1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Додаток N 6
до наказу ДПА України
16.07.2009 N 378
(із змінами
та доповненнями)
Методичні рекомендації
щодо оформлення акта (довідки) про результати планової/позапланової виїзної перевірки кредитної спілки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства
Методичні рекомендації щодо оформлення матеріалів перевірок кредитних спілок - юридичних осіб, а також їх філій, відділень та інших відокремлених підрозділів та документування виявлених порушень (далі - Методичні рекомендації) розроблено на підставі статті 8 Закону України від 4 грудня 1990 N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні" (далі - Закон N 509-XII) з метою впровадження нових форм і методів при організації проведення контрольно-перевірочної роботи, поліпшення якості проведення перевірок кредитних спілок - юридичних осіб, їх філій, відділень та інших відокремлених підрозділів та забезпечення всебічного вивчення під час проведення перевірок діяльності платників податків та їх взаємовідносин з іншими суб'єктами господарювання.
Зразок форми акта (довідки) перевірки розроблено відповідно до Закону N 509-XII, Порядку оформлення результатів виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом ДПА України від 10.08.2005 N 327 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.08.2005 за N 925/11205, із змінами та доповненнями (далі - Порядок N 327), та інших нормативно-правових актів з метою використання посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби при оформленні матеріалів перевірок кредитних спілок - юридичних осіб, їх філій, відділень та інших відокремлених підрозділів та складанні актів (довідок) перевірок, розпочатих після набрання чинності цього наказу. У матеріалах перевірок за необхідності можливе викладення більш розширеної інформації щодо перевірених даних за наявності відповідного обґрунтування.
За результатами проведення планових/позапланових виїзних перевірок у разі встановлення порушень податкового, валютного та іншого законодавства оформляється акт, а у разі відсутності порушень - довідка. Далі по тесту Методичних рекомендацій - акт перевірки.
Акт планової/позапланової виїзної перевірки складається державною мовою.
Усі вартісні показники в актах виїзних планових та позапланових перевірок відображаються у національній валюті України, а показники, виражені в іноземній валюті, підлягають відображенню з одночасною вказівкою їх еквівалента у гривнях за курсом валют, встановленим Національним банком України на дату проведення фінансово-господарської операції, якщо інше не встановлено законодавством.
Акт перевірки (разом із додатками) повинен містити вичерпну інформацію щодо діяльності кредитної спілки із посиланням на фактично перевірені відповідні документи бухгалтерського обліку, первинні документи тощо за відповідний звітний період.
За результатами планової виїзної перевірки кредитної спілки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства складається акт перевірки за затвердженою формою (додаток 5 до наказу).
Структура акта перевірки
В обов'язковому порядку до акта перевірки додається Довідка про загальну інформацію та результати діяльності кредитної спілки (далі - Довідка про загальну інформацію), яка складається за встановленою формою (додаток 1 до зразка форми акта про результати планової/позапланової виїзної перевірки) та є невід'ємною частиною акта перевірки.
Також до акта перевірки додаються: план перевірки; довідки з окремих питань плану перевірки, які за необхідності складаються при проведенні планової перевірки у довільній формі; узагальнений перелік документів, які використано при проведенні перевірки (додаток 2 до зразка форми акта про результати планової/позапланової виїзної перевірки).
При складанні акта перевірки у верхній частині зазначається дата та номер акта перевірки та місце його складання.
Датою акта перевірки є дата реєстрації акта перевірки в єдиному журналі реєстрації актів, який ведеться структурним підрозділом, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції органу державної податкової служби.
Номер акта складається через дріб із порядкового номера журналу реєстрації актів, коду структурного підрозділу, відповідального за проведення перевірки, та коду кредитної спілки за ЄДРПОУ.
1. Рекомендації щодо розділу 1 "Вступна частина"
У вступній частині акта перевірки в обов'язковому порядку зазначаються назва органу державної податкової служби, який видав направлення на проведення планової чи позапланової виїзної перевірки, назва кредитної спілки, посади, звання, прізвища, імена, по батькові посадових (службових) осіб, що проводили перевірку. У разі продовження термінів перевірки та виписки нового направлення зазначаються його реквізити.
