1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
Р І Ш Е Н Н Я
N 177 від 07.12.98
м.Київ
Протокол засідання Комісії
від 1 грудня 1998 р. N 58
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо калькулювання собівартості послуг реєстраторів
З метою упорядкування питань з визначення складу витрат та собівартості послуг підприємств, що здійснюють реєстраторську діяльність відповідно до Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку В И Р І Ш И Л А:
1. Схвалити Методичні рекомендації щодо калькулювання собівартості послуг реєстраторів (додаток 1).
2. Прес-центру опублікувати дане рішення в засобах масової інформації та офіційному виданні Комісії в установленому порядку.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Комісії Івченка В.А.
Голова Комісії О.Мозговий
Додаток 1
Методичні рекомендації щодо калькулювання собівартості послуг реєстраторів
Зміст документа
1. Загальна частина
2. Класифікація витрат
а) за елементами витрат
б) за статтями калькуляції
3. Розрахунок собівартості послуг реєстраторів
4. Приклад
1. Загальна частина
Методичні рекомендації щодо калькулювання собівартості послуг реєстраторів складено у відповідності до Законів України "Про підприємства в Україні", "Про ціни і ціноутворення", "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", "Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні", "Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності", Положення про державне регулювання цін (тарифів) на продукцію виробничо-технічного призначення, товари народного споживання, роботи і послуги монопольних утворень та застосовуються для планування, ведення обліку та калькулювання собівартості послуг реєстраторів цінних паперів.
Метою визначення достовірної собівартості є вдосконалення фінансового планування діяльності господарюючих суб'єктів-реєстраторів.
Відповідно до ст. 4 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" діяльність з ведення-реєстру власників іменних цінних паперів - це збір, фіксація, обробка, зберігання та надання даних, що складають систему реєстру власників іменних цінних паперів, їх емітентів та власників. Діяльність цих суб'єктів підприємницької діяльності відбувається на підставі дозволу ДКЦПФР.
Собівартість послуг суб'єктів підприємницької діяльності, що займаються реєстраторською діяльністю, відповідно до визначення, даного в Законі України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" - це виражені в грошовій формі поточні витрати юридичної особи на виконання цих послуг та доведення інформації про їх виконання до емітентів та власників.
Метою планування собівартості є економічно обгрунтоване визначення розміру витрат, необхідних у запланованому періоді для діяльності суб'єкта господарювання, який займається реєстраторською діяльністю. Розрахунок планової собівартості послуг використовується для визначення потреб в обігових коштах, планування прибутку, визначення економічної ефективності окремих організаційних заходів та всієї діяльності в цілому.
Метою обліку собівартості послуг реєстраторів є своєчасне, повне та достовірне визначення фактичних витрат, пов'язаних з наданням власникам та емітентам цінних паперів послуг по їх реєстрації та перереєстрації, визначення фактичної собівартості окремих видів послуг, а також контроль за використанням матеріальних та грошових ресурсів безпосередньо в організації.
Дані обліку витрат використовуються для оцінки та аналізу фінансових показників діяльності господарюючого суб'єкта, визначення результатів діяльності його структурних підрозділів та юридичної особи в цілому, для планово-економічних та аналітичних розрахунків.
2. Класифікація витрат
Витрати на реєстраторські послуги розділяються на витрати за економічними елементами та статтями калькуляції.
Під елементами витрат розуміються економічно однорідні види витрат.
Під статтями калькуляції розуміються витрати по окремих ділянках господарювання, зведені для визначення собівартості кожного окремого виду послуг реєстратора.
За способами перенесення вартості окремих видів послуг на загальну собівартість послуг витрати розподіляються на прямі та непрямі.
До прямих витрат відносяться витрати, які безпосередньо можуть бути віднесені до того чи іншого виду послуг.
До непрямих витрат відносяться витрати, пов'язані з наданням декількох або всіх видів послуг одного і того ж суб'єкта підприємницької діяльності.
За ступенем впливу на обсяг виконаних послуг витрати розподіляються на умовно-постійні та умовно-змінні.
До умовно-змінних відносяться витрати, абсолютний розмір яких збільшується при збільшенні обсягу послуг реєстратора та зменшується з його зменшенням.
До умовно-постійних витрат відносяться витрати, пов'язані з управлінням та обслуговуванням господарської діяльності, які прямо пропорційно не залежать від обсягу виконаних послуг.
Витрати за економічними елементами підрозділяються на:
матеріальні витрати;
витрати на оплату праці;
податки та обов'язкові збори;
амортизація основних фондів та нематеріальних активів;
інші витрати.
До матеріальних витрат юридичних осіб, що займаються реєстраторською діяльністю, відносяться:
витрати на електроенергію та інші природні ресурси на технологічні цілі;
витрати на запасні частини до технологічного обладнання, утримання оргтехніки;
витрати на послуги виробничого характеру, які будуть виконуватись сторонніми організаціями (поточний ремонт обладнання тощо);
витрати на комунальні послуги щодо утримання виробничих площ, витрати на папір, канцелярські товари, картриджі та інше офісне обладнання;
транспортні та поштові витрати, послуги зв'язку;
витрати на навчально-методичну літературу.
- Вартість товарно-матеріальних ресурсів формується, виходячи з цін їх придбання на момент із оприбуткування на баланс господарюючого суб'єкта, що займається реєстраторською діяльністю.
До елементу витрат "витрати на оплату праці" відносяться:
витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати;
передбачені законодавством виплати за невідпрацьований час (крім виплат за рахунок прибутку організації);
виплата громадянам за виконання послуг відповідно до угод цивільно-правового характеру.
- Заробітна плата та інші виплати за виконані роботи (послуги) обчислюється згідно з прийнятою конкретним реєстратором системою оплати праці.
До елементу витрат "податки та обов'язкові збори" відносяться:
відрахування на державне (обов'язкове) соціальне страхування:
відрахування на державне обов'язкове пенсійне страхування, а також відрахування на додаткове пенсійне страхування;
відрахування в Фонд сприяння зайнятості населення:
відрахування в Фонд для проведення заходів по ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення;
відрахування в інноваційний фонд;
державне мито;
відрахування та збори на будівництво, ремонт і утримання автомобільних доріг;
інші податки та збори, визначені Законом України "Про систему оподаткування".
- Суми податків та обов'язкових зборів розраховуються відповідно до законів, якими визначено порядок їх нарахування та сплати.
До елементу "амортизація основних фондів та нематеріальних активів" відносяться:
відрахування на повне відновлення та капітальний ремонт основних засобів, що використовуються в господарчому процесі, у вигляді амортизаційних відрахувань, відповідно до встановлених законодавством нормативів:
витрати на капітальний ремонт орендованих приміщень;
витрати, пов'язані із зносом нематеріальних активів, що використовуються у виробничому процесі.
- Суми зносу основних засобів та нематеріальних активів розраховуються відповідно до нормативних документів, що регулюють ці економічні процеси.
До елементу "інші витрати" відносяться:
витрати на службові відрядження в межах норм, передбачених законодавством;
витрати на послуги інформаційно-консультаційного характеру, юридичні, нотаріальні, аудиторські послуги, пов'язані з господарською діяльністю реєстратора;
оплата робіт по сертифікації обладнання, програмного забезпечення;
оплата послуг по навчанню відповідальних співробітників реєстратора;
оплата вартості ліцензій та інших державних дозволів;

................
Перейти до повного тексту