1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
15.03.2010 N 2829/5/07-1116
Генеральній прокуратурі
України
вул. Різницька, 13/15,
м. Київ, 01011
Відповідь на запит
Державна податкова адміністрація України на виконання запиту Генеральної прокуратури України від 10.03.2010 N 07/2/1-69вих-10 надає наступні відомості.
До пункту 1 запиту.
Мобілізовано до бюджету:
- податку на прибуток:
- станом на 01.01.2009 року - 47456,3 млн.грн.,
- станом на 01.07.2009 року - 14211,5 млн.грн.,
- станом на 01.01.2010 року - 32569,8 млн.грн.;
- податку на додану вартість:
- станом на 01.01.2009 року - 45015,9 млн.грн.,
- станом на 01.03.2009 року - 6792,3 млн.грн.;
- станом на 01.07.2009 року - 21795,7 млн.грн.,
- станом на 01.01.2010 року - 45927,2 млн.грн.;
- станом на 01.03.2010 року - 6888,5 млн. гривень.
До пункту 2 запиту.
За даними обліку (станом на 15.03.2010 року) на опрацюванні в Державній податковій адміністрації України знаходиться інформаційній ресурс, сформований за поданням регіональних ДПА, стосовно повернення сум бюджетного відшкодування, які не включені до Реєстрів на відшкодування ПДВ, що надаються до Державного казначейства України, на загальну суму 11049,9 млн.грн. по 1866 підприємствах, з них:
- у 2008 році до зазначеного інформаційного ресурсу регіональними ДПА включено 135 підприємств на суму 235,5 млн.грн.
- у 2009 році - 1083 підприємств на суму 6901,7 млн.грн;
- у 2010 році - 648 підприємств на суму 3912,7 млн. гривень.
До пункту 3 запиту наявну інформацію наведено в додатку 1.
До пункту 4 запиту наявну інформацію наведено в додатку 2.
До пункту 5 запиту.
З метою удосконалення організації проведення перевірок суб'єктів господарювання та проведення оперативного контролю щодо стану своєчасності направлення запитів, виконання зустрічних перевірок, зокрема, термінів надання відповідей на запити про проведення перевірок та якості проведення таких перевірок, ДПА України розроблено програмне забезпечення Інформаційна система "Зустрічні перевірки", яка направлена для використання до регіональних державних податкових адміністрацій листом від 14.12.2009 N 27821/7/23-3017 (впроваджено в експлуатацію з 01.01.2010).
Згідно даних ІС "Зустрічні перевірки" надається статистика надісланих та виконаних/невиконаних, в тому числі протягом більше ніж 30 днів, запитів на проведення зустрічних перевірок в розрізі типів запитів на проведення зустрічних перевірок та регіонів у період з 15.12.2009 року по 01.03.2010 року (інформацію надано додатках 3-10).
До пункту 6 запиту.
Щодо сплачених сум податку на прибуток:
- станом на 01.01.2009 року - 47456,3 млн.грн.,
- станом на 01.03.2009 року - 4843,2 млн.грн.;
- станом на 01.07.2009 року -14211,5 млн.грн.,
- станом на 01.01.2010 року - 32569,8 млн.грн.;
- станом на 01.03.2010 року - 5570,2 млн.грн.
Щодо суми авансових платежів з податку на прибуток (слід зауважити, що у Законі України "Про оподаткування прибутку підприємств" авансовими внесками визначено податок на прибуток, що сплачуються тільки під час виплати дивідендів (пп. 7.8.2 п. 7.8 ст. 7 цього Закону). Тому виходячи з контексту завдання надаємо інформацію про суми надміру сплаченого податку на прибуток на дати, визначені у пункті 6 Переліку:
- станом на 01.01.2007 року - 1778,9 млн.грн.,
- станом на 01.01.2008 року - 1670,3 млн.грн.;
- станом на 01.01.2009 року - 6642,6 млн.грн.,
- станом на 01.03.2009 року - 9175,6 млн.грн.;
- станом на 01.07.2009 року - 7675,6 млн.грн.;
- станом на 01.01.2010 року - 7810,9 млн.грн.;
- станом на 01.03.2010 року - 5154,1 млн.грн.