Вказуються правова підстава для проведення перевірки (відповідний пункт (частина), стаття Закону України від 4 грудня 1990 року N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні", пункти та статті інших законодавчих актів), тип проведеної перевірки (виїзна планова або позапланова), з яких питань та період, за який проведено перевірку.
У разі якщо проводиться планова перевірка, зазначається, що перевірку проведено відповідно до плану-графіка планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання, якщо здійснюється позапланова перевірка, то вказуються реквізити наказу органу ДПС та/або рішення судового органу, на підставі якого така перевірка проводиться.
Планові перевірки проводяться відповідно до затвердженого керівником (заступником керівника) податкового органу плану перевірки, який додається до акта перевірки кредитної спілки, про що в акті здійснюється відповідний запис.
Зазначений план перевірки формується окремо для кожної перевірки. Примірний перелік питань для здійснення планових виїзних перевірок кредитних спілок - юридичних осіб з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства наведений у додатку 9, який не є виключним. У разі необхідності орган ДПС може визначити також інші питання, які необхідно перевірити.
У вступній частині акта перевірки зазначається інформація про дату вручення під розписку направлення та наказу органу ДПС (у разі проведення позапланової перевірки) посадовій особі кредитної спілки.
У разі проведення планової виїзної перевірки вказується інформація про направлення кредитній спілці письмового повідомлення про проведення планової виїзної перевірки поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручення посадовій особі кредитної спілки під розписку. При цьому обов'язково зазначається дата та номер повідомлення, дата вручення посадовій особі кредитної спілки під розписку або дата направлення кредитній спілці поштою з повідомленням про вручення. У разі вручення повідомлення посадовій особі кредитної спілки необхідно зазначити посаду та ПІБ посадової особи.
В акті також вказується інформація про посадових осіб кредитної спілки, з відома та/або у присутності яких проведено перевірку, та вчинення запису в журналі реєстрації перевірок кредитної спілки. Якщо термін проведення перевірки продовжено, вказується номер та дата наказу органу державної податкової служби на подовження терміну проведення перевірки. Ненадання кредитною спілкою журналу реєстрації перевірок фіксується в акті перевірки.
2. Рекомендації щодо розділу 2 "Загальні положення"
У розділі 2 "Загальні положення" зазначаються такі дані:
2.1. Період діяльності, що перевіряється.
2.1.1. Наводиться інформація про внесення кредитної спілки до Державного реєстру фінансових установ та видачу (переоформлення, анулювання) свідоцтва про реєстрацію фінансової установи.
У разі проведення філії кредитної спілки відображаються реєстраційні дані свідоцтва юридичної особи.
2.2. Вказуються особи, відповідальні за фінансово-господарську діяльність кредитної спілки (керівник та головний бухгалтер) за період, що перевірявся, та на дату підписання акта. При цьому зазначаються дата та номери протоколів, наказів про призначення (звільнення) із займаних посад.
2.3. Дані про реєстрацію (перереєстрацію) кредитної спілки в органах виконавчої влади (назва органу, яким видано свідоцтво, дата і реєстраційний номер).
У разі проведення перевірки філії кредитної спілки зазначається назва юридичної особи, реєстраційні дані та місцезнаходження.
2.3.1. Зазначається код кредитної спілки за ЄДРПОУ.
2.3.2. Місцезнаходження кредитної спілки відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію.
Якщо фактичне місцезнаходження кредитної спілки та місцезнаходження відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію не співпадають, в акті перевірки вказується також фактично встановлене місцезнаходження кредитної спілки (адреса, на яку у разі необхідності буде направлено акт перевірки та прийняті податкові повідомлення-рішення) та документи, відповідно до яких кредитна спілка знаходиться за встановленою адресою.
2.4. Інформація про взяття на облік кредитної спілки органом державної податкової служби (назва органу державної податкової служби, дата взяття на облік, реєстраційний номер довідки). Інформація наводиться відповідно до довідки про взяття на облік платника податків (Форма N 4-ОПП, додаток 4 до Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом ДПА України від 19.02.98 N 80, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.03.98 за N 172/2612) та в обов'язковому порядку звіряється з даними банку даних про платників податків - юридичних осіб (АІС "Реєстр платників податків"). Також у цьому пункті наводиться інформація про орган ДПС, на обліку якого знаходиться кредитна спілка на дату підписання акта перевірки.
