- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
Про скарги виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина" та кандидатів у народні депутати України Нестругіна С.І. та Кислянських Г.А., включених до виборчого списку виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина", на дії окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 6, 67, 69 та 114, зареєстровані в Центральній виборчій комісії 1 квітня 2006 року за N 21-34-15467, 2 квітня 2006 року за N 21-36-15594, 3 квітня 2006 року за N 21-34-15797 та 4 квітня 2006 року за N 21-34-16032
До Центральної виборчої комісії 1 квітня 2006 року подано скаргу виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина" в особі уповноваженої особи цього блоку в територіальному виборчому окрузі N 114 Станько Ольги Петрівни на дії окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 114, 2 квітня 2006 року - скаргу кандидата у народні депутати України Кислянських Геннадія Андрійовича, включеного до виборчого списку виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина", на дії окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 6, 3 квітня 2006 року - скаргу виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина" в особі представника цього блоку в Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу Надраги Василя Івановича на дії окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 67, 4 квітня 2006 року - скаргу кандидата в народні депутати України Нестругіна Сергія Івановича, включеного до виборчого списку зазначеного блоку, на дії окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 69.
Суб'єкти звернення зі скаргами просять Центральну виборчу комісію "визнати дії окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 6, 67, 69 та 114 з виборів народних депутатів зі встановлення результатів голосування в округах на підставі протоколів, які складені дільничними виборчими комісіями відповідних округів із порушенням статті
89 Закону України
"Про вибори народних депутатів України", такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів, порушують виборчі права громадян та законні інтереси суб'єктів виборчого процесу; визнати протоколи про підведення підсумків голосування окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 6, 67, 69 та 114 недійсними; зобов'язати окружні виборчі комісії територіальних виборчих округів N 6, 67, 69 та 114 провести повторний підрахунок голосів по усіх дільницях відповідних округів зі складенням відповідних протоколів, на підставі яких встановити дійсні результати голосування з виборів народних депутатів по округах, оскільки у зв'язку з масовістю порушень встановлення результатів без такої процедури є неможливим".
Викладені у скаргах вимоги суб'єкти звернення зі скаргами обґрунтовують тим, що окружними виборчими комісіями територіальних виборчих округів N 6, 67, 69 та 114 було незаконно складено протоколи про підсумки голосування в межах цих округів на підставі протоколів відповідних дільничних виборчих комісій, при складанні яких, на думку скаржників, допущені помилки, неточності та виправлення.
Суб'єктами звернення зі скаргами на підтвердження зазначеного до скарг додано матеріали - копії протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях територіальних виборчих округів N 6, 67, 69 та 114.
На виконання вимог частини одинадцятої статті 108, частини другої статті
109 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) копії зазначених скарг та доданих до них документів надіслані Центральною виборчою комісією суб'єктам оскарження листами від 5 та 3 квітня 2006 року, в яких повідомлено про передбачене вказаною нормою
Закону право подати Центральній виборчій комісії письмові пояснення по суті скарг, а також про час та місце розгляду скарг.
При розгляді цих скарг Центральна виборча комісія виходить, зокрема, з такого.
Відповідно до пунктів 1 та 2 частини першої статті
103 Закону суб'єктом звернення зі скаргою, що стосується процесу виборів депутатів, може бути кандидат у народні депутати, партія (блок) - суб'єкт виборчого процесу в особі представника партії (блоку) у Центральній виборчій комісії, уповноваженої особи партії (блоку).
До Центральної виборчої комісії звернулись кандидати у народні депутати Кислянських Г.А. та Нестругін С.І., включені до виборчого списку виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина", представник цього блоку в Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу Надрага В.І. та уповноважена особа виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина" в територіальному виборчому окрузі N 114 Станько О. П., які є належними суб'єктами звернення зі скаргами.
Відповідно до частин першої, третьої статті
116 Закону суб'єкт виборчого процесу має право оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії; скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності окружної виборчої комісії подається, зокрема, до Центральної виборчої комісії.
Згідно з частиною першою статті
106 Закону скарга до виборчої комісії або до суду може бути подана суб'єктом звернення зі скаргою протягом п'яти днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб'єктом оскарження.
Отже, скарги подано належному суб'єкту розгляду в установлений
Законом строк оскарження.
Таким чином, розгляд скарг на дії окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 6, 67, 69 та 114 належить до повноважень Центральної виборчої комісії.
Розглянувши скарги та додані до них матеріали, Центральна виборча комісія встановила.
Як стверджують скаржники, окружними виборчими комісіями територіальних виборчих округів N 6, 67, 69 та 114 на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях складені протоколи про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів N 6, 67, 69 та 114. Проте з копій протоколів дільничних виборчих комісій, отриманих офіційними спостерігачами від виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина", випливає, що при складанні цих протоколів були допущені неточності, помилки, виправлення.
Частиною першою статті
109 Закону встановлено, що доказами, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення скаржника, суб'єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, можуть бути, зокрема, письмові документи і матеріали (в тому числі електронні), які містять відомості про обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги.
Згідно з частиною шостою цієї ж статті
Закону письмові докази подаються в оригіналі або в засвідченій у встановленому порядку копії. Натомість скаржниками надано копії письмових доказів, не засвідчені у встановленому порядку.
Крім того, згідно з частиною дев'ятою статті
89 Закону кандидатам у народні депутати України, уповноваженим особам партій (блоків), офіційним спостерігачам, які були присутні при підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, на їх прохання невідкладно видаються копії протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, у тому числі з позначкою "Уточнений", засвідчені головою і секретарем дільничної виборчої комісії та скріплені печаткою виборчої комісії, з розрахунку не більш як по одній копії кожного протоколу для кожної партії (блоку).
Частиною десятою статті
93 Закону передбачено, що кандидату в народні депутати України, уповноваженій особі партії (блоку), офіційному спостерігачу на його прохання невідкладно видається копія протоколу (в тому числі з поміткою "Уточнений") окружної виборчої комісії про підсумки голосування в межах територіального виборчого округу та, за наявності, копії протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці з розрахунку по одній копії кожного протоколу для кожної партії (блоку). Зазначені копії засвідчуються на кожній сторінці головою та секретарем окружної виборчої комісії і скріплюються печаткою виборчої комісії.
Однак додані до скарг матеріали - копії протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців територіальних виборчих округів N 6, 67, 69 та 114, які, як стверджують скаржники, видані офіційним спостерігачам, не відповідають вищезазначеним вимогам
Закону, зокрема не засвідчені головою і секретарем дільничної виборчої комісії та не скріплені печаткою виборчої комісії.
Таким чином, у Центральної виборчої комісії немає підстав вважати, що до скарг додано копії протоколів виборчих комісій в розумінні частини дев'ятої статті 89 та частини десятої статті
93 Закону.
Частиною третьою статті
109 Закону встановлено, що в разі якщо суб'єкт звернення зі скаргою, суб'єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів.
Згідно з частиною п'ятою статті
89 Закону перший і другий примірники протоколу підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці мають право підписати кандидати у депутати, уповноважені особи партій (блоків), офіційні спостерігачі, які були присутні на засіданні дільничної виборчої комісії при підрахунку голосів виборців.
Відповідно до частини восьмої зазначеної статті
Закону перший і другий примірники протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, а за наявності - і відповідні примірники протоколу з позначкою "Уточнений" запаковуються до пакета зі спеціальною системою захисту в порядку, встановленому частиною десятою статті
86 Закону.
................Перейти до повного тексту