1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 15 квітня 2014 року № 283
Про деякі питання організації роботи Одеської міської виборчої комісії Одеської області
До Центральної виборчої комісії 11 березня 2014 року надійшло звернення Одеської обласної організації Всеукраїнської громадської організації "Комітет виборців України" (далі - Одеська обласна організація "Комітет виборців України") від 7 березня 2014 року № 9 та доповнення до нього з інформацією про порушення Одеською міською виборчою комісією Одеської області (далі - Одеська міська виборча комісія) законодавства України під час забезпечення організації та проведення чергових виборів Одеського міського голови 31 жовтня 2010 року.
У доповненні до вказаного звернення від 31 березня 2014 року № 13, що надійшло до Комісії 3 квітня 2014 року, Одеська обласна організація "Комітет виборців України" поінформувала Центральну виборчу комісію про внесення 20 березня 2014 року Приморським РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області до Єдиного реєстру досудових розслідувань таких відомостей:
"В газеті "Українська правда" від 28.10.2014 року опублікована стаття "В Одесі надрукували сотні тисяч зайвих бюлетенів". На замовлення міського територіального виборчого комітету м. Одеси надруковано 1 мільйон бюлетенів, що на чверть мільйона перевищує кількість виборців Одеси";
"20.03.2014 до Приморського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області надійшла заява Католика Я.Б. по факту того, що невстановлена посадова особа, перевищуючи свої службові повноваження, 31.10.2010 не допустила його у приміщення Одеської міської територіальної виборчої комісії, яка розташовувалась за адресою: м. Одеса, вул. Канатна, 83".
Також 8 квітня 2014 року Комісією отримано датоване тим самим числом звернення п’ятдесяти народних депутатів України № 135/4-01, у якому міститься інформація про порушення засад виборчого процесу, допущені, на думку авторів звернення, Одеською міською виборчою комісією в ході організації та проведення чергових місцевих виборів 31 жовтня 2010 року, а також прохання розглянути вказане депутатське звернення на засіданні Комісії та прийняти рішення про дострокове припинення усього складу Одеської міської виборчої комісії.
На підтвердження зазначеного до депутатського звернення додано вищевказане звернення Одеської обласної організації "Комітет виборців України" від 7 березня 2014 року № 9, стаття "Одесса. Местные выборы-2010 в оценках международных наблюдателей", роздруківки постанов Одеського апеляційного адміністративного суду від 13 жовтня 2010 року в справах № 2-а-9580/10/1570, № 2-а-9581/10/1570, від 14 жовтня 2010 року в справі № 2-а-9579/10/1570, від 16 жовтня 2010 року в справі № 2-а-9578/10/1570, від 17 жовтня 2010 року в справі № 2-а-10834/10/1570 про визнання протиправними дій, рішень Одеської міської виборчої комісії та скасування її рішень.
Частиною першою статті 16 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" передбачено, якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з проведених нею перевірок або із засобів масової інформації чи з інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому законом порядку.
Вивчивши викладену у зазначених зверненнях інформацію та надіслані матеріали, Комісія встановила.
За змістом частини другої статті 3 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія та її члени зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Частиною першою статті 20 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (далі - Закон) визначено, що виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Згідно з частиною третьою статті 20, частиною першою статті 25 Закону територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що забезпечує організацію та проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбаченому законами України.
Статтею 27 Закону визначено порядок організації роботи виборчої комісії. Зокрема, відповідно до частин першої та чотирнадцятої територіальні виборчі комісії організовують свою роботу відповідно до вимог Закону у формі відкритих засідань, на яких приймаються рішення комісії.
Частиною дев’ятнадцятою вказаної статті передбачено, що рішення територіальної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване, зокрема, судом.
Разом з тим, рішення, дії чи бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, її члена може бути оскаржено до суду. Позовні заяви, що стосуються призначення, підготовки і проведення місцевих виборів, розглядаються судом у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України (частини шоста, десята статті 85 Закону).
Вивчивши зміст доданих до вищезазначеного депутатського звернення текстів судових рішень, Центральна виборча комісія відзначає, що під час виборів депутатів Одеської міської ради 31 жовтня 2010 року суб’єктами відповідного виборчого процесу реалізувалося право на судовий захист.
Комісія взяла до уваги, що доданими до депутатського звернення рішеннями Одеського апеляційного адміністративного суду в порядку апеляційного перегляду були змінені або скасовані рішення Одеського окружного адміністративного суду з підстав неправильного застосування судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, неповного з’ясування ним обставин для вирішення справи.
При цьому будь-яка інформація щодо невиконання Одеською міською виборчою комісією судових рішень у Центральній виборчій комісії відсутня. Також такі відомості не містяться й у вказаних зверненнях.
Щодо інформації про внесення 20 березня 2014 року Приморським РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області до Єдиного реєстру досудових розслідувань вищевикладених відомостей Комісія зазначає таке.

................
Перейти до повного тексту