- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 28 серпня 2012 року № 622 |
Про скаргу кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 155 Кошина С.М., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 26 серпня 2012 року за № 21-36-16097
До Центральної виборчої комісії 26 серпня 2012 року надійшла скарга кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 155 Кошина Сергія Мефодійовича на дії кандидата у народні депутати України в цьому ж окрузі Сороки Миколи Петровича щодо проведення передвиборної агітації.
У своїй скарзі суб’єкт звернення зі скаргою просить "визнати дії кандидата у народні депутати по одномандатному виборчому округу № 155 Сороки Миколи Петровича: – по залученню до проведення виборчої кампанії посадових осіб Дубровицької районної ради та голів сільських рад району, заступника начальника Дубровицького територіального центру соціального обслуговування інвалідів та пристарілих Ващишина В.В. такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів України, та зобов’язати суб’єкта виборчого процесу – кандидата в народні депутати Сороку Миколу Петровича утриматися від вчинення подібних дій при проведенні передвиборної агітації".
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що 21 серпня 2012 року об 11 годині ранку в приміщенні Дубровицької районної споживчої спілки (м. Дубровиця Рівненської області) відбулася зустріч кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 155 Сороки М.П. із сільськими головами району. При цьому під час свого виступу Сорока М.П. наголошував, що приїхав у Дубровицький район займатися виборчою кампанією на прохання голови обласної державної адміністрації. Водночас Сорока М.П. запропонував сільським головам подати у письмовому вигляді перелік проблем, спричинених негодою (буревієм), що сталася 20 серпня 2012 року. Вказане, на думку суб’єкта звернення зі скаргою, є порушенням частини тринадцятої статті
74 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" . Крім того, участь у зустрічі брали голова Дубровицької районної ради Стрибулевич Л.Ф. та його заступник Шах Г.П., що, на думку суб’єкта звернення зі скаргою, також є порушенням частини двадцять першої статті 74 цього ж Закону.
На підтвердження зазначеного суб’єкт звернення зі скаргою додає до скарги відеозапис вказаної зустрічі.
Також до скарги додано роздруківку, в якій містяться біографічні дані голови Рівненської обласної державної адміністрації Берташа В.М., листи-повідомлення депутатів Дубровицької районної ради Микульського Б.М. та Лосіка Ю.Є. та роздрукований коментар координатора виборчих програм ОПОРИ в Рівненській області А. Бондарчука з приводу вищевказаної події.
На виконання частини десятої статті
111 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі – Закон) копію скарги 26 серпня 2012 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
Так, 28 серпня 2012 року до Центральної виборчої комісії факсимільним зв’язком надійшли пояснення кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 155 Сороки М.П., у яких він зазначає, що як кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 155 дійсно перебував у Дубровицькому районі, де мав намір провести зустріч з виборцями 21 серпня 2012 року.
Проте зустріч з виборцями було відкладено у зв’язку зі стихійним лихом, що сталося в Дубровицькому районі напередодні (20 серпня 2012 року).
Натомість голова Рівненської обласної ради та голова фракції Партії регіонів у Рівненській обласній раді, знаючи, що Сорока М.П. перебуває у цьому районі, попросили його, як депутата Рівненської обласної ради п’ятого та шостого скликань, члена постійної комісії Рівненської обласної ради з питань місцевого самоврядування, розвитку територій та європейської інтеграції, вияснити ситуацію у постраждалому районі. Йому необхідно було встановити розмір збитків та характер пошкоджень, спричинених буревієм у населених пунктах Дубровицького району, та подати пропозиції керівництву області щодо шляхів їх усунення, оскільки у резервному фонді Дубровицького району на сьогодні відсутні належні кошти. Разом з тим, відомості про характер пошкоджень та суму збитків могли подати до органів виконавчої та представницької влади області сільські голови, які в той час перебували із відповідними клопотаннями в м. Дубровиця та зібралися в приміщенні Дубровицької районної споживчої спілки. Оскільки стихійне лихо сталося напередодні Дня незалежності та Дня знань, необхідно було оперативно вирішувати питання ліквідації наслідків стихії.
На цій зустрічі, за словами Сороки М.П., він не проводив агітації ні за себе, ні за партію, що його висунула. Залучення ним до проведення виборчої кампанії посадових осіб Дубровицької районної ради та сільських голів не відбувалося. Посадові особи органів місцевого самоврядування в Дубровицькому районі агітацію на його підтримку не здійснювали.
Він, як виконуючий обов’язки ректора Національного університету водного господарства та природокористування, не є державним службовцем та посадовою особою органу місцевого самоврядування, органу державної влади чи інших державних органів, отже, зазначені в скарзі особи (голова Дубровицької райради та його заступник, заступник директора територіального центру з надання соціальних послуг) не є його підлеглими і примушувати їх до передвиборної агітації та використовувати їх для цього він не має права, тим самим порушень частини першої статті
21 Закону з його боку не вбачається.
Як зазначає Сорока М.П., він також не брав особистої участі в наданні допомоги закладам та установам (не надавав особисто послуг, робіт, інших матеріальних цінностей та іншого), відповідно не порушував частини тринадцятої статті
74 Закону .
Розглянувши скаргу та додані до неї документи і матеріали, пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Обмеження щодо ведення передвиборної агітації визначено статтею
74 Закону .
Частиною тринадцятою цієї статті Закону встановлено заборону проводити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям, закладам, установам, організаціям коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів (крім товарів, що містять візуальні зображення назви, символіки, прапора партії, за умови, що вартість таких товарів не перевищує три відсотки мінімального розміру заробітної плати), послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей. Така передвиборна агітація або надання виборцям, закладам, установам, організаціям коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей, що супроводжується закликами або пропозиціями голосувати за або не голосувати за певну партію чи кандидата у депутати або згадуванням назви партії чи імені кандидата, є непрямим підкупом виборців.
................Перейти до повного тексту