1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
N 13301/10/16-1121 від 13.11.98
м.Київ
Державним податковим адміністраціям
в Автономній Республіці Крим,
областях, мм.Києві та Севастополі
Про податок на додану вартість
Державна податкова адміністрація України надсилає для відома та керівництва в роботі наказ ДПА України від 23.10.98 N 499 "Про внесення змін до податкової звітності по податку на додану вартість", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10.11.98 за N 715/3155, і додатково повідомляє особливості застосування Указу Президента України від 07.08.98 р. N 857/98 "Про деякі зміни в оподаткуванні", який набув чинності з 1 жовтня 1998 року.
I. Відповідно до зазначеного наказу форма податкової декларації встановлена окремо для платників, які за останні 12 календарних місяців не досягли обсягу оподатковуваних операцій у розмірі 1200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (20,4 тис.грн.), і окремо для інших платників податку. Необхідність такого розмеження пов'язана із встановленим Указом порядком проведення бюджетного відшкодування в залежності від обсягу та видів операцій, здійснюваних платниками.
З урахуванням особливостей проведення відшкодування, встановлених Указом, платників, які за результатами звітного періоду визначили від'ємну різницю між податковими зобов'язаннями і податковим кредитом, можна умовно поділити на три групи:
1 група - платники, які за будь-який період за останні 12 календарних місяців не досягли обсягу оподатковуваних операцій (без урахування ПДВ) у розмірі 1200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (20,4 тис.грн.).
Такі платники відповідно до статті 14 Указу не можуть отримати бюджетне відшкодування, від'ємна різниця між податковими зобов'язаннями і податковим кредитом враховується при визначенні суми ПДВ, належної до сплати в бюджет в наступному звітному періоді. У першому звітному податковому періоді, в якому платник досягнув обсягу оподатковуваних операцій (з урахуванням ПДВ) 1200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, від'ємне значення суми податку на додану вартість попередніх звітних періодів, яке залишилось непогашеним, враховується при визначенні податкових зобов'язань або бюджетного відшкодування за результатами цього звітного періоду.
Для такої категорії платників передбачено подання податкової декларації по податку на додану вартість (скороченої).
Якщо таким платником подається податкова декларація за загальною формою, суму ПДВ, вказану платником у рядку 23б, і проведену до зменшення по особовому рахунку, необхідно донарахувати за результатами попередньої перевірки. Посадові особи такого платника податку притягаються до адміністративної відповідальності за подання звітності за невстановленою формою (пункт 11 статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні").
Розмір оподатковуваних операцій визначається при проведенні попередньої перевірки поданих платниками декларацій виходячи з даних податкової звітності по податку на додану вартість за останні 12 календарних місяців (рядки 1, 2, 4 колонки А розділу I "Податкові зобов'язання" податкових декларацій, рядки 1 та 2 (графа 5 мінус графа 6) розділу I "Розрахунок збільшення податкових зобов'язань" Форми проведення одноразового перерахунку для торговельної, оптово-збутової та посередницької діяльності, рядок 1 (графа 5 мінус графа 6) розділу I "Розрахунок збільшення податкових зобов'язань" Форми проведення одноразового перерахунку для виробничої діяльності);
2 група - платники, які за останні 12 календарних місяців мають обсяг оподатковуваних операцій рівний і більший 1200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, і не здійснювали в звітному періоду операцій, оподатковуваних за нульовою ставкою.
Таким платникам відповідно до статті 4 Указу від'ємна різниця між сумою податкових зобов'язань і податкового кредиту звітного періоду зараховується спочатку в погашення заборгованості по податку на додану вартість, потім - у зменшення податкових зобов'язань трьох наступних звітних періодів, решта від'ємної різниці визначається як сума бюджетного відшкодування і відшкодовується платнику за правилами, встановленими підпунктом 7.7.3 Закону України "Про податок на додану вартість". Така сума за рішенням платника або відшкодовується з бюджету або зараховується в рахунок платежів з податку на додану вартість або інших податків, зборів (обов'язкових платежів), які зараховуються до Державного бюджету України.
Оскільки досить важко визначити точно суму, яка буде визначена як бюджетне відшкодування, платник повинен вказати порядок здійснення бюджетного відшкодування (в рахунок платежів чи на рахунок в установі банку) у відсотковому виразі, тобто, сума цифр, вказаних платником в рядках 25а, 25б, 26 не може перевищувати 100%. Рядок 27 не заповнюється, оскільки до даного часу законодавчо не визначений механізм проведення бюджетного відшкодування шляхом видачі казначейського чека.
Наприклад: платником в листопаді задекларовано у рядку 23б 1000 грн., порядок бюджетного відшкодування вказаний в рядках 25, 26 такий: рядок 25а "Зарахування в рахунок платежів по ПДВ" = 70%, рядок 26 "Перерахування на рахунок в установі банку" = 30%. Із задекларованих 1000 грн. в погашення заборгованості по ПДВ зараховано 150 грн., з решти 850 грн. (1000 - 150) на протязі трьох наступних звітних періодів (грудень, січень, лютий) в погашення податкових зобов'язань по ПДВ зараховано 650 грн. Залишок - 200 грн. (1000 - 150 - 650) відшкодовується в порядку, вказаному платником - 140 грн. (70%) зараховується в рахунок платежів по ПДВ, 60 грн. (30%) перераховується на рахунок платника в установі банку протягом місяця, що настає за місяцем, в якому подано податкову декларацію за третій звітний період після того звітного періоду, в якому задекларовано 1000 грн. в рядку 23б, тобто, протягом квітня (декларація за лютий подана до 20.03., наступний місяць - квітень);

................
Перейти до повного тексту