- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П Р О Т О К О Л Ь Н Е Р І Ш Е Н Н Я
02.07.2008 N 4
Про звернення до Окружного адміністративного суду міста Києва
Як розпорядник Державного реєстру виборців Центральна виборча комісія відповідно до статті
35 Закону України
"Про Державний реєстр виборців" у порядку і в строки, встановлені Кабінетом Міністрів України, забезпечує формування інформаційно-телекомунікаційної системи Реєстру.
Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2007 року
N 691 "Про затвердження Плану заходів, пов'язаних з формуванням інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців" (у редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 березня 2008 року
N 437) Центральна виборча комісія є відповідальною за виконання заходів, пов'язаних з її формуванням, що мають здійснюватися з 14 березня до 15 грудня 2008 року.
Так, відповідно до пункту 1 зазначеного
Плану заходів Центральна виборча комісія зобов'язана з 14 березня до 30 вересня 2008 року здійснити закупівлю послуг з розроблення та налагодження програмних засобів створення та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців.
Постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 року
N 363 "Про закупівлю послуг, пов'язаних з формуванням інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців" було встановлено, що закупівля Центральною виборчою комісією послуг з розроблення та налагодження програмних засобів створення та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи "Державний реєстр виборців" здійснюється за процедурою закупівлі в одного учасника без погодження з Міністерством економіки України.
Керуючись цією
постановою Кабінету Міністрів України, постійний тендерний комітет Центральної виборчої комісії 21 квітня 2008 року вирішив здійснити закупівлю послуг з розроблення та налагодження програмних засобів створення та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців у акціонерного товариства закритого типу "Атлас".
Після укладання цього Договору та завершення акціонерним товариством закритого типу "Атлас" надання послуг першого етапу Календарного плану, що є додатком до зазначеного Договору (розробка технічних рішень щодо розроблення програмних засобів створення та ведення ІТС Реєстру, що включає в себе створення фізичної та логічної моделі даних; розробку та демонстрацію діючого макета фрагмента прикладного програмного забезпечення), Указом Президента України від 2 червня 2008 року
N 499/2008 було зупинено дію постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 року
N 363 "Про закупівлю послуг, пов'язаних з формуванням інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців".
Проте Генеральною прокуратурою України 23 червня 2008 року внесено припис, яким Центральну виборчу комісію зобов'язано невідкладно вжити заходів щодо припинення закупівлі послуг на розроблення та налагодження програмних засобів створення та ведення автоматизованої системи "Державний реєстр виборців" до прийняття рішення у справі за
поданням Президента України про конституційність постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 року
N 363, дію якої зупинено.
Припис Генеральної прокуратури України від 23 червня 2008 року є неправомірним та незаконним, оскільки твердження та висновки, зазначені у ньому, не ґрунтуються на положеннях нормативно-правових актів та не відповідають дійсності.
Крім того, відповідно до частини другої статті
22 Закону України
"Про прокуратуру" припис прокурора підлягає негайному виконанню, про що повідомляється прокурору.
Листом від 25 червня 2008 року N 21-43/1-1094 Центральна виборча комісія повідомила АТЗТ "Атлас" про зупинення виконання Договору від 5 травня 2008 року N 046-2008 року до вирішення зазначеного питання.
Разом з тим, Центральна виборча комісія відзначає, що зупинення виконання Договору від 5 травня 2008 року призведе до порушення строків, установлених зазначеним
Планом заходів, у частині розроблення та налагодження програмних засобів створення та ведення інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців, що, в свою чергу, спричинить невиконання Центральною виборчою комісією та іншими державними органами норм Закону України
"Про Державний реєстр виборців" і поставить під загрозу проведення будь-яких виборчих і референдумних процесів, оскільки згідно з пунктом 3 Прикінцевих положень зазначеного
Закону після набрання чинності цим Законом Закони України
"Про вибори народних депутатів України",
"Про вибори Президента України",
"Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних та міських голів",
"Про всеукраїнський та місцевий референдуми" стосовно складання та уточнення списків виборців діють у частині, що не суперечить цьому
Закону.
