1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 25 квітня 2014 року № 379
Про скаргу Кудрявцева М.С., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 23 квітня 2014 року за № 21-30-4751
До Центральної виборчої комісії 23 квітня 2014 року надійшла скарга Кудрявцева Миколи Сергійовича, в якій він просить Центральну виборчу комісію встановити факт грубого порушення Черкаською міською виборчою комісією Черкаської області (далі - Черкаська міська виборча комісія) Конституції України та Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (далі - Закон), а також достроково припинити повноваження усього складу Черкаської міської виборчої комісії.
Обґрунтовуючи свої вимоги, суб’єкт звернення зі скаргою вказує на те, що Черкаською міською виборчою комісії не відкрито спеціальний рахунок, на який вноситься грошова застава, та не оприлюднено відомості про нього. Відсутність рахунку, на який необхідно внести грошову заставу, призводить до порушення прав партій та осіб, які бажають зареєструватися та розпочати передвиборчу агітацію, тобто порушується конституційно встановлене право вільно обирати і бути обраним до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Також до Центральної виборчої комісії надійшли пояснення Черкаської міської виборчої комісії за підписом голови цієї комісії, в якому зазначено, що спеціальний рахунок для внесення грошової застави на місцевих виборах у місті Черкаси комісією відкрито, відомості про його реквізити та розмір грошової застави опубліковано в місцевих друкованих засобах масової інформації, а також надіслано відповідне повідомлення до Центральної виборчої комісії для оприлюднення на її офіційному веб-сайті, у зв’язку з чим просить відмовити Кудрявцеву М.С. у задоволенні скарги.
За змістом частин першої, другої статті 85 Закону виборець, виборчі права або охоронювані законом інтереси якого щодо участі у виборчому процесі порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб’єкта оскарження, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, бездіяльність виборчої комісії.
Відповідно до частини сьомої статті 85 Закону Центральна виборча комісія уповноважена розглядати скарги щодо бездіяльності територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів.
Таким чином, скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги з дотриманням установлених Законом строків.
Розглянувши скаргу Кудрявцева М.С., Центральна виборча комісія встановила.
Частиною першою статті 20 Закону визначено, що виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Згідно з частиною третьою статті 20, частиною першою статті 25 Закону територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що забезпечує організацію та проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбаченому законами України.
Частиною третьою статті 42-1 Закону передбачено, що територіальна виборча комісія протягом чотирьох днів з дня сформування її нового складу, але не пізніш як за 35 днів до дня виборів, оприлюднює відомості про розмір грошової застави та спеціальний рахунок, на який вона вноситься, в місцевих друкованих засобах масової інформації, а також невідкладно після відкриття спеціального рахунку передає відомості про нього Центральній виборчій комісії для розміщення на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії. Розмір грошової застави на повторних та проміжних виборах дорівнює її розміру, визначеному на останніх чергових або позачергових виборах.

................
Перейти до повного тексту