- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
Про скарги партії "ВІЧЕ" на дії окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 41, 42, 43, 46 та 72, зареєстровані в Центральній виборчій комісії 2 квітня 2006 року за N 21-34-15576, 21-34-15624, 3 квітня 2006 року за N 21-34-15744, 21-34-15749, 21-34-15842 та 4 квітня 2006 року за N 21-34-16090
( Назва із змінами, внесеними згідно з Постановою
Центральної виборчої комісії
N 1190 від 09.04.2006 )
До Центральної виборчої комісії 2 квітня 2006 року надійшла скарга партії "ВІЧЕ" в особі уповноваженої особи цієї партії в багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі Чистякова Костянтина Олександровича на дії окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 42, 46 (Донецька область), 3 квітня 2006 року - дві скарги на дії окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 43 та скарга на дії окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 41 (Донецька область) та 4 квітня 2006 року - скарга на дії окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 72 (Запорізька область).
Суб'єкт звернення зі скаргами просить Центральну виборчу комісію "визнати дії окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 41, 42, 43, 46 та 72 з виборів народних депутатів зі встановлення результатів голосування в округах на підставі протоколів, які складені дільничними виборчими комісіями відповідних округів із порушенням вимог статті
89 Закону України
"Про вибори народних депутатів України", такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів, порушують виборчі права громадян та законні інтереси суб'єктів виборчого процесу; визнати протоколи про підсумки голосування окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 41, 42, 43, 46 та 72 недійсними; зобов'язати окружні виборчі комісії територіальних виборчих округів N 41, 42, 43, 46 та 72 провести повторний підрахунок голосів по усіх дільницях відповідних округів зі складенням відповідних протоколів, на підставі яких встановити дійсні результати голосування з виборів народних депутатів по округах, оскільки у зв'язку з масовістю порушень встановлення результатів без такої процедури є неможливим".
Викладені у скаргах вимоги суб'єкт звернення обґрунтовує тим, що при перевірці відомостей, внесених до протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях територіальних виборчих округів N 41, 42, 43, 46 та 72, які були одержані офіційними спостерігачами та уповноваженими особами партії, виявлено їх невідповідність відомостям, внесеним до протоколів окружних виборчих комісій про підсумки голосування в межах зазначених виборчих округів. Такий факт, на думку суб'єкта звернення зі скаргами, свідчить про те, що протоколи про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів N 41, 42, 43, 46 та 72 на порушення вимог частини першої статті
93 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) складено не на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців. Таким чином, суб'єкт звернення зі скаргою стверджує, що відомості, внесені до цих протоколів, не відповідають дійсності.
Крім того, суб'єкт звернення зі скаргами зазначає, що в протоколах дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях N 2, 18, 24, 56 територіального виборчого округу N 43 та виборчих дільницях N 17, 63, 68 територіального виборчого округу N 46 містяться неточності, невиправлені окружними виборчими комісіями під час встановлення підсумків голосування в межах відповідних територіальних виборчих округів.
Суб'єктом звернення зі скаргами на підтвердження зазначеного до скарг додано такі матеріали: копії протоколів окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 41, 42, 46 та 72 про підсумки голосування в межах цих округів, копії протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях вказаних виборчих округів та відомості до протоколу окружної виборчої комісії про підсумки голосування в межах територіального виборчого округу N 43.
На виконання вимог частини одинадцятої статті
108 Закону копії зазначених скарг та доданих до них документів надіслано Центральною виборчою комісією суб'єктам оскарження та повідомлено про передбачене цією нормою
Закону право подати Центральній виборчій комісії письмові пояснення по суті скарг, а також про час та місце розгляду скарг.
При розгляді цих скарг Центральна виборча комісія виходить, зокрема, з такого.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті
103 Закону суб'єктом звернення зі скаргою, що стосується процесу виборів депутатів, може бути політична партія (виборчий блок політичних партій) - суб'єкт виборчого процесу в особі, зокрема, уповноваженої особи політичної партії.
До Центральної виборчої комісії звернулася партія "ВІЧЕ" в особі уповноваженої особи цієї партії в багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі Чистякова К.О., який є належним суб'єктом звернення зі скаргами.
Відповідно до частин першої, третьої статті
116 Закону суб'єкт виборчого процесу має право оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії; скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності окружної виборчої комісії подається, зокрема, до Центральної виборчої комісії.
Згідно з частиною першою статті
106 Закону скарга до виборчої комісії або до суду може бути подана суб'єктом звернення зі скаргою протягом п'яти днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб'єктом оскарження.
Отже, скарги подано належному суб'єкту розгляду в установлений
Законом строк оскарження.
Таким чином, розгляд скарг на дії окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 41, 42, 43, 46 та 72 належить до повноважень Центральної виборчої комісії.
Розглянувши скарги та додані до них матеріали, Центральна виборча комісія встановила.
Частиною першою статті
109 Закону визначено, що доказами, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення скаржника, суб'єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, можуть бути, зокрема, письмові документи і матеріали (в тому числі електронні), які містять відомості про обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги.
Згідно з частиною шостою цієї ж статті
Закону письмові докази подаються в оригіналі або в засвідченій у встановленому порядку копії.
Частиною дев'ятою статті
89 Закону встановлено, що кандидатам у народні депутати України, уповноваженим особам партій (блоків), офіційним спостерігачам, які були присутні при підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, на їх прохання невідкладно видаються копії протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, у тому числі з позначкою "Уточнений", засвідчені головою і секретарем дільничної виборчої комісії та скріплені печаткою виборчої комісії, з розрахунку не більш як по одній копії кожного протоколу для кожної партії (блоку).
Відповідно до частини десятої статті
93 Закону кандидату в народні депутати України, уповноваженій особі партії (блоку), офіційному спостерігачу на його прохання невідкладно видається копія протоколу (в тому числі з поміткою "Уточнений") окружної виборчої комісії про підсумки голосування в межах територіального виборчого округу та, за наявності, копії протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці з розрахунку по одній копії кожного протоколу для кожної партії (блоку). Зазначені копії засвідчуються на кожній сторінці головою та секретарем окружної виборчої комісії і скріплюються печаткою виборчої комісії.
Однак додані до скарги копії протоколів окружних виборчих комісій про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів N 41, 42, 46 та 72 та копії протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях вищевказаних виборчих округів та територіального виборчого округу N 43, які, як стверджує скаржник, видано уповноваженим особам та офіційним спостерігачам партії "ВІЧЕ", не відповідають вищезазначеним вимогам
Закону, оскільки не засвідчені головою і секретарем відповідної виборчої комісії та не скріплені печаткою цієї виборчої комісії, а протоколи окружних виборчих комісій, крім того, на кожній сторінці.
Таким чином, у Центральної виборчої комісії немає підстав вважати, що до скарг додано копії протоколів виборчих комісій засвідчених відповідно до вимог частини дев'ятої статті 89 та частини десятої статті
93 Закону.
Частиною третьою статті
109 Закону встановлено, що якщо суб'єкт звернення зі скаргою, суб'єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів.
Згідно з частиною п'ятою статті
89 Закону перший і другий примірники протоколу підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці мають право підписати кандидати у депутати, уповноважені особи партій (блоків), офіційні спостерігачі, які були присутні на засіданні дільничної виборчої комісії при підрахунку голосів виборців.
Відповідно до частини восьмої зазначеної статті
Закону перший і другий примірники протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, а за наявності - і відповідні примірники протоколу з позначкою "Уточнений" запаковуються до пакета зі спеціальною системою захисту в порядку, встановленому частиною десятою статті
86 Закону.
................Перейти до повного тексту