють торговельно-посередницьку, оптово-збутову та роздрібну торговельну діяльність, проводиться повна інвентаризація товарних залишків, що обліковуються за рахунками бухгалтерського обліку 41 "Товари", 002 "Товарно-матеріальні цінності, що прийняті на відповідальне зберігання".
Інвентаризації підлягають також товари відвантажені, але не оплачені, включаючи товари, по яких строк оплати не настав (рахунки бухгалтерського обліку 45 "Товари відвантажені", 62 "Розрахунки з покупцями та замовниками").
2. Повна інвентаризація товарних залишків та оформлення її результатів проводиться відповідно до Положення про особливості інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків в організаціях, підприємствах і установах споживчої кооперації України, затвердженого п'ятими зборами Ради Укоопспілки шістнадцятого скликання 18 квітня 1996 року (далі Положення).
3. Інвентаризаційні описи складаються окремо:
- по товарах з ПДВ;
- по товарах, звільнених від оподаткування згідно законодавства до 01.10.97;
- по товарах, звільнених від оподаткування згідно законодавства з 01.10.97;
- по товарах в дорозі;
- по товарах, прийнятих на відповідальне зберігання;
- по товарах відвантажених і станом на 01.10.97 не оплачених платником (покупцем).
4. Залишки заставної склотари включаються в інвентаризаційні описи окремим рядком незалежно від того затарена вона чи порожня.
________________________________
Примітка: До заставної склотари відноситься склотара, яка підлягає поверненню постачальникам згідно з договором.
5. Після затвердження результатів інвентаризації правлінням кооперативної організації (керівником госпрозрахункового підприємства) бухгалтерія організації (підприємства) на підставі первинних документів про надходження (відвантаження) товарів та їх оплату до 15 листопада 1997 року зобов'язана в інвентаризаційних описах форми N інв-4, інв-5, інв-6, інв-12 та інв-13 в графі "Примітка" відобразити показники згідно з додатком по кожній товарній позиції.
Вказані показники підтверджуються підписами виконавця та головного бухгалтера організації (підприємства) на кожній сторінці опису.
При відсутності відповідного документального підтвердження про податок на додану вартість у залишках товарів за станом на 01.10.97 як оплачених, так і неоплачених, внесених до інвентаризаційних описів вони відображаються в графі "придбані без ПДВ".
У разі наявності товарних залишків, звільнених від оподаткування з 01.10.97, вартість зазначених товарних залишків вписується відповідно лише у графи 5 чи 11 разом з податком.
6. За результатами інвентаризації складається:
Зведений акт інвентаризації товарних залишків за станом на 1 жовтня 1997 року (форма додається)
У графі А акта "Номер торговельного підприємства" - вказується перелік всіх торговельних підприємств, в яких проводилася інвентаризація та складався інвентаризаційний опис.
Окремою позицією вказуються товари в дорозі, прийняті на відповідальне зберігання та відвантажені, які не оплачені за станом на 01.10.97 р.
Графа 1 "Кількість інвентаризаційних описів" - вказується загальна кількість описів по магазину, відділу, складу тощо.
Графи 3-13 - заповнюються із додатку до інвентаризаційних описів, форма N інв-4, інв-5, інв-6, інв-12, інв-13.
___________________________________
Примітка: До графи 3 і 4 або графи 9 і 10 вартість товарних залишків, звільнених від оподаткування з 01.10.97, не включається навіть за умови їх придбання з ПДВ.
Прикінцеві положення
1. Зведений акт інвентаризації товарних залишків за станом на 1 жовтня 1997 р. підписується головою правління (керівником підприємства) та головним бухгалтером. Підписи скріплюються печаткою організації (підприємства).
2. Інвентаризаційні описи з додатком, звіряльні відомості, перелік інвентаризаційних описів складаються у трьох примірниках, зведений акт інвентаризації - у двох, з яких по одному примірнику у терміни, встановлені Державною податковою адміністрацією України, до 20 листопада 1997 р. подаються податковому органу за місцем реєстрації платника податку.
3. До 15 жовтня 1997 р. всі платники податку подають до податкового органу за місцем реєстрації довідки такого змісту:
1. Станом на 01.10.97 проведено повну інвентаризацію товарних залишків.
Проінвентаризовано _____________________ об'єктів на загальну суму _____________________ тис.грн.
(кількість)
2. Очікувана сума ПДВ ____________ тис. грн.

................
Перейти до повного тексту