- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 16 січня 2013 року № 7
Про скарги кандидатів у депутати Львівської обласної ради в одномандатних мажоритарних виборчих округах № 2, 20, 24, 34, 47, 58 з проміжних виборів депутатів Львівської обласної ради Яковець О.С., Баланди Д.О., Банаха Ю.В., Заборського В.О., Послідніченка В.Ю., Ливень Я.С., зареєстровані в Центральній виборчій комісії 14 січня 2013 року відповідно за № 21-36/1-372, 21-36/1-370, 21-36/1-367, 21-36/1-364, 21-36/1-366, 21-36/1-371
До Центральної виборчої комісії 14 січня 2013 року надійшли скарги кандидатів у депутати Львівської обласної ради в одномандатних мажоритарних виборчих округах № 2, 20, 24, 34, 47, 58 з проміжних виборів депутатів Львівської обласної ради Яковець О.С., Баланди Д.О., Банаха Ю.В., Заборського В.О., Послідніченка В.Ю., Ливень Я.С. на бездіяльність Львівської обласної виборчої комісії та дії голови цієї комісії Щура М.В.
У скаргах суб’єкти звернення просять визнати такою, що не відповідає вимогам законодавства, порушує виборчі права громадян, а також права та законні інтереси суб’єктів звернення зі скаргами, бездіяльність Львівської обласної виборчої комісії щодо: незатвердження тексту виборчих бюлетенів для голосування на проміжних виборах депутатів Львівської обласної ради 27 січня 2013 року в одномандатних мажоритарних виборчих округах № 2, 19, 20, 24, 34, 47, 58; незабезпечення виготовлення інформаційних плакатів кандидатів у депутати Львівської обласної ради в одномандатних мажоритарних виборчих округах № 2, 19, 20, 24, 34, 47, 58 з розрахунку по два примірники на кожну виборчу комісію; невизначення шляхом жеребкування черговості надання ефірного часу кандидатам у депутати Львівської обласної ради в одномандатних мажоритарних виборчих округах № 2, 19, 20, 24, 34, 47, 58, неоприлюднення результатів такого жеребкування та складеного за його підсумком розкладу ефірного часу із зазначенням передвиборних агітаційних теле-, радіопрограм, дати і часу виходу їх в ефір у місцевих засобах масової інформації, заснованих на державній чи комунальній формі власності, а також зобов’язати Львівську обласну виборчу комісію в найкоротші строки вчинити вказані дії; зобов’язати Львівську обласну виборчу комісію забезпечити виготовлення виборчих бюлетенів для голосування на проміжних виборах депутатів Львівської обласної ради в одномандатних мажоритарних виборчих округах № 2, 19, 20, 23, 34, 47, 58 у строк, передбачений законодавством України; рекомендувати Львівській обласній виборчій комісії визначити товариство з обмеженою відповідальністю "Інтерконтиненталь-Україна" для укладення договору на друк виборчих бюлетенів для голосування на проміжних виборах депутатів Львівської обласної ради 27 січня 2013 року та укласти такий договір; визнати дії голови Львівської обласної виборчої комісії Щура М.В. систематичним невиконанням покладених на нього обов’язків щодо незабезпечення розгляду на засіданні комісії питань стосовно затвердження тексту виборчих бюлетенів, виготовлення інформаційних плакатів кандидатів у депутати та проведення жеребкування черговості надання ефірного часу кандидатам у депутати Львівської обласної ради під час проміжних виборів 27 січня 2013 року та прийняти рішення про заміну голови Львівської обласної виборчої комісії Щура М.В. у зв’язку із систематичним невиконанням покладених на нього обов’язків; зобов’язати Львівську обласну виборчу комісію утриматися від вчинення протиправних дій та (або) бездіяльності протягом виборчої кампанії з проміжних виборів депутатів Львівської обласної ради 27 січня 2013 року.
Вивчивши скаргу та додані до неї матеріали, Центральна виборча комісія встановила.
Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги відповідною виборчою комісією.
Строк подання скарги продовженню або поновленню не підлягає, крім випадку повторного подання скарги після усунення її недоліків не пізніше наступного дня після дня її повернення суб’єктом розгляду скарги без розгляду відповідно до частини третьої статті
88 Закону (частина шоста статті 86 Закону).
Кандидати у депутати Львівської обласної ради в одномандатних мажоритарних виборчих округах № 2, 20, 24, 34, 47, 58 з проміжних виборів депутатів Львівської обласної ради Яковець О.С., Баланда Д.О., Банах Ю.В., Заборський В.О., Послідніченко В.Ю., Ливень Я.С. оскаржують бездіяльність Львівської обласної виборчої комісії стосовно затвердження тексту виборчих бюлетенів, виготовлення інформаційних плакатів, а також проведення жеребкування вказаною комісією щодо черговості надання ефірного часу кандидатам у депутати в одномандатних мажоритарних виборчих округах з проміжних виборів депутатів Львівської обласної ради та оприлюднення результатів такого жеребкування у строки, визначені
Законом .
Проміжні вибори депутатів Львівської обласної ради в одномандатних мажоритарних виборчих округах № 2, 19, 20, 24, 34, 47, 58 призначені Львівською обласною виборчою комісією на 27 січня 2013 року.
Згідно з частиною третьою статті
81 Закону проміжні вибори депутата в одномандатних, одномандатних мажоритарних виборчих округах проводяться у порядку та строки, передбачені
Законом .
Відповідно до частини третьої статті
66 Закону текст виборчих бюлетенів для голосування у відповідних виборчих округах затверджується відповідною територіальною виборчою комісією не пізніш як за 17 днів до дня місцевих виборів, тобто до 9 січня 2013 року включно.
Частиною першою статті
49 Закону встановлено, що відповідна територіальна виборча комісія не пізніш як за 16 днів до дня виборів забезпечує виготовлення інформаційних плакатів, зокрема, кандидатів у депутати з розрахунку по два примірники на кожну виборчу комісію, тобто до 10 січня 2013 року включно.
Згідно з частиною другою статті
52 Закону жеребкування щодо черговості надання ефірного часу, зокрема, кандидатам у депутати, проводиться територіальними виборчими комісіями не пізніш як за 16 днів до дня виборів, тобто до 10 січня 2013 року включно.
За змістом частини дванадцятої статті
15 Закону днем вчинення бездіяльності вважається останній день строку, в який мала бути вчинена дія, передбачена цим чи іншими законами України.
Таким чином суб’єкти звернення зі скаргою оскаржують, зокрема, бездіяльність Львівської обласної виборчої комісії, допущену 9 та 10 січня 2013 року.
Натомість зазначені скарги надійшли до Центральної виборчої комісії 14 січня 2013 року, тобто з порушення строку оскарження.
Стосовно оскарження дій голови Львівської обласної виборчої комісії зазначаємо, що частиною сьомою статті
85 Закону визначено, що Центральна виборча комісія уповноважена розглядати лише скарги щодо бездіяльності територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів.
Відповідно до частини шостої цієї статті
Закону рішення, дії чи бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, її члена може бути оскаржено до суду.
Відтак Центральна виборча комісія не є належним суб’єктом розгляду зазначених скарг у частині оскарження дій голови Львівської обласної виборчої комісії Щура М.В.
................Перейти до повного тексту