- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 7 листопада 2012 року № 1942 |
Про скаргу кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 223 Гладчука В.Ф., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 5 листопада 2012 року за № 21-36-37213
До Центральної виборчої комісії 5 листопада 2012 року надійшла скарга кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 223 Гладчука Вадима Федоровича на бездіяльність окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 223.
У своїй скарзі суб’єкт звернення зі скаргою просить визнати такою, що не відповідає вимогам виборчого законодавства України, порушує виборчі права громадян, права та законні інтереси суб’єктів виборчого процесу, бездіяльність окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 223, яка дві доби не проводить засідання всупереч частині першій статті
94 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон), не встановлює підсумки голосування, а також не засвідчила своїм рішенням грубі порушення присяги її членами: Савриловою Жанною Леонідівною, Бурковським Олександром Юрійовичем, Вилобковим Олександром Павловичем, Примак Анастасією Миколаївною; зобов’язати окружну виборчу комісію одномандатного виборчого округу № 223 засвідчити своїм рішенням грубі порушення присяги її членами: Савриловою Жанною Леонідівною, Бурковським Олександром Юрійовичем, Вилобковим Олександром Павловичем, Примак Анастасією Миколаївною; встановити рішенням Центральної виборчої комісії грубі порушення виборчого законодавства України вказаними членами комісії та достроково припинити їх повноваження.
На обґрунтування своїх вимог скаржник зазначає, що окружна виборча комісія одномандатного виборчого округу № 223 дві доби не проводить засідання у зв’язку з тим, що окремі члени комісії, на його думку, підтримують одного із кандидатів у народні депутати України в цьому окрузі, "саботують" засідання комісії.
До скарги додано акт про виявлення порушення
Закону від 4 листопада 2012 року та скріншоти з веб-сайтів.
На виконання частини десятої статті
111 Закону копію скарги з доданими до неї документами 5 листопада 2012 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
У поясненнях окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 223, які надійшли до Центральної виборчої комісії 7 листопада 2012 року, зазначається, що вказані у скарзі обставини не відповідають дійсності, оскільки 4 листопада 2012 року окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу № 223 у визначеному статтею
94 Закону порядку на своєму засіданні було прийнято три уточнені протоколи про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № 800977, 800993, 801046.
Крім того, у поясненнях вказується, що наведені у скарзі обставини не є підставою для дострокового припинення повноважень членів цієї комісії згідно з частиною третьою статті
37 Закону. Порушень присяги членів комісії, які б виявились як систематичне невиконання покладених на них обов’язків, окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу № 223 не встановлено. Окружна виборча комісія одномандатного виборчого округу № 223 вважає, що скарга кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 223 Гладчука В.Ф. не підлягає задоволенню.
Розглянувши скаргу, додані до неї матеріали та пояснення суб’єкта оскарження, проаналізувавши спірні правовідносини, Центральна виборча комісія встановила.
Постановою Центральної виборчої комісії від 3 серпня 2012 року
№ 147 "Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування" зареєстровано кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 223 Гладчука Вадима Федоровича.
Відповідно до частини першої статті
12 Закону суб’єктом виборчого процесу є, зокрема, окружна виборча комісія.
Скарга щодо бездіяльності окружної виборчої комісії може бути подана до Центральної виборчої комісії (частина шоста статті
108 Закону).
Таким чином, згідно зі статтею
108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
З моменту закінчення голосування окружна виборча комісія розпочинає засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування у загальнодержавному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та в одномандатному виборчому окрузі (частина перша статті
94 Закону).
Законом не встановлено заборони щодо зупинення та продовження вказаного засідання окружної виборчої комісії, яке проводиться до встановлення підсумків голосування у загальнодержавному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та в одномандатному виборчому окрузі. Крім того, на цьому засіданні ведеться єдиний протокол засідання окружної виборчої комісії.
При цьому
Законом не встановлено строків для складання протоколів окружними виборчими комісіями про встановлення підсумків голосування у загальнодержавному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та в одномандатному виборчому окрузі.
Центральна виборча комісія звертає увагу, що протиправна бездіяльність виражається у невиконанні вимог закону та умисному ухилянні від вчинення дій у передбачені законом строки.
З огляду на наведене безпідставними та необґрунтованими є вимоги суб’єкта звернення зі скаргою щодо визнання неправомірною бездіяльності окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 223, що полягає у невстановленні підсумків голосування у загальнодержавному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу № 223 та у одномандатному виборчому окрузі № 223, а також непроведенні протягом двох діб свого засідання.
Вимоги щодо зобов’язання окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 223 засвідчити своїм рішенням грубі порушення присяги її членами: Савриловою Ж.Л., Бурковським О.Ю., Вилобковим О.П., Примак А.М. також не підлягають задоволенню з огляду на таке.
Одноразове грубе порушення законодавства України про вибори, як одна із підстав для дострокового припинення повноважень члена виборчої комісії, відповідно до пункту 10 частини третьої статті
37 Закону повинно бути встановлене рішенням суду або рішенням виборчої комісії вищого рівня.
................Перейти до повного тексту