1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
06.04.2006 N 1168
Про скарги виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина" на дії окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 57, 63, 71, 72, 112, 113, 121, 137, 142, 176, 210, зареєстровані в Центральній виборчій комісії 2 квітня 2006 року за N 21-34-15616, 21-34-15620, 21-34-15632, 3 квітня 2006 року за N 21-34-15703, 21-34-15704, 21-34-15812, 21-34-15820, 21-34-15825 та 4 квітня 2006 року за N 21-34-16127, 21-34-16128, 21-34-16129
До Центральної виборчої комісії 2 квітня 2006 року надійшли скарги виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина" в особі представника цього блоку в Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу Надраги Василя Івановича на дії окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 57, 63 (Житомирська область), N 121 (Львівська область), 3 квітня 2006 року - на дії окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 112, 113 (Львівська область), N 142 (Полтавська область), N 176 (Харківська область) та N 210 (Чернівецька область), а 4 квітня 2006 року - на дії окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 71, 72 (Запорізька область) та N 137 (Одеська область).
У скаргах суб'єкт звернення просить визнати дії окружних виборчих комісій вищевказаних територіальних виборчих округів зі встановлення підсумків голосування в межах територіальних виборчих округів N 57, 63, 71, 72, 112, 113, 121, 137, 142, 176 та 210 такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів України, порушують виборчі права громадян та законні інтереси суб'єктів виборчого процесу, та зобов'язати ці комісії внести зміни до встановлених підсумків голосування в межах відповідних виборчих округів у порядку, визначеному частиною сьомою статті 92 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон).
Викладені у скаргах вимоги суб'єкт звернення зі скаргами обґрунтовує тим, що при перевірці відомостей, внесених до протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях територіальних виборчих округів N 57, 63, 71, 72, 112, 113, 137, 142, 176, 210, які були одержані офіційними спостерігачами виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина" в процесі виконання ними своїх повноважень згідно з частиною дев'ятою статті 89 Закону, виявлено їх невідповідність відомостям, внесеним до протоколів окружних виборчих комісій про підсумки голосування в межах відповідних виборчих округів. Даний факт, на думку суб'єкта звернення зі скаргами, свідчить про те, що протоколи про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів N 57, 63, 71, 72, 112, 113, 137, 142 , 176, 210 на порушення вимог частини першої статті 93 Закону складено не на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців. Отже, відомості, внесені до цих протоколів, не відповідають дійсності.
Крім того, суб'єкт звернення зі скаргами зазначає, що 28 березня 2006 року окружною виборчою комісією територіального виборчого округу N 121 було незаконно складено протокол про підсумки голосування в межах цього округу на підставі відповідних протоколів дільничних виборчих комісій, при складанні яких, на думку скаржника, членами дільничних виборчих комісій допущено "ряд порушень вимог законодавства України про вибори народних депутатів, що ставлять під сумнів законність цих видів виборчої документації".
Суб'єктом звернення зі скаргою на підтвердження зазначеного до скарг додано матеріали - копії протоколів окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 57, 63, 71, 72, 112, 113, 121, 137, 142, 176 про підсумки голосування в межах відповідного округу, копії протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях вищевказаних виборчих округів та територіального виборчого округу N 210, а також Переліки розбіжностей у протоколах окружних та дільничних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 57, 63, 71, 72, 137, 142, 176 та 210.
На виконання вимог частини одинадцятої статті 108, частини другої статті 109 Закону копії зазначених скарг та доданих до них документів надіслані Центральною виборчою комісією суб'єктам оскарження, яким повідомлено про передбачене вказаною нормою Закону право подати Центральній виборчій комісії письмові пояснення по суті скарг, а також про час та місце розгляду скарг.
При розгляді цих скарг Центральна виборча комісія виходить, зокрема, з такого.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 103 Закону суб'єктом звернення зі скаргою, що стосується процесу виборів депутатів, може бути політична партія (виборчий блок політичних партій) - суб'єкт виборчого процесу в особі, зокрема, представника виборчого блоку політичних партій у Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу.
До Центральної виборчої комісії звернувся представник виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина" у Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу Надрага В.І., який є належним суб'єктом звернення зі скаргами.
Відповідно до частин першої, третьої статті 116 Закону суб'єкт виборчого процесу має право оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії; скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності окружної виборчої комісії подається, зокрема, до Центральної виборчої комісії.
Згідно з частиною першою статті 106 Закону скарга до виборчої комісії або до суду може бути подана суб'єктом звернення зі скаргою протягом п'яти днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб'єктом оскарження.
Отже, скарги подано належному суб'єкту розгляду в установлений Законом строк оскарження.
Таким чином, розгляд скарг на дії окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 57, 63, 71, 72, 112, 113, 121, 137, 142, 176, 210 належить до повноважень Центральної виборчої комісії.
Розглянувши скарги та додані до них матеріали, Центральна виборча комісія встановила.
Частиною першою статті 109 Закону передбачено, що доказами, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення скаржника, суб'єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, можуть бути, зокрема, письмові документи і матеріали (в тому числі електронні), які містять відомості про обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги.
Відповідно до частини шостої цієї ж статті Закону письмові докази подаються в оригіналі або в засвідченій у встановленому порядку копії.
Натомість скаржником надано копії письмових доказів, не засвідчені у встановленому порядку.
Крім того, згідно з частиною дев'ятою статті 89 Закону кандидатам у народні депутати України, уповноваженим особам партій (блоків), офіційним спостерігачам, які були присутні при підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, на їх прохання невідкладно видаються копії протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, у тому числі з позначкою "Уточнений", засвідчені головою і секретарем дільничної виборчої комісії та скріплені печаткою виборчої комісії, з розрахунку не більш як по одній копії кожного протоколу для кожної партії (блоку).
Частиною десятою статті 93 Закону передбачено, що кандидату в народні депутати України, уповноваженій особі партії (блоку), офіційному спостерігачу на його прохання невідкладно видається копія протоколу (в тому числі з поміткою "Уточнений") окружної виборчої комісії про підсумки голосування в межах територіального виборчого округу та, за наявності, копія протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці з розрахунку по одній копії кожного протоколу для кожної партії (блоку). Зазначені копії засвідчуються на кожній сторінці головою та секретарем окружної виборчої комісії і скріплюються печаткою виборчої комісії.
Додані до скарг матеріали - копії протоколів окружних виборчих комісій про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів N 57, 63, 71, 72, 112, 113, 121, 137, 142, 176 та копії протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях вищевказаних виборчих округів та територіального виборчого округу N 210, які, як стверджує скаржник, видано офіційним спостерігачам виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина", не відповідають вищезазначеним вимогам Закону, оскільки не засвідчені головою і секретарем відповідної виборчої комісії та не скріплені печаткою цієї виборчої комісії, в тому числі протоколи окружних виборчих комісій - на кожній сторінці.

................
Перейти до повного тексту