- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 21 січня 2013 року № 13
Про скарги кандидатів у депутати Львівської обласної ради в одномандатних мажоритарних виборчих округах № 2, 20, 24, 34, 47, 58 з проміжних виборів депутатів Львівської обласної ради Яковець О.С., Баланди Д.О., Банаха Ю.В., Заборського В.О., Послєдніченка В.Ю., Ливень Я.С., зареєстровані в Центральній виборчій комісії 18 січня 2013 року відповідно за № 21-36/1-501, 21-36/1-503, 21-36/1-502, 21-36/1-500, 21-36/1-499, 21-36/1-504
До Центральної виборчої комісії надійшли скарги кандидатів у депутати Львівської обласної ради в одномандатних мажоритарних виборчих округах № 2, 20, 24, 34, 47, 58 з проміжних виборів депутатів Львівської обласної ради Яковець О.С., Баланди Д.О., Банаха Ю.В., Заборського В.О., Послєдніченка В.Ю., Ливень Я.С. на бездіяльність Львівської обласної виборчої комісії.
У своїх скаргах суб’єкти звернення просять визнати бездіяльність Львівської обласної виборчої комісії щодо не визначення підприємств, які виготовлять виборчі бюлетені для голосування на проміжних виборах депутатів Львівської обласної ради в одномандатних мажоритарних виборчих округах № 2, 19, 20, 24, 34, 47, 58, та не забезпечення виготовлення таких бюлетенів такою, що грубо порушує та не відповідає вимогам Закону України
"Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (далі – Закон), порушує виборчі права громадян, а також права та законні інтереси суб’єктів звернення зі скаргами, а також достроково припинити повноваження усього складу Львівської обласної виборчої комісії у зв’язку із грубим порушенням
Конституції України та Закону внаслідок допущеної бездіяльності.
Свої вимоги суб’єкти звернення зі скаргами обґрунтовують тим, що на порушення вимог частини третьої статті
19, пункту 1 частини другої статті
25, частин першої, другої статті
67 Закону на день подання скарг Львівською обласною виборчою комісією не визначено підприємства, які виготовлять виборчі бюлетені для голосування на проміжних виборах депутатів Львівської обласної ради 27 січня 2013 року, та не забезпечено виготовлення таких бюлетенів.
Вказану бездіяльність суб’єкти звернення зі скаргами вважають такою, що не відповідає законодавству України, є грубим порушенням вимог
Закону , порушує виборчі права громадян, а також права та законні інтереси суб’єктів звернення зі скаргами, що, на їх думку, є підставою для дострокового припинення повноважень усього складу Львівської обласної виборчої комісії згідно з частиною третьою статті 29 Закону.
До Центральної виборчої комісії надійшли пояснення Львівської обласної виборчої комісії, відповідно до яких вказаною комісією виконуються всі заходи, покладені на неї
Законом , щодо підготовки та проведення проміжних виборів депутатів Львівської обласної ради 27 січня 2013 року, що не потребують фінансових операцій. Натомість відсутність фінансування проведення вказаних виборів стало причиною неможливості належної організації виборчого процесу, а саме реалізації тих заходів, що потребують фінансування, зокрема виготовлення виборчих бюлетенів.
Розглянувши скарги, пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Відповідно до частин третьої, п’ятої статті
15 Закону Львівська обласна виборча комісія на своєму засіданні 3 грудня 2012 року прийняла рішення про призначення проміжних виборів депутатів Львівської обласної ради в одномандатних мажоритарних виборчих округах № 2, 19, 20, 24, 34, 47, 58 на неділю, 27 січня 2013 року (далі – проміжні вибори).
Частиною першою статті
25 Закону визначено, що територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та у порядку, передбаченому цим та іншими законами України.
Проміжні вибори депутата в одномандатних, одномандатних мажоритарних виборчих округах проводяться у порядку та строки, передбачені
Законом (частина третя статті 81 Закону).
Зокрема, згідно з пунктом 8 частини другої статті
25, частинами першою, другою статті
67 Закону обласна виборча комісія на підставі договору, укладеного між нею і поліграфічним підприємством, забезпечує виготовлення виборчих бюлетенів для голосування на місцевих виборах не пізніш як за десять днів до дня виборів та отримує виготовлені виборчі бюлетені не пізніш як за дев’ять днів до дня виборів.
Підприємства, які виготовляють виборчі бюлетені, визначаються територіальними виборчими комісіями.
Відповідно до частини третьої статті
90 Закону під час розгляду скарги на бездіяльність суб’єкта оскарження виборча комісія вирішує, зокрема, чи мала місце оскаржувана бездіяльність суб’єкта оскарження та чи оскаржувана бездіяльність вчинялася суб’єктом оскарження на законних підставах.
Так, з поданих скарг та пояснення Львівської обласної виборчої комісії встановлено, що вказаною виборчою комісією не укладено договір на виготовлення виборчих бюлетенів для голосування на проміжних виборах та не забезпечено їх виготовлення у встановлений
Законом строк.
Водночас за змістом частини першої статті
60 Закону проміжні місцеві вибори проводяться за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету. Закупівля товарів, оплата робіт, послуг для підготовки і проведення проміжних місцевих виборів здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів (частина друга статті 65 Закону).
Частинами першою, другою статті
23 Бюджетного кодексу України визначено, що будь-які бюджетні зобов’язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, яке встановлюється законом про Державний бюджет України або рішенням про місцевий бюджет.
Відповідно до частини третьої статті
48 Бюджетного кодексу України розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, за якими розпорядником бюджетних коштів взято зобов’язання без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), є недійсними. За такими операціями не виникають бюджетні зобов’язання та не утворюється бюджетна заборгованість.
Зобов’язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених вказаним
Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов’язаннями і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов’язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов’язань не здійснюються.
Вимоги фізичних і юридичних осіб щодо відшкодування збитків та/або шкоди за зобов’язаннями, взятими розпорядниками бюджетних коштів без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених зазначеним Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), стягуються з осіб, винних у взятті таких зобов’язань, у судовому порядку (частина четверта статті
48 Бюджетного кодексу України ).
Враховуючи викладене, Львівська обласна виборча комісія без рішення уповноваженого органу щодо виділення коштів із обласного бюджету Львівської області на проведення проміжних виборів не мала права розміщувати замовлення, укладати договори, закуповувати товари, послуги чи здійснювати інші фінансові операції у межах реалізації заходів щодо забезпечення виборчого процесу (в тому числі із відтермінуванням платежів).
................Перейти до повного тексту