1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ГОЛОВНА ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 14-418/10-3695 від 31.05.96
м.Київ
Про податок з власників транспортних засобів
Відповідно до статті 8 Закону України від 6 квітня 1995 року "Про Державний бюджет України на 1995 рік" і п.1 Постанови Верховної Ради України від 7 квітня 1995 року "Про введення в дію Закону України "Про Державний бюджет України на 1995 рік" з 21 квітня минулого року громадяни, які мають легкові автомобілі, сплачують податок з власників транспортних засобів та інших самохідних засобів і механізмів в частині неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, який діє на день сплати, за одну кінську силу на рік.
Законом України від 22 березня 1996 року "Про Державний бюджет України на 1996 рік" (ст.22), введеним в дію 6 квітня поточного року, цей податок збільшений в 1,5 раза, а саме:
- за легкові автомобілі потужністю до 70 кінських сил - 0,01 частин (до 6 квітня - це 17000 крб., на сьогодні - 25500 крб. з кожної кінської сили);
- за легкові автомобілі потужністю від 71 до 150 кінських сил включно - 0,02 частин (до 6 квітня - 34000 крб., на сьогодні - 51000 крб. з кожної кінської сили);
- за легкові автомобілі потужністю більше 150 кінських сил - 0,05 частин (до 6 квітня - 85000 крб., на сьогодні - 127500 крб. з кожної кінської сили).
Вказаним Законом не передбачено прогресивне оподаткування транспортних засобів, оскільки вони мають незмінний об'єкт оподаткування (номінальна потужність двигуна) і тверді ставки податку на рік з кожної кінської сили, а доход фізичних осіб може змінюватися щомісячно і при оподаткуванні доходу не враховуються частини неоподатковуваного мінімуму. Неоподатковуваний мінімум доходів громадян - це сума доходу, що не оподатковується.
Разом з тим, відповідно до статті 3 Закону України від 11 грудня 1991 року "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" зі змінами та доповненнями сільські, селищні і міські Ради народних депутатів мають право повністю звільняти окремих платників від сплати даного податку або знижувати його розміри за наявності поважних причин.
Таким чином, у випадку необхідності фізичні і юридичні особи можуть звернутися в місцеву Раду народних депутатів з проханням про звільнення від сплати вищезазначеного податку.
"Все о бухгалтерском учете", N 25
Перейти до повного тексту