1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
05.04.2006 N 1160
Про скарги виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина" та кандидата в народні депутати України Надраги В.І., включеного до виборчого списку зазначеного блоку, на дії окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 190, 192, 193, 196, зареєстровані в Центральній виборчій комісії 2 та 3 квітня 2006 року за 21-34-15593, 21-34-15619, 21-34-15697, 21-34-15701
До Центральної виборчої комісії 2 квітня 2006 року надійшли скарги виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина" в особі представника цього блоку в Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу Надраги Василя Івановича на дії окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 190 та 196 (Хмельницька область) та 3 квітня 2006 року кандидата в народні депутати України Надраги Василя Івановича, включеного до виборчого списку зазначеного блоку, на дії окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 192 та 193 (Хмельницька область).
У скаргах містяться прохання визнати дії окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 190, 192, 193, 196 зі встановлення підсумків голосування в межах територіальних виборчих округів N 190, 192, 193, 196 такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів України, порушують виборчі права громадян та законні інтереси суб'єктів виборчого процесу, та зобов'язати ці комісії внести зміни до встановлених підсумків голосування у межах територіальних виборчих округів N 190, 192, 193, 196 у порядку, встановленому частиною сьомою статті 92 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон).
Викладені у скаргах вимоги суб'єкти звернення зі скаргами обґрунтовують тим, що 28 березня 2006 року окружною виборчою комісією територіального виборчого округу N 190 та 29 березня 2006 року окружними виборчими комісіями територіальних виборчих округів N 192, 193, 196 протоколи про підсумки голосування на виборах народних депутатів України 26 березня 2006 року в межах цих округів було складено з порушенням виборчого законодавства. Зокрема, відомості протоколів окружних виборчих комісій не відповідають відомостям протоколів дільничних виборчих комісій. На думку суб'єктів звернення із скаргами, на підставі таких протоколів неможливо "встановити дійсні результати голосування".
На підтвердження зазначеного суб'єктами звернення зі скаргами до скарг додано матеріали - копії протоколів окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 190, 192, 193, 196 про підсумки голосування в межах зазначених округів та копії протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях N 13, 25, 76, 96, 118 територіального виборчого округу N 190, N 46 територіального виборчого округу N 192, N 89, 133, 140 територіального виборчого округу N 193, N 58, 84 територіального виборчого округу N 196.
При розгляді цих скарг Центральна виборча комісія виходить, зокрема, з такого.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 103 Закону суб'єктом звернення зі скаргою, що стосується процесу виборів депутатів, може бути кандидат у народні депутати України, політична партія (виборчий блок політичних партій) - суб'єкт виборчого процесу в особі, зокрема, представника виборчого блоку політичних партій у Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу.
До Центральної виборчої комісії зі скаргами звернувся представник виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина" у Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу, кандидат у народні депутати України Надрага В.І., який є належним суб'єктом звернення зі скаргою.
Відповідно до частин першої, третьої статті 116 Закону суб'єкт виборчого процесу має право оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії; скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності окружної виборчої комісії подається, зокрема, до Центральної виборчої комісії.
Згідно з частиною першою статті 106 Закону скарга до виборчої комісії або до суду може бути подана суб'єктом звернення зі скаргою протягом п'яти днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб'єктом оскарження.
Отже, скарги подано належному суб'єкту розгляду в установлений Законом строк оскарження.
Таким чином, розгляд скарг на дії окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 190, 192, 193, 196 належить до повноважень Центральної виборчої комісії.
Розглянувши скарги та додані до них матеріали, Центральна виборча комісія встановила.
Частиною першою статті 109 Закону передбачено, що доказами, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення скаржника, суб'єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, можуть бути, зокрема, письмові документи і матеріали (в тому числі електронні), які містять відомості про обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги.
Згідно з частиною шостою цієї ж статті Закону письмові докази подаються в оригіналі або в засвідченій у встановленому порядку копії. Натомість скаржником надано копії письмових доказів, які не засвідчені у встановленому порядку.
З огляду на це відповідно до частини четвертої статті 109 Закону надані суб'єктом докази слід вважати такими, що не мають доказової сили, а тому вони мають бути відхилені.
Частиною третьою статті 109 Закону встановлено, що в разі якщо суб'єкт звернення зі скаргою, суб'єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів.
Скаржником не надано доказів чи обґрунтувань того, що в протоколах окружних виборчих комісій про підсумки голосування в межах відповідних територіальних виборчих округів містяться виправлення, помилки та неточності. Суб'єктом звернення зі скаргою не надано також належних доказів того, що оскаржувані дії суб'єкта оскарження порушують виборчі права громадян та законні інтереси суб'єктів виборчого процесу. З огляду на зазначене не підлягають задоволенню вимоги скаржника стосовно визнання дій окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 190, 192, 193, 196 з встановлення підсумків голосування в межах територіальних виборчих округів N 190, 192, 193, 196 такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори народних депутатів України, порушують виборчі права громадян та законні інтереси суб'єктів виборчого процесу. Не підлягають задоволенню також вимоги суб'єкта звернення зі скаргами щодо зобов'язання окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 190, 192, 193, 196 внести зміни до встановлених підсумків голосування у межах відповідних територіальних виборчих округів у порядку, встановленому частиною сьомою статті 92 Закону.

................
Перейти до повного тексту