1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
04.04.2006 N 1152
Про скаргу кандидата в народні депутати України Стрижової О.Р., включеної до виборчого списку Блоку Наталії Вітренко "Народна опозиція", на дії окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 178, зареєстровану в Центральній виборчій комісії 30 березня 2006 року за N 21-34-15026
До Центральної виборчої комісії 30 березня 2006 року подано скаргу кандидата у народні депутати України Стрижової Ольги Робертівни, включеної до виборчого списку Блоку Наталії Вітренко "Народна опозиція", на дії окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 178.
Суб'єкт звернення зі скаргою просить Центральну виборчу комісію "скасувати протокол окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 178 від 28 березня 2006 року про підсумки голосування в межах територіального виборчого округу N 178, зобов'язати окружну виборчу комісію територіального виборчого округу N 178 провести повторний перерахунок голосів виборців по виборам народних депутатів України 26 березня 2006 року з визначенням кількості, при наявності таких підстав, бюлетенів що не підлягають врахуванню, а при відсутності таких підстав зазначені бюлетені зарахувати як такі що підлягають врахуванню".
Свої вимоги суб'єкт звернення зі скаргою обґрунтовує тим, що відомості до протоколу про підсумки голосування в межах територіального виборчого округу N 178 внесено з порушенням чинного законодавства, мотивуючи це тим, що "28 березня 2006 року о 21 годині 04 хвилини окружною виборчою комісією територіального виборчого округу N 178 було складено протокол про підсумки голосування в межах територіального виборчого округу N 178. В розділі 16 зазначеного протоколу де міститься інформація про кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню, виявлених на виборчих дільницях територіального виборчого округу прописом та цифрою зазначено 0 (нуль). Але, на думку скаржника, це не відповідає дійсності, оскільки при частковому вивченні протоколів дільничних виборчих комісій виборчих дільниць N 6, 9, 14, 49 територіального виборчого округу N 178 вбачається, що в графах 13 (кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню) наявна наступна інформація: N 6 - 1178 (одна тисяча сто сімдесят вісім), N 9 - 2 (два), дільниця N 14 - 4 (чотири), дільниця, дільниця N 49 - 1 (один). Таким чином тільки на зазначених дільницях загальна кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню нараховує 1185 (одну тисячу сто вісімдесят п'ять) одиниць. Крім того в протоколах виборчих комісій виборчих дільниць N 8, 15, 16, 17, 39 в графі 13 будь-які дані про виборчі бюлетені, що не підлягають врахуванню, відсутні".
До скарги суб'єктом звернення додано копії протоколу окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 178 від 28 березня 2006 року про підсумки голосування в межах територіального виборчого округу N 178, протоколу про встановлення підсумків голосування на виборчих дільницях N 6, 9, 14, 49 територіального виборчого округу N 178.
При розгляді цієї скарги Центральна виборча комісія виходить, зокрема, з такого.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 103 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) суб'єктом звернення зі скаргою, що стосується процесу виборів депутатів, може бути кандидат у народні депутати України.
До Центральної виборчої комісії звернулася кандидат у народні депутати України Стрижова Ольга Робертівна, включена до виборчого списку Блоку Наталії Вітренко "Народна опозиція", яка є належним суб'єктом звернення зі скаргою.
Відповідно до частин першої, третьої статті 116 Закону суб'єкт виборчого процесу має право оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії; скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності окружної виборчої комісії подається, зокрема, до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, розгляд скарги на дії окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 178 належить до повноважень Центральної виборчої комісії.
На виконання вимог частини одинадцятої статті 108, частини другої статті 109 Закону копію зазначеної скарги надіслано Центральною виборчою комісією суб'єкту оскарження з повідомленням про передбачене вказаною нормою Закону право подати Центральній виборчій комісії письмові пояснення по суті скарги, а також про дату і місце розгляду скарги.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, Центральна виборча комісія встановила.
Окружною виборчою комісією територіального виборчого округу N 178 на підставі, зокрема, протоколів дільничних виборчих комісій виборчих дільниць N 6, 9, 14, 49 про підрахунок голосів виборців складено протокол про підсумки голосування в межах цього територіального виборчого округу.
Відповідно до частини дев'ятої статті 92 Закону рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці може бути прийнято окружною виборчою комісією у разі наявності скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, уповноваженими особами партій (блоків), офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та (або) підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, а також за наявності акта або письмової скарги осіб, зазначених у частині першій статті 91 цього Закону, про порушення вимог цього Закону під час транспортування до окружної виборчої комісії протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів.
Згідно з частиною десятою статті 92 Закону в разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії, а також у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної виборчої комісії окружна виборча комісія зобов'язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці.
Частиною першою статті 109 Закону визначено, що доказами, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення скаржника, суб'єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, можуть бути, зокрема, письмові документи і матеріали (в тому числі електронні), які містять відомості про обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги.
Відповідно до частини п'ятої статті 109 Закону обставини (факти), для доведення яких законом установлено певні засоби доказування, не можуть доводитися іншими засобами доказування.

................
Перейти до повного тексту