У разі переходу (перереєстрації) до іншого органу державної податкової служби обов'язково зазначаються відповідні зміни та причини переходу.
2.4.1. Інформація про внесення кредитної спілки до реєстру неприбуткових організацій.
2.4.2. Зазначається інформація про податки, платником яких була установа у періоді, що перевіряється.
2.5. У табличному варіанті зазначається інформація про попередню планову (позапланову) виїзну перевірку кредитної спілки, проведену органами податкової служби.
У разі якщо попередня виїзна перевірка за всіма видами зобов'язань проводилась позапланово, зазначаються її результати.
Інформація вміщує в собі назву органу, який проводив перевірку, номер та дату акта перевірки, період, який охоплено перевіркою, встановлені порушення (суми донарахованих податків (у розрізі податків), а також зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування (у тому числі і по операціях з цінними паперами), дані щодо розміру застосованих штрафних (фінансових) санкцій, відомості про узгодження платником податків визначених попередньою перевіркою податкових зобов'язань (разом із штрафними санкціями), сплату донарахованих сум податків до бюджету та джерела погашення донарахованих сум.
Також зазначається інформація, чи внесені і як саме зміни до бухгалтерського обліку об'єктів оподаткування, чи відображено це у податковому обліку і звітності.
У випадку якщо результати будь-яких інших попередніх перевірок кредитної спілки впливають на висновки та результати перевірки, що проводиться, необхідно також зазначити їх результати.
2.6. Довідка про загальну інформацію додається до акта перевірки та є невід'ємним додатком до акта перевірки (додаток 1).
У довідці фіксується інформація про кількість членів спілки; суми членських, додаткових пайових внесків; кількість та суми за кредитними та депозитними угодами; суми резервного капіталу тощо.
При складанні довідки у табличному вигляді наводиться перелік структурних підрозділів кредитної спілки (відокремлених та інших підрозділів, створених у встановленому порядку) із зазначенням назви, даних про реєстрацію, статусу підрозділу і місцезнаходження, назви органу державної податкової служби, в якому структурний підрозділ перебуває на обліку, дати взяття на облік, дати і номера акта перевірки, дані щодо посадових осіб структурного підрозділу станом на дату підписання акта перевірки такого підрозділу.
Також у табличному вигляді зазначаються види діяльності, які передбачено згідно з довідкою про включення до ЄДРПОУ та які здійснювала кредитна спілка у перевіреному періоді.
У разі встановлення перевіркою фактів здійснення діяльності, що не передбачена статутом, вказуються види, обсяги, період здійснення такої діяльності тощо.
Зазначається інформація щодо загальної чисельності працюючих станом на початок та кінець перевіреного періоду, в тому числі за сумісництвом.
Інформація наводиться відповідно до податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (ф. N 1 ДФ), затвердженого наказом ДПА України від 29.09.2003 N 451.
Вказуються дані про наявність рахунків у банках та інших фінансових установах із зазначенням інформації щодо надання банком повідомлення про відкриття (закриття) за весь період, що підлягав перевірці, та кредитною спілкою за перевірений період до набрання чинності внесених Законом України від 22.02.2006 N 3456-IV "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" змін до Закону України від 25.06.91 N 1251-XII "Про систему оподаткування".
Довідка містить інформацію про сплату до бюджету кредитною спілкою податків, зборів (обов'язкових платежів), неподаткових платежів, встановлених законодавством.
На підставі карток особових рахунків кредитної спілки, що ведуться в інформаційних базах органів державної податкової служби, зазначається інформація про сплачені податки, збори (обов'язкові платежі), неподаткові доходи, встановлені законодавством, до бюджету в розрізі податкових періодів у межах періоду, що підлягав перевірці, за встановленою формою у табличному вигляді.
Вказується інформація щодо використання фінансових кредитів, отриманих (наданих) поворотних та безповоротних фінансових допомог із зазначенням найменувань банківських установ та суб'єктів господарювання, з якими співпрацювала кредитна спілка з метою залучення додаткових грошових ресурсів, та відповідність проведених операцій чинному законодавству.
