1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
08.04.2006 N 1186
Про скаргу кандидата в народні депутати України, включеного до виборчого списку виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина", Нестругіна С.І. на дії окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 91, зареєстровану в Центральній виборчій комісії 4 квітня 2006 року за N 21-36-16030
До Центральної виборчої комісії 4 квітня 2006 року надійшла скарга кандидата в народні депутати України, включеного до виборчого списку виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина", Нестругіна Сергія Івановича на дії окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 91.
У скарзі суб'єкт звернення просить визнати дії окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 91 при складанні протоколу про підсумки голосування в межах територіального виборчого округу N 91 від 30 березня 2006 року такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів України, та зобов'язати окружну виборчу комісію здійснити повторний підрахунок голосів виборців на всіх виборчих дільницях територіального виборчого округу N 91 в порядку, встановленому чинним законодавством України.
Викладені у скарзі вимоги суб'єкт звернення зі скаргою обґрунтовує тим, що в протоколах дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях N 42, 53, 56, 57, 60, 61, 62, 64, 65, 66, 75, 77, 79, 80, 86, 87, 89, 90, 100, 101, 113, 117, 133, 136, 166 територіального виборчого округу N 91 містяться недостовірні відомості, які не були усунені окружною виборчою комісією під час встановлення підсумків голосування в межах територіального виборчого округу. Таким чином, занесення недостовірних, на думку суб'єкта звернення зі скаргою, відомостей до протоколу окружної виборчої комісії про підсумки голосування в межах територіального виборчого округу N 91 ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців у межах округу.
Суб'єктом звернення зі скаргою на підтвердження зазначеного до скарги додано матеріали - копії протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях N 42, 53, 56, 57, 60, 61, 62, 64, 65, 66, 75, 77, 79, 80, 86, 87, 89, 90, 100, 101, 113, 117, 133, 136, 166 територіального виборчого округу N 91.
При розгляді цієї скарги Центральна виборча комісія виходить, зокрема, з такого.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 103 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) суб'єктом звернення зі скаргою, що стосується процесу виборів депутатів, може бути кандидат у депутати. Постановою Центральної виборчої комісії від 27 грудня 2005 року N 275 Комісією зареєстровано кандидатів у народні депутати України, включених до виборчого списку виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина" (Народна партія, партія Всеукраїнського об'єднання лівих "Справедливість", Українська селянська демократична партія)" (скорочена назва - "Народний блок Литвина"), в тому числі Нестругіна Сергія Івановича, включеного до виборчого списку під номером 54.
Згідно з частиною першою статті 104 Закону скарга, що стосується призначення, підготовки і проведення виборів депутатів, може бути подана відповідним суб'єктом звернення зі скаргою на рішення, дію чи бездіяльність, зокрема, виборчої комісії, члена виборчої комісії.
Частинами першою, третьою статті 116 Закону встановлено, що суб'єкт виборчого процесу має право оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії; скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності окружної виборчої комісії подається, зокрема, до Центральної виборчої комісії.
Згідно з частиною першою статті 106 Закону скарга до виборчої комісії або до суду може бути подана суб'єктом звернення зі скаргою протягом п'яти днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб'єктом оскарження, за винятком випадків, зазначених у частинах другій і третій цієї статті.
Отже, скарга подана належному суб'єкту розгляду в установлений Законом строк оскарження.
Таким чином, розгляд скарги на дії окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 91 належить до повноважень Центральної виборчої комісії.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, Центральна виборча комісія встановила.
Як стверджує скаржник, окружною виборчою комісією територіального виборчого округу N 91 на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях N 42, 53, 56, 57, 60, 61, 62, 64, 65, 66, 75, 77, 79, 80, 86, 87, 89, 90, 100, 101, 113, 117, 133, 136, 166 складено протокол про підсумки голосування в межах територіального виборчого округу N 91. Проте, на думку суб'єкта звернення зі скаргою, з копій протоколів дільничних виборчих комісій виборчих дільниць N 42, 53, 56, 57, 60, 61, 62, 64, 65, 66, 75, 77, 79, 80, 86, 87, 89, 90, 100, 101, 113, 117, 133, 136, 166, вбачається, що при складанні цих протоколів були допущені такі порушення:
- у протоколі дільничної виборчої комісії виборчої дільниці N 42 в пункті 18 не зазначено даних про результати голосування по окремих суб'єктах виборчого процесу;
- у протоколі дільничної виборчої комісії виборчої дільниці N 53 у пунктах 16-22 протоколу дані не зазначені прописом, сума чисел, вказаних у пунктах 17, 18, 19, більша за число, зазначене в пункті 16;
- в окремих пунктах протоколів дільничних виборчих комісій виборчих дільниць N 60, 64, 65, 66, 75, 77, 79, 80, 86, 89, 90, 117 дані не зазначені прописом;
- у протоколах дільничних виборчих комісій виборчих дільниць N 56, 57, 61, 62, 66, 75, 77, 87, 89, 90, 100, 113, 133, 136, 166 в окремих пунктах відсутні дані;
- у протоколі дільничної виборчої комісії виборчої дільниці N 77 сума чисел, вказаних у пунктах 3, 4, 11, менша за число, зазначене в пункті 1, а сума чисел, вказаних у пунктах 14, 15, - за число, зазначене в пункті 16.
Частиною першою статті 109 Закону встановлено, що доказами, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення скаржника, суб'єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, можуть бути, зокрема, письмові документи і матеріали (в тому числі електронні), які містять відомості про обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги.
Згідно з частиною шостою цієї ж статті Закону письмові докази подаються в оригіналі або в засвідченій у встановленому порядку копії. Натомість скаржниками надано копії письмових доказів, не засвідчені у встановленому порядку.
Крім того, згідно з частиною дев'ятою статті 89 Закону кандидатам у народні депутати України, уповноваженим особам партій (блоків), офіційним спостерігачам, які були присутні при підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, на їх прохання невідкладно видаються копії протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, у тому числі з позначкою "Уточнений", засвідчені головою і секретарем дільничної виборчої комісії та скріплені печаткою виборчої комісії, з розрахунку не більш як по одній копії кожного протоколу для кожної партії (блоку).
Однак додані до скарг копії протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях територіального виборчого округу N 91 не відповідають вищезазначеним вимогам Закону, зокрема не засвідчені головою і секретарем дільничної виборчої комісії та не скріплені печаткою виборчої комісії.
Таким чином, у Центральної виборчої комісії немає підстав вважати, що до скарг додано копії протоколів виборчих комісій у розумінні частини дев'ятої статті 89 Закону.
Частиною третьою статті 109 Закону встановлено, що в разі якщо суб'єкт звернення зі скаргою, суб'єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів.
Згідно з частиною п'ятою статті 89 Закону перший і другий примірники протоколу підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці мають право підписати кандидати у депутати, уповноважені особи партій (блоків), офіційні спостерігачі, які були присутні на засіданні дільничної виборчої комісії при підрахунку голосів виборців.

................
Перейти до повного тексту