1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
18.05.2010 N 9638/7/16-1617
ДПАУ у зв'язку із надходженням численних запитів органів державної податкової служби з метою забезпечення єдиного підходу підрозділів органів державної податкової служби до виконання функцій, що здійснюють підрозділи адміністрування ПДВ, при реалізації вимог наказів ДПАУ від 18.04.2008 р. N 266 та від 25.01.2010 р. N 34 надає роз'яснення щодо:
взаємодії підрозділів оподаткування юридичних осіб з підрозділами податкового контролю юридичних осіб та податкової міліції;
формування підрозділами оподаткування юридичних осіб висновків до декларацій з податку на додану вартість та ймовірних схем ухилення від оподаткування ПДВ, в тому числі тих, які складаються у разі декларування суб'єктами господарювання різкого збільшення податкового кредиту.
Відповідно до вимог розпорядчих актів Державної податкової адміністрації України підрозділи оподаткування юридичних осіб органів державної податкової служби здійснюють документальну невиїзну (камеральну) перевірку податкової звітності.
Документальна невиїзна перевірка - перевірка, яка проводиться у приміщенні органу ДПС на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подання (п. 1 ст. 11 Закону України від 04.12.90 р. N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні").
Камеральна перевірка - перевірка, яка проводиться органом ДПС виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях, без проведення будь-яких інших видів перевірок платника ПДВ (абз. "в" пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 р. N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами").
I. Результатами документальних невиїзних (камеральних) перевірок податкової звітності, проведених підрозділами оподаткування юридичних осіб органів державної податкової служби, у відповідних випадках є відмітки у IV-х розділах податкових декларацій з податку на додану вартість, у разі виявлених порушень - складені акти документальних невиїзних (камеральних) перевірок податкової звітності та відповідні податкові повідомлення-рішення.
Крім того, у разі якщо перевірками податкових декларацій з податку на додану вартість виявлені податкові ризики платника податку на додану вартість, підрозділи оподаткування юридичних осіб формують та передають до підрозділів податкового контролю юридичних осіб та податкової міліції обґрунтовані висновки із застосуванням системи подвійного контролю.
При цьому, у разі якщо податкові ризики виявлені за наслідками аналізу уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (або у зв'язку з уточненням показників податкової звітності контрагентів) висновки складаються з урахуванням податкової звітності за звітний період, за який виправляться помилки.
У разі виявлення за наслідками аналізу уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок додаткових податкових ризиків обґрунтовані матеріали передаються як доповнення до раніше наданих висновків.
Разом з тим, наголошуємо, що висновок повинен бути сформований на підставі проведеного поглибленого аналізу звітних даних платника, даних інформаційних ресурсів податкового органу та відображати ймовірні податкові ризики платника податку.
Згідно вимог Методичних рекомендацій щодо взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту контрагентів, затверджених наказом ДПА України від 18.04.2008 р. N 266, висновок до декларації з податку на додану вартість формується працівником підрозділу, що здійснює адміністрування податку на додану вартість, підписується керівником структурного підрозділу, у відповідних випадках, затверджується резолюцією начальника податкової інспекції та передається до підрозділу податкового контролю юридичних осіб для організації проведення документальної перевірки і підрозділу податкової міліції - для оперативного супроводження.

................
Перейти до повного тексту