Щодо повернутих помилково зарахованих сум податку на прибуток:
- станом на 01.01.2007 року - 689,8 млн.грн.;
- станом на 01.01.2008 року - 773,9 млн.грн.;
- станом на 01.01.2009 року - 1131,3 млн.грн.,
- станом на 01.03.2009 року - 142,1 млн.грн.;
- станом на 01.07.2009 року - 452,3 млн.грн.;
- станом на 01.01.2010 року - 1145,1 млн.грн.;
- станом на 01.03.2010 року - 71,2 млн.грн.
Сума надміру сплаченого до Державного бюджету України податку на прибуток протягом 2005-2008 років коливалась від 1583,4 млн.грн. до 1785,0 млн. гривень. При цьому на початок року сальдо становило у 2007 році 1778,9 млн.грн., а у 2008 році - 1670,3 млн. гривень. Питома вага переплат у загальній сумі надходжень податку на прибуток складала 5,3-7,8 відс.
На початок 2009 року сума попередньо сплаченого податку вже становила 6642,6 млн.грн.
При цьому, за 2008 рік від'ємне значення об'єкта оподаткування зросло на 29344,3 млн.грн., або в 4,7 рази (від 7901,8 млн.грн. за I півріччя 2008 року до 37246,1 млн.грн. за 2008 рік), що в свою чергу спричинило штучне виникнення 7336,1 млн.грн. "зайво сплаченого" податку на прибуток, що був сплачений за зобов'язаннями попередньо звітного періоду.
Причини, що вплинули на виникнення від'ємного значення об'єкта оподаткування:
- збільшення витрат по курсовим різницям від операцій в іноземній валюті та за отриманими банківськими кредитами (основний чинник-девальвація національної одиниці. Якщо станом на 01.10.2008 офіційний валютний курс Національного банку України становив 4,86 грн. за 1 USD, то станом на 31.12.2008 він становив вже 7,70 грн. за 1 USD. Тобто протягом IV кварталу 2008 року гривня здешевшала відносно долара США майже в 1,6 рази);
- скорочення обсягів виробництва;
- створення страхових резервів фінансовими установами;
- збільшення витрат по комунальним підприємствам при регульованій (фіксованій) ціні на послуги.
Тобто, податкові збитки IV кварталу 2008 року (30241,1 млн.грн.) зменшили нарахований за 9 місяців 2008 року податок на прибуток, а відповідно сплачений за цей період податок став обліковуватись як зайво сплачені суми.
Як наслідок, залишок надміру сплачених сум станом на 01.03.2009 складав 10027,0 млн.грн. та збільшився в 3,4 рази в порівнянні з залишками надміру сплачених сум станом на 01.12.2008 (2947,2 млн.грн.).
Крім того, слід звернути увагу на те, що вже станом на 01.12.2009 надміру сплачені суми податку на прибуток зменшені у порівнянні з 01.03.2009 на 1427,0 млн.грн. (залишок 7808,0 млн.грн.).
За підсумками 9 місяців 2009 року в порівнянні з аналогічним періодом 2008 року кількість збиткових підприємств в металургії збільшилась в 3,1 рази (з 13 до 40), сума задекларованих збитків збільшилась в 30,6 разів, або на 3909,3 млн.грн. (з 131,8 млн.грн. до 4041,2 млн.грн.), в будівництві - кількість збиткових підприємств збільшилась вдвічі (з 145 до 325), сума збитків - в 5,3 рази, або на 867,7 млн.грн. (з 197,8 млн.грн. до 1065,5 млн. грн.), в транспорті - кількість збиткових підприємств збільшилась в 1,2 рази (з 125 до 174), сума збитків - в 4,3 рази, або на 1 254,6 млн.грн. (з 382,7 млн.грн. до 1637,4 млн.грн.).
Законом України від 23.06.2009 N 1533-VI "Про внесення змін до деяких законів України з метою подолання негативних наслідків фінансової кризи" (далі - Закон N 1533) внесено суттєві зміни до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", зокрема в частині зміни податкового обліку окремих операцій банківськими установами.