Довідка про загальну інформацію та результати діяльності кредитної спілки складається у двох примірниках, підписується посадовими особами податкового органу, які здійснили перевірку, та посадовими особами кредитної спілки, і є невід'ємною частиною акта перевірки.
2.7. Вказуються повні назви документів, використаних у ході перевірки. Зазначені документи групуються за типами із зазначенням періоду та методу здійснення перевірки.
У разі необхідності після таблиці щодо використаних при перевірці документів наводиться перелік не наданих до перевірки документів, які необхідні для визначення об'єктів оподаткування окремих періодів, із зазначенням причин їх ненадання (вилучення правоохоронними органами тощо). При цьому слід зазначити заходи, вжиті з метою отримання відповідних документів. Документи, які підтверджують зазначені заходи, слід навести в додатку до першого примірника акта перевірки.
Узагальнений перелік документів, які було використано при проведенні перевірки, складається за встановленою формою згідно з додатком 2 та додається до акта перевірки.
3. Рекомендації щодо розділу 3 Акта "Результати перевірки повноти обчислення та своєчасності сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків, зборів (обов'язкових платежів), неподаткових доходів, встановлених законодавством, а також дотримання вимог валютного та іншого законодавства"
3.1. Перевірка дотримання кредитною спілкою вимог податкового законодавства при здійсненні фінансової діяльності
У цьому розділі надається інформація про отримані доходи кредитною спілкою за період, що перевіряється, з розбивкою за податковими періодами (частина I Податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями) .
До доходів кредитної спілки належать:
рядок 3.2.1 Податкового звіту - вступний внесок, обов'язковий пайовий внесок, додатковий пайовий внесок, цільовий внесок у додатковий капітал та інші види внесків (крім внесків на депозитні рахунки);
рядок 3.2.2 Податкового звіту - пасивні доходи (відсотки за наданими кредитами та відсотки за користування тимчасово вільними коштами, розміщеними на поточних та депозитних рахунках у банках) та інші доходи від операцій з активами;
рядок 3.2.3 Податкового звіту - дотації або субсидії, отримані з державного або місцевого бюджетів, державних цільових фондів або у межах благодійної, у тому числі гуманітарної допомоги, що надаються таким неприбутковим організаціям відповідно до умов.
У цьому розділі акта відображається інформація про видані кредити та залучені кошти на депозитні рахунки з обов'язковим відображенням відсотків, суми нарахованих та отриманих відсотків за користування тимчасово вільними коштами, розміщеними на поточних та депозитних рахунках у банках, плати за ведення кредитної справи та інших доходів, що не звільняються від оподаткування.
3.1.1. Правильність та повнота відображення сум доходів з інших джерел, що підлягають оподаткуванню.
У розділі 3.1.1 надається інформація щодо правильності відображення доходів кредитної спілки за період, що перевіряється, з розбивкою за податковими періодами, (частина II Податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями) .
У разі встановлення під час перевірки фактів порушення порядку ведення податкового обліку, зазначається зміст порушення з посиланням на пункти та статті нормативно-правових актів.
У разі виявлення порушень податкового законодавства в акті перевірки вчиняється запис: "Перевіркою правильності формування (визначення) доходу від іншої діяльності встановлено заниження (завищення) доходу за ____ квартал (відповідний звітний період) ____ року в сумі ____ грн." та у табличній формі наводяться зведені дані.
Вказуються причини, які призвели до відповідного заниження (завищення), з посиланням на пункти акта перевірки, в яких відображено відповідне відхилення, та наводиться чіткий зміст порушень з зазначенням звітного періоду, в якому порушення здійснено, первинних або інших документів, які зафіксовані в бухгалтерському і податковому обліку та підтверджують наявність фактів, кореспонденцію рахунків.
У разі надання посадовими особами кредитної спілки письмових пояснень за встановленими фактами порушень в акті вчиняється про їх запис. Письмові пояснення посадових осіб щодо встановлених порушень додаються до акта.
Факт відмови посадових осіб кредитної спілки надати перевіряючим письмові пояснення щодо причини ненадання документів також відображається в акті.
Зазначається перелік документів, що не були надані під час перевірки. При цьому до акта додаються письмові пояснення посадових осіб щодо причин ненадання.

................
Перейти до повного тексту