1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
03.04.2006 N 1148
Про скарги виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина", зареєстровані в Центральній виборчій комісії 1 квітня 2006 року за N 21-34-15429, 21-34-15431, 21-34-15432, 21-34-15433
До Центральної виборчої комісії 1 квітня 2006 року надійшли скарги уповноваженої особи виборчого блоку політичних партій "Народний блок Литвина" в територіальному виборчому окрузі N 180 Бабенка Михайла Якимовича на дії дільничних виборчих комісій виборчих дільниць N 1, 18, 25, 41 зазначеного виборчого округу.
У скаргах суб'єкт звернення просить Центральну виборчу комісію визнати дії суб'єктів оскарження такими, що вчинені з порушенням норм Закону України "Про вибори народних депутатів України", визнати протоколи про підрахунок голосів виборців дільничних виборчих комісій виборчих дільниць N 1, 18, 25, 41 територіального виборчого округу N 180 недійсними та провести повторний підрахунок голосів виборців на зазначених виборчих дільницях і скласти уточнений протокол.
При розгляді цієї скарги Центральна виборча комісія виходить, зокрема, з такого.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 104 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) скарга, що стосується призначення, підготовки і проведення виборів народних депутатів України, може бути подана відповідним суб'єктом звернення зі скаргою на рішення, дію чи бездіяльність виборчої комісії, члена виборчої комісії.
При цьому особливості оскарження рішень, дії чи бездіяльності виборчих комісій, членів виборчих комісій визначено статтею 116 Закону. Так, відповідно до частини другої цієї статті Закону скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності дільничної виборчої комісії, члена дільничної виборчої комісії подається до відповідної окружної виборчої комісії або до місцевого суду за місцезнаходженням виборчої дільниці.
Таким чином, належним суб'єктом розгляду скарги на дії та рішення дільничної виборчої комісії є відповідна окружна виборча комісія.
Крім того, частиною третьою статті 106 Закону встановлено, що скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів цих комісій, що мали місце у день голосування, під час підрахунку голосів та встановлення результатів голосування на дільниці, може бути подана до виборчої комісії вищого рівня або до суду.
Частиною п'ятою статті 25 Закону визначено, що окружна виборча комісія є комісією вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій в межах відповідного територіального виборчого округу з питань виборів депутатів. Отже, суб'єктом розгляду скарги на дії та рішення дільничної виборчої комісії є відповідна окружна комісія.
За таких обставин, Центральна виборча комісія є неналежним суб'єктом розгляду скарги.
Частиною третьою статті 106 Закону передбачено дводенний строк подання скарги щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії під час підрахунку голосів та встановлення результатів голосування на дільниці, який обраховується з дня прийняття рішення, вчинення дії або бездіяльності.

................
Перейти до повного тексту