Закон N 1533 набрав чинності 24.11.2009 року, але з урахуванням його положень за підсумками року банки мають формувати резерви починаючи з 1 січня 2009 року для відшкодування збитків за всіма видами кредитних операцій (у тому числі гарантій, поручительств, акцептів та авалів, підтверджених акредитивів, зобов'язань з кредитування, консолідованого іпотечного боргу), коштами, розміщеними на кореспондентських рахунках в інших банках, придбаними цінними паперами (у тому числі іпотечними сертифікатами з фіксованою дохідністю), іншими активними банківськими операціями згідно із законодавством (далі - страховий резерв).
Крім розширення бази обчислення страхового резерву Законом N 1533 установлено норматив страхового резерву, що створюється банками, замість раніше діючого 10-відсоткового (від суми боргових вимог), у розмірі 100 відсотків (за всіма видами вищевказаних операцій та іншими активними банківськими операціями).
Згідно з абзацом 2 пп. 12.2.1 п. 12.2 ст. 12 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" страховий резерв формується банком самостійно в розмірі та в порядку, передбачених методикою, яка визначається для банків Національним банком України, та включається до складу валових витрат.
Також Законом N 1533 передбачено, що тимчасово, на період з 1 січня 2009 року до 1 січня 2011 року (включно), для банків-резидентів датою збільшення валових доходів від здійснення кредитних операцій є дата отримання таких доходів.
Доходи від кредитних операцій банків, нараховані за період з 1 січня 2009 року до 31 грудня 2010 року (включно), але не отримані станом на 1 січня 2011 року, включаються до складу валового доходу банку на дату їх фактичного отримання (22.15 Закону N 1533) .
Як свідчить аналіз декларацій з податку на прибуток банку за 2009 рік банківськими установами з урахуванням положень Закону N 1533 відкориговано податковий облік як валових доходів від здійснення кредитних операцій, так і страхових резервів.
Якщо за даними декларацій за III квартали 2009 року надлишкова сума страхового резерву (ряд. 1.2 декларації) складала 14906,4 млн.грн., а сума збільшення страхового резерву (ряд. 04.3 декларації) - 39503,8 млн.грн., то за 2009 рік такі суми складають відповідно - 16647,5 млн.грн. та 69469,6 млн.грн., що в загальному складає зменшення об'єкта оподаткування на 52822,2 млн. гривень.
Введення в дію положень Закону N 1533 призвело до ситуації, що по окремих банківських установах сталася переплата податку на прибуток, а ряд банківських установ згідно з даними декларацій за 2009 рік задекларували значні суми від'ємного значення об'єкта оподаткування, а саме: 79 банківських установ - платників податку (із них: 66 юридичних осіб та 13 філій), на загальну суму - 28617,5 млн.грн. При тому, що за 9 міс. 2009 року задекларовані збитки складали 3705,9 млн.грн., тобто збитки збільшилися на 24911,5 млн. гривень.
Сплата податку на прибуток за 2009 рік банківськими установами складає 2488,2 млн. гривень.
Таким чином, прийняття та введення в дію положень Закону N 1533 призвели до виникнення у банківських установ значної переплати з податку на прибуток, сума якої станом на 26.02.2010 року складає 1492,9 млн. гривень.
Законами України "Про оподаткування прибутку підприємств" та "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено щоквартальне нарахування та сплата податку на прибуток.
Однак, планові призначення Міністерства фінансів України на 2009 та попередні бюджетні роки із забезпечення надходжень з податку на прибуток до бюджету - щомісячні.
Враховуючи законодавчу неврегульованість щодо термінів нарахування та сплати податку з щомісячними плановими призначеннями Міністерства фінансів України щодо надходження податку на прибуток до бюджету з метою забезпечення рівномірного надходження податку на прибуток до державного бюджету та спрощення ведення податкового обліку, на виконання пункту 5 Національного плану дій з поліпшення адміністрування податків, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.10.2009 N 1217-р, розроблено проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", яким, зокрема, передбачає:
запровадити щомісячну сплату податку на прибуток до бюджету, розрахованого як 1/12 суми нарахованого податку на прибуток за попередній календарний рік, проіндексованого на індекс інфляції попереднього календарного року.
Разом з цим, законопроектом передбачається, що платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за річний звітний період, що зменшить податкове навантаження на платників податку стосовно подання звітності та відповідно, поліпшить позиції України по індикатору "Сплата податків" глобального рейтингу простоти ведення бізнесу, що готується Світовим Банком та Міжнародною фінансовою корпорацією.