Враховуючи вищезазначене, з метою забезпечення реалізації виборчих прав громадян та виконання Центральною виборчою комісією обов'язку щодо формування інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців, відповідно до статті
35 Закону України
"Про Державний реєстр виборців", Плану заходів, пов'язаних з формуванням інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2007 року
N 691 (в редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 березня 2008 року
N 437) , статті
22 Закону України
"Про прокуратуру", керуючись частиною першою статті
1, частиною першою статті
2, частиною другою статті
3, статтями
11,
12, пунктом 8 статті
17 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію", статтями
17 -
19,
104 -
106,
117,
160,
162 Кодексу адміністративного судочинства України, Центральна виборча комісія
постановляє:
1. Звернутися до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом про визнання протиправним припису Генеральної прокуратури України від 23 червня 2008 року N 0711/1-219 вих.
2. Затвердити текст адміністративного позову про визнання протиправним припису Генеральної прокуратури України від 23 червня 2008 року N 0711/1-219 вих. (додається).
3. Запропонувати Голові Центральної виборчої комісії підписати адміністративний позов та направити його до Окружного адміністративного суду міста Києва.
Голова Центральної виборчої комісії В.ШАПОВАЛ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОЗОВ
Про визнання протиправним припису Генеральної прокуратури України від 23 червня 2008 року N 0711/1-219 вих.
Окружний адміністративний
суд міста Києва
вул. Десятинна, 4/6,
м. Київ, 01025
Позивач: Центральна виборча комісія
пл. Лесі Українки, 1,
м. Київ, 01196
Відповідач: Генеральна прокуратура
України
вул. Різницька, 13/15,
м. Київ, 01011
Генеральною прокуратурою України 23 червня 2008 року внесено припис, яким Центральну виборчу комісію зобов'язано невідкладно вжити заходів щодо припинення закупівлі послуг на розроблення та налагодження програмних засобів створення та ведення автоматизованої системи "Державний реєстр виборців" до прийняття рішення у справі за
поданням Президента України про конституційність постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2008 року
N 363, дію якої зупинено.
Центральна виборча комісія вважає оскаржуваний припис неправомірним, незаконним та таким, що підлягає скасуванню, з таких підстав.
1. В оскаржуваному приписі зазначено, що "відповідно до Закону України
"Про Державний реєстр виборців" введення державного обліку виборців із використанням автоматизованої обробки інформації передбачено з 1 жовтня 2007 року. Разом з тим, автоматизовану систему державного реєстру виборців Центральною виборчою комісією досі не створено".
Зазначене твердження не відповідає дійсності та спростовується таким. Відповідно до частини другої статті
3 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" Комісія та її члени зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Конституцією України, цим та іншими законами України.
Правові та організаційні засади створення і ведення єдиного Державного реєстру виборців в Україні визначені Законом України
"Про Державний реєстр виборців" (далі - Закон).
Згідно з пунктом 1 Розділу VII
Закону "Прикінцеві положення" дата 1 жовтня 2007 року є датою лише набрання чинності цим
Законом. Інших правових наслідків у зв'язку із цією датою
Закон не встановлює.
Натомість формування автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи "Державний реєстр виборців" здійснюється Центральною виборчою комісією відповідно до статті
35 Закону у порядку та в строки, встановлені Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до вказаної норми
Закону розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2007 року
N 691 (у редакції розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 березня 2008 року
N 437-р) затверджено План заходів, пов'язаних з формуванням інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців (далі - План заходів).
Планом заходів, який є нормативно-правовим актом, що встановлює порядок і строки формування інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців, строк виконання заходів, пов'язаних з її формуванням, визначено з 14 березня до 15 грудня 2008 року.
Таким чином, законодавством України чітко встановлено строки формування інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців - з 14 березня до 15 грудня 2008 року. Інших термінів жоден із нормативно-правових актів, які врегульовують питання створення Реєстру, не містить.
Отже, визначена в оскаржуваному приписі дата створення автоматизованої інформаційно-телекомунікаційної системи Державного реєстру виборців (з 1 жовтня 2007 року) не ґрунтується на положеннях нормативно-правових актів, суперечить їм, а тому твердження Відповідача, що "відповідно до Закону України
"Про Державний реєстр виборців" введення державного обліку виборців із використанням автоматизованої обробки інформації передбачено з 1 жовтня 2007 року. Разом з тим, автоматизовану систему державного реєстру виборців Центральною виборчою комісією досі не створено", є безпідставним.
На цей час як розпорядник Державного реєстру виборців Центральна виборча комісія повністю забезпечує реалізацію заходів, передбачених
Планом заходів.
Крім того, на виконання пункту 8
Плану заходів Центральною виборчою комісією розроблено та затверджено Технічне завдання із створення комплексної системи захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційній системі, яке погоджено з Державною службою спеціального зв'язку та захисту інформації України.
................Перейти до повного тексту