- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
12.10.2006 N 19059/7/16-1516-25 |
Прокуратурі Чернігівської
області
14000, м. Чернігів,
вул. Князя Чорного, 9
Державній податковій
адміністрації
у Чернігівській області
Про надання відповіді
Державна податкова адміністрація України розглянула лист Прокуратури Чернігівської області від 21.06.2006 року N 07/1-614 вих-06 та від 04.10.2006 року N 07/1-900 вих-06 щодо надання роз'яснення стосовно правомірності здійснення та податкового обліку операцій з майном, яке було попередньо ввезено на територію України як внесок в статутний фонд товариства, потім повернуто іноземному засновнику, без фактичного вивезення майна за межі митної території України, потім відчужено засновником третьому підприємству і поставлено третім підприємством товариству, в статутний фонд якого майно початково вносилося, і повідомляє.
Як свідчить інформація, викладена у запитах, а також інформація, надана Державною податковою адміністрацією у Чернігівській області від 06.07.2006 року N 4104/8/23-310, підприємствами здійснювалися наступні операції.
ТзОВ "Будтех" у 2004 році були ввезені на митну територію України основні фонди (гідравлічну бурову установку) в якості внеску до статутного фонду без сплати податку на додану вартість на підставі діючої на той час редакції підпункту 3.2.8 пункту 3.2 статті
3 Закону України
"Про податок на додану вартість". Іноземна інвестиція була зареєстрована 07.04.2004 року за N 1374-3-1-102. Іноземним інвестором виступила фірма "Remeks Sanayii Urunleri Uretim Ve Dis Ticaret LTD STI" (Туреччина).
У квітні 2005 року рішенням загальних зборів акціонерів ТзОВ "Будтех" було прийнято рішення про вихід зі складу засновників ТзОВ "Будтех" фірми "Remeks Sanayii Urunleri Uretim Ve Dis Ticaret LTD STI" (Туреччина) та про виплату належних іноземній фірмі 95 відсотків вартості майна ТзОВ "Будтех" шляхом повернення внесених до статутного фонду основних фондів (гідравлічної бурової установки).
Враховуючи норми законодавства по податку на додану вартість і зміненої з 31.03.2005 року редакції підпункту 3.2.8 пункту 3.2 статті
3 Закону України
"Про податок на додану вартість", згідно з актом приймання-передачі від 01.05.2005 року та на підставі податкової накладної від 01.05.2005 року N 00006 ТзОВ "Будтех" повернуто фірмі Remeks Sanayii Urunleri Uretim Ve Dis Ticaret LTD STI" (Туреччина) гідравлічну бурову установку по залишковій вартості 9689461,83 грн. і нарахувало 1937892.37 грн. податку на додану вартість.
Отриману гідравлічну бурову установку фірма "Remeks Sanayii Urunleri Uretim Ve Dis Ticaret LTD STI" (Туреччина) згідно з укладеним контрактом продала ТзОВ "Планета інкс" за 9689461,83 грн. без нарахування податку на додану вартість, порушивши при цьому вимоги Закону України
"Про податок на додану вартість".
ТзОВ "Планета інкс" передало зазначену гідравлічну бурову установку ТзОВ "Будтех" за 9689461,83 грн. і виписало податкову накладну від 01.05.2005 року N 00028, визначивши в ній суму податку на додану вартість у розмірі 1937892,37 грн.
ТзОВ "Планета інкс" 1937892,37 грн. податку на додану вартість включило до податкових зобов'язань у
податковій декларації з податку на додану вартість за травень 2005 року, при цьому одночасно відобразило значну суму податкового кредиту, що виник по інших операціях, у зв'язку з чим за результатами звітного періоду було визначено до сплати 58482 грн. податку на додану вартість, який був сплачений до бюджету у повному обсязі.
На підставі податкової накладної, отриманої від ТзОВ "Планета інкс", ТзОВ "Будтех" сформувало податковий кредит.
Враховуючи те, що всі зазначені операції були здійснені однією датою (одним податковим періодом), ТзОВ "Будтех" одночасно включило до податкових зобов'язань і податкового кредиту з податку на додану вартість 1937892,37 грн., у зв'язку з чим такі господарські операції товариства на розрахунки з бюджетом не вплинули.
Що стосується оподаткування інших учасників згаданої операції, то необхідно враховувати особливості режиму іноземного інвестування на території України, які визначені Законом України від 19.03.96 р.
N 93/96-ВР "Про режим іноземного інвестування" (далі - Закон N 93/96), саме.
Згідно із Законом
N 93/96 іноземні інвестори - це суб'єкти, які провадять інвестиційну діяльність на території України, а саме: юридичні особи, створені відповідно до законодавства іншого, ніж законодавство України. Іноземні інвестиції - цінності (у вигляді, зокрема, будь-якого рухомого і нерухомого майна та пов'язаних з ним майнових прав), що вкладаються іноземними інвесторами в об'єкти інвестиційної діяльності відповідно до законодавства України з метою отримання прибутку або досягнення соціального ефекту.
Відповідно до статті
13 Закону
N 93/96 державна реєстрація іноземних інвестицій здійснюється Урядом АР Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями протягом 3 робочих днів після фактичного їх внесення у порядку, що визначається КМУ.
Іноземна інвестиція фірми "Remeks Sanayii Urunleri Uretim Ve Dis Ticaret LTD STI" (Туреччина) зареєстрована 07.04.2004 року за N 1374-3-1-102.
Відповідно до статті
20 Закону
N 93/96 підприємства з іноземними інвестиціями сплачують податки відповідно до законодавства України.
Статтею
18 Закону
N 93/96 визначено, якщо протягом 3 років з часу зарахування іноземної інвестиції на баланс підприємства з іноземними інвестиціями майно, що було ввезене в Україну як внесок іноземного інвестора до статутного фонду зазначеного підприємства, відчужується, у тому числі у зв'язку з припиненням діяльності цього підприємства (крім вивезення іноземної інвестиції за кордон), підприємство з іноземними інвестиціями сплачує ввізне мито, яке обчислюється виходячи з митної вартості цього майна, перерахованої у валюту України за офіційним курсом валюти України, визначеним НБУ на день здійснення відчуження майна.
У той же час, відповідно до статті
11 Закону
N 93/96 у разі припинення інвестиційної діяльності іноземний інвестор має право на повернення не пізніше шести місяців з дня припинення цієї діяльності своїх інвестицій у натуральній формі або у валюті інвестування в сумі фактичного внеску (з урахуванням можливого зменшення статутного фонду) без сплати мита, а також доходів з цих інвестицій у грошовій чи товарній формі за реальною ринковою вартістю на момент припинення інвестиційної діяльності, якщо інше не встановлено законодавством або міжнародними договорами України.
................Перейти до повного тексту