Зазначений законопроект направлено на розгляд до Кабінету Міністрів України листом від 04.12.2009 N 1365/3/11-0111 та до зацікавлених центральних органів виконавчої влади на опрацювання та надання пропозицій і зауважень.
До пункту 7 запиту.
Відповідно до п. 1.11 статті 1 Закону України від 21.12.2000 N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі - Закон N 2181) податкова декларація, розрахунок - це документ, що подається платниками податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору (обов'язкового платежу).
Порядок подання платниками податку та приймання органами податкової служби податкових декларації встановлено статтею 4 Закону N 2181.
Підпункт 4.1.2 пункту 4.1 статті 4 Закону N 2181 визначає, що податковий орган зобов'язаний прийняти податкову декларацію без попередньої перевірки зазначених у ній показників.
Платник податку може оскаржити дії посадової особи органу ДПС з відмови у прийняття податкової декларації у судовому порядку.
Податкова звітність, отримана контролюючим органом від платників податків, що заповнена ним всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може бути не визнана як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов'язкових реквізитів, її не підписано відповідними посадовими особами, не скріплено печаткою платника податків.
Порядок дій підрозділу ведення та захисту податкової звітності щодо приймання та обробки податкової звітності визначено Методичними рекомендаціями щодо централізованого приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України, затвердженими наказом ДПА України від 31.12.2008 N 827 (далі - Наказ N 827).
Зокрема, пункт 4.5 розділу 4 Наказу N 827 передбачав перелік підстав про невизнання податкової звітності, а саме:
- відсутність підпису відповідних посадових осіб (факсиміле не дозволяється);
- відсутність скріплення печаткою підписів платників податків;
- відсутність обов'язкових реквізитів податкового документа;
відсутність обов'язкових додатків до податкової звітності, передбачених порядком заповнення відповідної звітності;
- неможливість прочитати текст або цифри внаслідок пошкодження (наприклад, документи, залиті чорнилом або іншою рідиною, потерті);
- наявність порваних аркушів, підчищень, помарок, виправлень, дописок і закреслень;
- подання ксерокопії звітних документів;
- порушення загальних вимог оформлення документів податкової звітності.
Структурний підрозділ органу ДПС, до функцій якого належить приймання податкової звітності, тобто підрозділи приймання податкової звітності у триденний термін від дня отримання звітності (але не пізніше наступного дня від граничного строку подання), надсилав платнику податків повідомлення про невизнання органом ДПС податкової звітності як податкової декларації із зазначенням підстав неприйняття та пропозицією надати нову податкову декларацію, оформлену належним чином (пп. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону N 2181) .
У базі даних адресата звітності (БДАЗ) ця податкова звітність тільки реєструвалась (без внесення показників) та отримувала статус "До відома" із обов'язковим зазначенням підстав невизнання, а в коментарях проставлявся реєстраційний номер повідомлення органу ДПС та дата його відправлення.
Крім того, якщо платник податку після подачі звітної декларації подавав звітну нову декларацію із виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період, то така декларація заносилася до БДАЗ з ознакою "звітна нова", а надана раніше звітність отримувала статус "До відома".
Таким чином, до внесення змін до Наказу N 827 під статусом "До відома" рахувались не лише звітність, яка не була визнана як податкова, а й звітність, яка в подальшому була змінена.
В 2010 році наказом від 27.01.2010 N 39 внесено зміни до наказу N 827, зокрема, конкретизовано підстави відповідно до Закону N 2181, які є вичерпними та відповідають вимогам нормативно-правових актів про затвердження податкової звітності та порядків їх заповнення, а також розділено статус "Не визнано, як податкова декларація" та "До відома.
Відповідно до наказу ДПА України від 25.12.2004 N 722 приймання, реєстрація та комп'ютерна обробка документів податкової звітності платників податків, а також адміністрування, копіювання, архівування та збереження електронної бази податкової звітності належить до повноважень підрозділів управління інформатизації процесів оподаткування.
До пунктів 8 запиту.
