1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
23.03.2011 N 8073/7/16-1617
Головам державних
податкових адміністрацій
в АР Крим, областях,
мм. Києві та Севастополі
Щодо питань адміністрування податку на додану вартість
Державна податкова адміністрація України у зв'язку із надходженням численних запитів органів державної податкової служби та з метою забезпечення однозначного тлумачення окремих статей Податкового кодексу України підпорядкованими підрозділами оподаткування юридичних осіб в частині справляння податку на додану вартість повідомляє таке.
Відповідно до пункту 49.4 статті 49 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) з 1 січня 2011 року платники податків, що належать до середніх та великих підприємств, зобов'язані подавати податкові декларації та додатки до них в електронній формі. Поряд з цим, для платників податків, віднесених до малих підприємств, збережено подання податкової звітності на паперових та електронних носіях з доданням роздрукованих оригіналів.
Слід зазначити, що починаючи із звітності за березень та I квартал 2011 року податкова звітність з податку на додану вартість подається до органів державної податкової служби за формами податкової звітності, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 25.01.2011 N 41 "Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.02.2011 за N 197/18935 (далі - наказ N 41).
Податкова декларація з податку на додану вартість та невід'ємні додатки до неї приймаються підрозділами ведення та захисту податкової звітності, якими здійснюється візуальний контроль за повнотою поданої податкової звітності, наявністю та достовірністю заповнення всіх обов'язкових реквізитів.
Підрозділи оподаткування юридичних осіб проводять камеральну перевірку. Посадові особи контролюючого органу здійснюють камеральну перевірку без обов'язкового письмового запиту органу державної податкової служби та будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.
Так, відповідно до підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Кодексу камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податку. Єдиним місцем проведення камеральної перевірки є приміщення контролюючого органу. Згідно вимог пункту 76.1 статті 76 Кодексу камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Камеральні перевірки податкової звітності з податку на додану вартість платників податку - юридичних осіб проводяться працівниками підрозділів оподаткування юридичних осіб протягом 30 днів, наступних за останнім днем граничного строку подання звітної податкової декларації до органу ДПС або днем фактичного подання уточнюючого розрахунку.
Рекомендовано встановити наступну черговість проведення камеральних перевірок із застосуванням системи подвійного контролю відповідно до категорій платника:
- ймовірні вигодоформуючі суб'єкти (податкові ями, згідно АС "Розподіл платників ПДВ за категоріями уваги" категорія уваги 3.2 переважно 3.2.2);
- ймовірні вигодотранспортуючі суб'єкти (транзитери, згідно АС "Розподіл платників ПДВ за категоріями уваги" категорія уваги 3.2 переважно 3.2.3);
- ймовірні вигодонабувачі (згідно АС "Розподіл платників ПДВ за категоріями уваги" - категорія уваги 3.1);
- інші платники ПДВ.
При визначенні черговості проведення камеральних перевірок в межах категорії рекомендовано враховувати показник рейтингової оцінки платника згідно АС "Розподіл платників ПДВ за категоріями уваги" від більшого до меншого значення ступеня ризику.
Під час камеральних перевірок аналізуються розбіжності, виявлені за результатами електронної обробки (звірки) податкової звітності з податку на додану вартість та обробки даних Єдиного реєстру податкових накладних, реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, зокрема:
1) розбіжності при заповненні податкової декларації з податку на додану вартість:
- арифметико-логічні помилки при заповненні податкової декларації з податку на додану вартість (додатків);
- даних податкової декларації з податку на додану вартість та додатками до неї;
2) розбіжності між даними податкової декларації з податку на додану вартість та реєстром виданих та отриманих податкових накладних;
3) розбіжності між даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних та даними митних органів;
4) розбіжності між даними реєстру виданих та отриманих податкових накладних та Єдиного реєстру податкових накладних;
5) розбіжності між податковими зобов'язаннями та податковим кредитом контрагентів (по заниженню податкових зобов'язань; по завищенню податкового кредиту) за даними розшифровок;
6) розбіжності за результатами співставлення даних реєстрів виданих та отриманих податкових накладних контрагентів (у виданих податкових накладних; в отриманих податкових накладних) ;
7) розбіжності за результатами обробки даних Єдиного реєстру податкових накладних.
За результатами проведених камеральних перевірок працівники підрозділів оподаткування юридичних осіб проводять:
- складання актів, підготовку та направлення податкових повідомлень-рішень з метою застосування згідно пункту 120.1 статті 120 Кодексу штрафних санкцій до платників податків, які не подали у встановлені терміни до податкового органу податкову звітність з ПДВ;
- складання актів у разі якщо результати камеральної перевірки податкової звітності платника свідчать про наявність у такій звітності помилок (порушень);
- підготовку та направлення податкових повідомлень-рішень у разі якщо результати камеральної перевірки податкової звітності платника свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, завищення суми бюджетного відшкодування, завищення від'ємного значення суми податку на додану вартість (згідно пункту 123.1 статті 123 Кодексу) ;

................
Перейти до повного тексту