- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
Про скарги кандидата в народні депутати України Танцюри Ю.Є., включеного до виборчого списку виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина", зареєстровані в Центральній виборчій комісії 31 березня 2006 року за N 21-36-15121, 21-36-15122, 21-36-15123, 21-36-15124, 21-36-15125, 21-36-15126, 21-36-15127
До Центральної виборчої комісії 31 березня 2006 року надійшли скарги кандидата в народні депутати України Танцюри Юрія Євгеновича, включеного до виборчого списку виборчого блоку політичних партії "Народний блок Литвина" під N 267, про зобов'язання окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 27, 28, 30, 31, 32, 35, 36 внести зміни до встановлених підсумків голосування виборців у межах цих округів у порядку, встановленому частиною сьомою статті
92 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон).
Свої вимоги суб'єкт звернення зі скаргою обґрунтовує тим, що протоколи окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів N 27, 28, 30, 31, 32, 35, 36 про підсумки голосування в межах цих округів складені з неточностями, помилками, а отже, не відповідають вимогам статей
92 та
93 Закону.
На підтвердження своїх вимог суб'єкт звернення зі скаргою зазначає, що сумарна кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню (пункт 16 протоколу), та виборців, які взяли участь у голосуванні в межах округу (пункт 17 протоколу), значно перевищує кількість виборців, що отримали виборчі бюлетені в межах територіального виборчого округу (пункт 13 протоколу). Така невідповідність, на думку суб'єкта звернення зі скаргою, ставить під сумнів результати підрахунку голосів у межах відповідного територіального виборчого округу. Крім того, суб'єкт звернення зі скаргою вважає, що сума, зазначена в пункті 1 протоколу окружної виборчої комісії, має дорівнювати сумі, зазначеній у пункті 3 цього протоколу. В окремих протоколах сума чисел, зазначених у пунктах 18, 19, 20, не дорівнює числу, вказаному в пункті 17 цих протоколів.
На виконання вимог частини одинадцятої статті 108, частини другої статті
109 Закону копії зазначених скарг та доданих до них документів надіслані Центральною виборчою комісією суб'єктам оскарження листами від 2 квітня 2006 року, в яких повідомлено про передбачене вказаною нормою
Закону право подати Центральній виборчій комісії письмові пояснення по суті скарг, а також про час та місце розгляду скарг.
При розгляді цієї скарги Центральна виборча комісія виходить, зокрема, з такого.
У пункті 16 протоколу окружної виборчої комісії про підсумки голосування в межах територіального виборчого округу вказується кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню, виявлених на виборчих дільницях територіального виборчого округу.
Відповідно до частини дев'ятої статті
88 Закону бюлетені з неналежними ознаками, що виявлені у переносній скриньці, під час підрахунку голосів не підлягають врахуванню при встановленні загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні.
Згідно з частиною десятою вказаної статті
Закону не підлягають врахуванню при встановленні загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців виборчі бюлетені, що знаходились у виборчій скриньці, в якій відсутній контрольний лист (у переносній виборчій скриньці - контрольні листи).
За змістом частини дванадцятої цієї ж статті
Закону оголошуються і заносяться до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці номер відповідної виборчої скриньки та кількість виборчих бюлетенів у кожній виборчій скриньці, за винятком предметів та виборчих бюлетенів, які не підлягають врахуванню.
Відповідно до частини тринадцятої статті
88 Закону вважаються такими, що не підлягають врахуванню при встановленні загальної кількості виборців, які взяли участь у голосуванні, та при підрахунку голосів виборців, виборчі бюлетені, виявлені у виборчих скриньках, на яких номери територіального виборчого округу та (або) виборчої дільниці не відповідають номерам відповідної виборчої дільниці, відповідного територіального виборчого округу, а також виборчі бюлетені, на яких відсутній відтиск печатки цієї дільничної виборчої комісії або наявний відтиск печатки іншої виборчої комісії чи будь-якої іншої печатки.
Аналіз зазначених положень
Закону дає підстави для висновку, що кількість виборчих бюлетенів, які не підлягають врахуванню, не є складовою частиною загальної кількості бюлетенів, виданих виборцям, які взяли участь у голосуванні.
Згідно з частиною першою статті
80 Закону окружна виборча комісія складає у трьох примірниках протокол про прийняття виборчих бюлетенів від уповноваженого члена Центральної виборчої комісії або представника секретаріату Центральної виборчої комісії, уповноваженого рішенням Центральної виборчої комісії.
Частиною п'ятою цієї ж статті
Закону передбачено, що про передачу окружною виборчою комісією виборчих бюлетенів дільничним виборчим комісіям округу складається протокол у порядку і за формою, встановленими частиною восьмою статті
35 Закону. У протоколі, зокрема, зазначаються кількість виборчих бюлетенів, отриманих окружною виборчою комісією, кількість переданих на виборчу дільницю виборчих бюлетенів для голосування.
Відповідно до частини одинадцятої статті
80 Закону приймання виборчих бюлетенів дільничною виборчою комісією з їх підрахунком відбувається на засіданні дільничної виборчої комісії невідкладно після прибуття членів виборчої комісії, які отримали бюлетені.
Частина тринадцята цієї ж статті
Закону встановлює, що у разі виявлення невідповідності підрахованої кількості виборчих бюлетенів кількості, зазначеній у витягу з протоколу окружної виборчої комісії про передання виборчих бюлетенів, дільнична виборча комісія складає у двох примірниках акт про розходження із зазначенням встановленої рішенням дільничної виборчої комісії причини розходження.
Отже, кількість виборчих бюлетенів, одержаних окружною виборчою комісією, може не дорівнювати кількості виборчих бюлетенів, одержаних дільничними виборчими комісіями відповідного територіального виборчого округу, за умови наявності актів про розходження кількості виборчих бюлетенів.
Твердження суб'єкта звернення зі скаргою, що різниця сум, зазначених у пунктах 3, 5, 6 протоколу окружної виборчої комісії, має дорівнювати сумі, зазначеній у пункті 13, не відповідає дійсності.
Кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничними виборчими комісіями територіального виборчого округу (пункт 3 протоколу), визначається із сумарної кількості невикористаних виборчих бюлетенів, погашених дільничними виборчими комісіями (пункт 5 протоколу), кількості зіпсованих виборчих бюлетенів на виборчих дільницях (пункт 6 протоколу) та кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені в межах округу (пункт 13 протоколу).
Згідно з частиною п'ятнадцятою статті
87 Закону дільнична виборча комісія перевіряє, чи дорівнює кількість виборчих бюлетенів, отриманих дільничною виборчою комісією, сумі кількостей невикористаних виборчих бюлетенів та зіпсованих виборчих бюлетенів, передбачених частиною дев'ятнадцятою статті
80 Закону, і кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені. У разі невідповідності таких відомостей дільнична виборча комісія складає про це акт у порядку, передбаченому частиною восьмою статті
35 Закону, із зазначенням встановленої її рішенням причини такої розбіжності.
................Перейти до повного тексту