- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
18.03.2011 N 5451/6/17-0715 |
Державна податкова адміністрація України згідно із ст.
52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в межах компетенції розглянула <...> лист <...> щодо переліку питань учасників ювелірного ринку стосовно застосування податкового законодавства під час провадження окремих видів операцій з дорогоцінними металами і повідомляє.
1. Стосовно сплати податку на доходи фізичних осіб
Статтями
715 та
716 параграфа 6
Цивільного кодексу України визначено, що кожна із сторін договору міни є продавцем того товару, який він продає в обмін, і покупцем товару, який він одержує взамін, а до договору міни застосовуються загальні положення про купівлю-продаж.
Підпунктом 14.1.56
Кодексу визначено, що дохід з джерелом його походження з України це будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від продажу рухомого та нерухомого майна.
Відповідно до підпункту 165.1.25
Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються сума, отримана платником податку за здану (продану) ним вторинну сировину та побутові відходи, за винятком брухту чорних та кольорових металів.
Під час виплати доходів за зданий платником податку брухт чорних та дорогоцінних металів особа, що його закуповує, вважається податковим агентом та зобов'язана утримати податок із суми такої виплати за ставкою, встановленою пунктом 167.1 статті
167 цього
Кодексу, - 15% (17%).
2. Стосовно сплати податку на прибуток підприємств
2.1. Підпунктом 135.4.1 пункту 135.4 статті
135 Податкового кодексу України визначені доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування це, зокрема, дохід від реалізації товарів, виконаних робіт, наданих послуг, у тому числі винагороди комісіонера (повіреного, агента тощо); особливості визначення доходів від реалізації товарів, виконаних робіт, наданих послуг для окремих категорій платників податків або доходів від окремих операцій встановлюються положеннями цього розділу.
Таким чином, при виготовленні ювелірних виробів з дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння/обручок за індивідуальним замовленням для визначення об'єкта оподаткування враховуються всі доходи, отримані від наданих послуг (в т.ч. побутових) чи реалізації товарів (в т.ч. ювелірних виробів).
2.2. Собівартість реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) визначається згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку 9 "Запаси", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.10.99
N 246, 16 "Витрати", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999
N 318, 30 "Біологічні активи", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.11.2005
N 790, в частині, що не суперечить положенням
Податкового кодексу України.
3. Щодо сплати податку на додану вартість
3.1. Оподаткування податком на додану вартість операцій з обміну ювелірних виробів на брухт дорогоцінних металів.
Відповідно до пункту 185.1 статті
185 Кодексу об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті
186 Кодексу.
Відповідно до підпункту 14.1.191 пункту 14.1 статті
14 Кодексу постачанням товарів є будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.
Обмін ювелірних виробів на брухт дорогоцінних металів відповідає визначенню постачання товарів, а тому операції з обміну ювелірних виробів на брухт дорогоцінних металів будуть об'єктом оподаткування ПДВ відповідно до пункту 185.1 статті
185 Кодексу.
При цьому база оподаткування ПДВ визначається відповідно до пункту 189.1 статті
189 Кодексу, а саме: у разі постачання товарів/послуг без оплати, з частковою оплатою їх вартості коштами, у межах бартерних операцій, натуральних виплат у рахунок оплати праці фізичним особам, що перебувають у трудових відносинах із платником податку, постачання товарів/послуг у межах балансу платника податку для невиробничого використання, а також у разі постачання товарів/послуг пов'язаній з постачальником особі, суб'єкту господарювання, який не зареєстрований як платник податку, чи фізичній особі база оподаткування визначається, виходячи з фактичної ціни операції, але не нижче звичайних цін, визначених відповідно до статті
39 Кодексу.
Таким чином, базою оподаткування ПДВ при здійсненні операцій з обміну ювелірних виробів на брухт дорогоцінних металів фізичних осіб є повна вартість таких ювелірних виробів.
3.2. Включення до бази оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування з продажу ювелірних виробів.
Відповідно до загального правила визначення бази оподаткування, база оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів/послуг визначається, виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, визначених відповідно до статті
39 Кодексу, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів <...>.
До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податку безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг (пунктом 188.1 статті
188 Кодексу) .
Тобто, суми збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з продажу ювелірних виробів будуть вважатися сумою коштів, яка включається до складу договірної (контрактної) вартості.
З урахуванням викладеного, з 1 січня 2011 року суми збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з продажу ювелірних виробів включаються до бази оподаткування податком на додану вартість.
3.3. - 3.4. Оподаткування ПДВ операцій платника податку - емітента з обміну власних корпоративних прав на рухоме майно фізичних осіб.
Операції з обміну корпоративних прав на рухоме майно відповідають визначенню постачання товарів, а тому операції з обміну корпоративних прав на рухоме майно будуть об'єктом оподаткування ПДВ відповідно до пункту 185.1 статті
185 Кодексу.
Тобто, платник ПДВ (емітент корпоративних прав) при здійсненні операцій з обміну корпоративних прав на рухоме майно повинен визначити податкові зобов'язання з ПДВ відповідно до статті
187 Кодексу.
Що стосується податкового кредиту, то відповідно до пункту 198.3 статті
198 Кодексу податковий кредит звітного періоду складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті
193 Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Таким чином, у випадку обміну корпоративних прав підприємства - платника ПДВ на рухоме майно фізичних осіб - неплатників ПДВ, підприємством - платником ПДВ (емітентом корпоративних прав) податковий кредит по отриманому рухомому майну не може бути сформований, так як рухоме майно постачається неплатниками ПДВ.
3.5. - 3.6. Комісійний продаж товарів, отриманих від іншого платника податку.
Відповідно до пункту 189.4 статті
189 Кодексу дата збільшення податкових зобов'язань та податкового кредиту платників податку, що здійснюють постачання/отримання товарів/послуг у межах договорів комісії (консигнації), поруки, доручення, довірчого управління, інших цивільно-правових договорів та без права власності на такі товари/послуги, визначається за правилами, встановленими статтями
187 і
198 цього
Кодексу.
При цьому до операцій, що здійснюються в межах договорів комісії, доручення, поруки, довірчого управління, перша подія по яким відбулася до 01.01.2011 року, необхідно застосовувати норми Закону України
"Про податок на додану вартість", а по тих операціях, які почали здійснюватися у 2011 році (навіть, якщо договори укладені до 2011 року), податкові зобов'язання та податковий кредит повинні визначатися відповідно до норм
Податкового кодексу України.
При здійсненні комісіонером в 2011 році переоцінки товарів у бік збільшення їх вартості визначення податкових зобов'язань із суми дооцінки здійснюється на дату такої дооцінки за правилами визначення податкових зобов'язань, встановлених
Кодексом.
4. Щодо сплати збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності
Відповідно до пункту 267.1 статті
267 Кодексу платниками збору за провадження деяких видів діяльності є суб'єкти господарювання (юридичні та фізичні особи - підприємці) їх відокремлені підрозділи, які отримують в установленому цією статтею порядку торгові патенти та провадять діяльність з надання платних побутових послуг.
................Перейти до повного тексту