За даними обліку податковий борг за податковими зобов'язаннями платників, без урахування сум податкового боргу платників податків, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, або прийнято рішення суду про призупинення стягнення обліковувався в розмірі:
- станом на 1 січня 2008 року - 6324,4 млн.грн.;
- станом на 1 січня 2009 року - 9129, 6 млн.грн.;
- станом на 1 січня 2010 року - 11752,8 млн. гривень.
До пунктів 9 запиту.
За даними підпорядкованих органів державної податкової служби, у 2008 році виявлено та поставлено на облік безхазяйних алкогольних виробів та спиртовмісних рідин на 1,8 млн.грн., тютюнових виробів на 0,7 млн.грн. У 2009 році відповідно на 1,1 млн.грн. та на 1,6 млн.грн.
Протягом 2008-2009 років реалізація таких алкогольних напоїв здійснювалась у зв'язку з невідповідністю якості продукції встановленим вимогам.
У 2008 році передано на реалізацію тютюнових виробів - 0,5 млн.грн., у 2009 - на 0,5 млн.грн. Усі реалізовані.
Передано на переробку алкогольних напоїв та спиртовмісної рідини у 2008 році на 1,3 млн.грн., у 2009 - на 0,4 млн.грн.
Знищено алкогольних напоїв у 2008 році на 6,0 тис.грн., у 2009 р. - на 33,5 тис.грн.
Знищено тютюнових виробів у 2008 році на 0,2 млн.грн., у 2009 році - на 0,1 млн.грн.
Державна податкова адміністрація України постійно вживає заходів, спрямованих на збереження бюджетних коштів та недопущення втрат бюджету.
Заступник Голови С.В.Чекашкін
Додаток 1
ІНФОРМАЦІЯ
про суми збору та відшкодування ПДВ грошовими коштами
тис.грн.
Показник Станом на
01.01.2009
року
Станом на
01.03.2009
року
Станом на
01.07.2009
року
Станом на
01.01.2010
року
Станом на
01.03.2010
року
А 1 2 3 4 5
Збір з
ПДВ/14010100/
45015905,5 6792262,0 21795738,4 45927247,9 6888448,9
Відшкодування
ПДВ /14010200/
-
34408533,1
-
4559838,3
-
15525220,8
-
34537345,2
-
3523726,4
Залишок
невідшкодованого
ПДВ грошовими
коштами
12786445,7 13579005,2 16059767,7 21812048,9 25617136,6
Суми ПДВ, по
яких порушено
термін
законодавчо
встановлених
процедур для
проведення
відшкодування
2968336,6 3865963,8 4371378,6 6196115,4 7643254,7
Суми
упередженого
відшкодування
ПДВ (відмовлено
у відшкодуванні
з початку року)
7605173,7 1297648,0 4178681,2 9522349,7 1489930,0
Додаток 2
ІНФОРМАЦІЯ
у галузевому розрізі
тис.грн.
Галузі Відшкодовано
ПДВ
грошовими
коштами
за 2009 рік
Залишок
невідшкодованих
сум ПДВ
станом на
01.03.2010 рік
Збір ПДВ
за 2009 рік
1 3 4 5
ГМК 11424617,54 7114494,08 476747,63
АПК + зернотрейдери 3572971,35 7117756,84 505650,10
Машинобудування 2057104,87 1027524,59 798150,09
Хімічна галузь 2007213,44 1466660,34 731180,33
Харчова промисловість 383151,28 524149,15 5738724,48
Торгівля 358883,14 407823,93 13553252,10
Додаток 3
СТАТИСТИКА
по вхідним запитам типу (юридичні особи) планові та позапланові документальні перевірки в розрізі регіонів
Період 15.12.2009 по 01.03.2010 року
Код
регіону
Назва регіону,
що отримав
запит
Кількість
отриманих
запитів
Кількість
запитів,
по яким
надано
відповіді
Кількість
запитів
без
відповідей
Кількість
запитів
без
відповідей
більш ніж
30 днів
1 АР Крим 763 396 367 80
2 Вінницька 628 267 361 136
3 Волинська 445 73 372 165
