1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 1 вересня 2012 року № 706
Про скаргу кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 144 Комбалова Д.О., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 31 серпня 2012 року за № 21-36-17454
До Центральної виборчої комісії 31 серпня 2012 року надійшла скарга кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 144 Комбалова Дмитра Олександровича на дії суб’єкта оскарження щодо проведення агітації шляхом залучення органів місцевого самоврядування та непрямого підкупу виборців.
У скарзі суб’єкт звернення зі скаргою просить "визнати дії кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 144 Залужного Олександра Михайловича – щодо проведення передвиборчої агітації з застосуванням непрямого підкупу виборців, а саме з наданням виборцям безоплатно товарів з надрукованими на них прізвищем та ім’ям кандидата та залучення до неї органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб такими, що не відповідають вимогам Закону України "Про вибори народних депутатів України" порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси інших суб’єктів виборчого процесу; зобов’язати суб’єкта оскарження утриматися від застосування непрямого підкупу виборців при проведенні передвиборної агітації та залучення до неї органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб; прийняти рішення про попередження кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 144 Залужного Олександра Михайловича".
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що 28 серпня 2012 року йому стало відомо про проведення у палаці дозвілля "Листопад" у місті Полтаві свята для майбутніх першокласників, приуроченого до Дня знань, за участю кандидата у народні депутати України Залужного О.М., який надавав благодійну допомогу і рекламував її на вказаному заході.
Предмети з товарного набору, що розповсюджувався серед дітей від імені організаторів заходу, містили візуальне зображення прізвища та імені кандидата, а саме "Олександр Залужний".
Крім того, на думку суб’єкта звернення зі скаргою, замовником вказаного заходу, яке фінансувалося за кошти місцевого бюджету, є виконавчий комітет Полтавської міської ради. Участь у заході брали міський голова, посадові особи міськвиконкому разом із Залужним О.М., що, на думку суб’єкта звернення зі скаргою, є порушенням частини тринадцятої статті 74, частини восьмої статті 68 та пунктів 2, 3 частини першої статті 74 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі – Закону).
Суб’єкт звернення додав до скарги диск невідомого походження із записом вказаного заходу. На диску відеоряд не відслідковується, відображений лише аудіозапис.
На виконання частини десятої статті 111 Закону копію скарги 31 серпня 2012 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 1 вересня 2012 року надійшли пояснення кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 144 Залужного Олександра Михайловича, у яких він зазначає, що вказаний захід проводився місцевою владою за сприяння громадських організацій міста Полтави, однією з яких є громадське об’єднання "Наш Дім – Полтава". Кандидат стверджує, що був запрошений на свято і брав у ньому участь виключно як працівник та один із лідерів цієї громадської організації, а не як кандидат у народні депутати України і передвиборної агітації там не проводив.
Відповідно до частини першої статті 68 Закону передвиборна агітація – це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата в народні депутати України або партію – суб’єкта виборчого процесу.
Обмеження щодо ведення передвиборної агітації встановлені статтею 74 Закону.
Частиною тринадцятою цієї статті Закону встановлено заборону проводити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям, закладам, установам, організаціям коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів (крім товарів, що містять візуальні зображення назви, символіки, прапора партії, за умови, що вартість таких товарів не перевищує три відсотки мінімального розміру заробітної плати), послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей. Така передвиборна агітація або надання виборцям, закладам, установам, організаціям коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей, що супроводжується закликами або пропозиціями голосувати за або не голосувати за певну партію чи кандидата у депутати або згадуванням назви партії чи імені кандидата, є непрямим підкупом виборців.

................
Перейти до повного тексту