4 Дніпропетровська 6073 3174 2899 1050
5 Донецька 4932 3254 1678 299
6 Житомирська 400 269 131 9
7 Закарпатська 319 168 151 39
8 Запорізька 1805 968 837 242
9 Івано-
Франківська
362 247 115 14
10 Київська 1687 782 905 337
11 Кіровоградська 683 458 225 73
12 Луганська 2558 1283 1275 390
13 Львівська 1480 1007 473 94
14 Миколаївська 973 745 228 56
15 Одеська 3070 2420 650 5
16 Полтавська 1401 737 664 240
17 Рівненська 394 221 173 43
18 Сумська 408 185 223 94
19 Тернопільська 279 143 136 40
20 Харківська 2753 1637 1116 487
21 Херсонська 598 319 279 65
22 Хмельницька 419 232 187 39
23 Черкаська 795 388 407 148
24 Чернівецька 197 123 74 12
25 Чернігівська 340 197 143 60
26 м. Київ 8717 5988 2729 1104
27 м. Севастополь 250 115 135 59
Всього 42729 25796 16933 5380
Додаток 4
СТАТИСТИКА
по вхідним запитам типу (юридичні особи) перевірки з питань відшкодування ПДВ в розрізі регіонів
Період 15.12.2009 по 01.03.2010 року
Код
регіону
Назва регіону,
що отримав
запит
Кількість
отриманих
запитів
Кількість
запитів,
по яким
надано
відповіді
Кількість
запитів
без
відповідей
Кількість
запитів
без
відповідей
більш ніж
30 днів
1 АР Крим 390 171 219 100
2 Вінницька 485 272 213 64
3 Волинська 406 107 299 158
4 Дніпропетровська 3920 2266 1654 630
5 Донецька 2838 2305 533 101
6 Житомирська 327 261 66 10
7 Закарпатська 272 204 68 16
8 Запорізька 1780 1138 642 186
9 Івано-
Франківська
288 221 67 13
10 Київська 956 516 440 142
11 Кіровоградська 477 396 81 2
12 Луганська 1327 693 634 281
13 Львівська 1083 794 289 52
14 Миколаївська 1156 1025 131 9
15 Одеська 1550 1345 205 6
16 Полтавська 709 490 219 43
17 Рівненська 336 227 109 23
18 Сумська 272 181 91 41
19 Тернопільська 195 124 71 10
20 Харківська 1458 989 469 173
21 Херсонська 568 373 195 68
22 Хмельницька 318 212 106 31
23 Черкаська 527 376 151 50
24 Чернівецька 63 55 8 2
25 Чернігівська 238 165 73 28
26 м. Київ 5434 4540 894 245
27 м. Севастополь 248 146 102 42
Всього 27621 19592 8029 2526
Додаток 5
СТАТИСТИКА
по вхідним запитам типу (юридичні особи) перевірки з питань розбіжностей ПЗ та ПК в розрізі регіонів
Період 15.12.2009 по 01.03.2010 року
Код
регіону
Назва регіону,
що отримав
запит
Кількість
отриманих
запитів
Кількість
запитів,
по яким
надано
відповіді
Кількість
запитів
без
відповідей
Кількість
запитів
без
відповідей
більш ніж
30 днів
1 АР Крим 120 42 78 16
2 Вінницька 55 22 33 11
3 Волинська 69 12 57 29
4 Дніпропетровська 842 248 594 188
5 Донецька 758 444 314 78
6 Житомирська 55 35 20 7
7 Закарпатська 27 11 16 5
8 Запорізька 794 223 571 287
9 Івано-
Франківська
46 18 28 8
10 Київська 221 79 142 53
11 Кіровоградська 82 35 47 21
12 Луганська 274 122 152 52
13 Львівська 306 160 146 42
14 Миколаївська 343 162 181 70
15 Одеська 392 257 135 23
16 Полтавська 139 43 96 30
17 Рівненська 50 25 25 10
18 Сумська 43 13 30 10
19 Тернопільська 39 10 29 10
20 Харківська 534 239 295 101
21 Херсонська 161 36 125 34
22 Хмельницька 59 32 27 6
23 Черкаська 93 43 50 13
24 Чернівецька 29 11 18 2
25 Чернігівська 38 9 29 8
26 м. Київ 1570 513 1057 409
27 м. Севастополь 39 7 32 14
Всього 7178 2851 4327 1537

................
Перейти до повного тексту