1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
30.03.2006 N 1128
Про скаргу партії "Віче" на рішення окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 143, зареєстровану в Центральній виборчій комісії 28 березня 2006 року за N 21-34-14559
До Центральної виборчої комісії 28 березня 2006 року подано скаргу партії "Віче" в особі представника цієї партії у Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу Яніцького Василя Петровича на рішення окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 143.
Суб'єкт звернення зі скаргою просить Центральну виборчу комісію "зобов'язати окружну виборчу комісію територіального виборчого округу N 143 провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці N 79; здійснити контроль за додержанням законодавства про вибори народних депутатів України окружною виборчою комісією територіального виборчого округу N 143 та дільничною виборчою комісією виборчої дільниці N 79 виборчого округу N 143".
Свої вимоги суб'єкт звернення зі скаргою обґрунтовує тим, що кількість бюлетенів з голосами, поданими за партію "Віче", була більшою, ніж в подальшому було внесено до протоколу секретарем дільничної виборчої комісії. Так, він стверджує, що членом комісії при підрахунку голосів було оголошено цифру 57, а в протоколі - зазначено 25 голосів, що, з його слів, засвідчено офіційними спостерігачами, які були присутні при оголошенні змісту бюлетенів. Крім того, при підрахунку голосів офіційним спостерігачам не показували бюлетенів з позначкою виборця, що не дало їм можливості достовірно встановити за кого в дійсності було віддано голос.
Також суб'єкт звернення зазначає, що протокол, виданий офіційному спостерігачу партії "Віче", не відповідає даним, розміщеним на веб-сайті Центральної виборчої комісії, що, на думку суб'єкта звернення зі скаргою, свідчить про вчинення членами дільничної виборчої комісії заміни (підлогу) протоколів. Крім того, виданий офіційному спостерігачу протокол не підписано членами комісії, на ньому не зазначено номер примірника, не проставлено час та дату його складання, що також свідчить про можливість підлогу протоколу про підрахунок голосів на виборчій дільниці.
На допущені дільничною комісією порушення окружна виборча комісія не звернула уваги і не провела повторного підрахунку голосів на виборчій дільниці N 79 виборчого округу N 143, склавши протокол про встановлення підсумків голосування в територіальному виборчому окрузі, що, на думку суб'єкта звернення зі скаргою, є порушенням вимог пунктів 1-3 частини п'ятої, частини сьомої статті 92 Закону.
До скарги суб'єктом звернення зі скаргою додано копію протоколу про встановлення підсумків голосування на дільниці N 79 виборчого округу N 143 та розпечатку з сайту Центральної виборчої комісії про результати голосування на дільниці N 79 зазначеного виборчого округу.
При розгляді цієї скарги Центральна виборча комісія виходить, зокрема, з такого.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 103 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) суб'єктом звернення зі скаргою, що стосується процесу виборів депутатів, може бути політична партія - суб'єкт виборчого процесу в особі, зокрема, представника партії у Центральній виборчій комісії. Партія "Віче" висунула кандидатів у народні депутати України 23 грудня 2005 року на позачерговому восьмому з'їзді цієї партії, відтак набула статусу суб'єкта виборчого процесу з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року.
До Центральної виборчої комісії звернувся зі скаргою представник партії "Віче" у Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу Яніцький Василь Петрович, який є належним суб'єктом звернення зі скаргою.
Відповідно до частин першої, третьої статті 116 Закону суб'єкт виборчого процесу має право оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії; скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності окружної виборчої комісії подається, зокрема, до Центральної виборчої комісії.
Згідно з частиною першою статті 106 Закону скарга до виборчої комісії або до суду може бути подана суб'єктом звернення зі скаргою протягом п'яти днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб'єктом оскарження, за винятком випадків, зазначених у частинах другій і третій цієї статті.
Скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів цих комісій, що мали місце у день голосування, під час підрахунку голосів та встановлення результатів голосування на дільниці, може бути подана до виборчої комісії вищого рівня або до суду у дводенний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або бездіяльності (частина третя статті 106 Закону).
Отже, скаргу подано належному суб'єкту розгляду в установленим Законом строк оскарження.
Таким чином, розгляд скарги партії "Віче" на рішення окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 143 належить до повноважень Центральної виборчої комісії.
На виконання вимог частини одинадцятої статті 108, частини другої статті 109 Закону копія зазначеної скарги надіслано Центральною виборчою комісією суб'єкту оскарження листом від 29 лютого 2006 року N 21-33-4902, в якому повідомлено про передбачене вказаною нормою Закону право подати Центральній виборчій комісії письмові пояснення по суті скарги, а також про дату і місце розгляду скарги.
До Центральної виборчої комісії 29 березня 2006 року надійшло пояснення окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 143, з якого вбачається, що оскільки на момент підрахунку голосів скарги на рішення дільничної виборчої комісії виборчої дільниці N 79 до окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 143 не надходили, то комісією не приймалося рішення про здійснення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.
До пояснення суб'єктом оскарження додано постанову окружної виборчої комісії від 29 березня 2006 року N 111 про розгляд скарги уповноваженої особи партії "Віче" у територіальному виборчому окрузі N 143 Безрукова С.І. на рішення та дії дільничної виборчої комісії виборчої дільниці N 79, що мали місце під час підрахунку голосів, яка надійшла до окружної виборчої комісії територіального виборчого округу лише 29 березня 2006 року, вже після закінчення підрахунку голосів по вказаному виборчому округу. Даним рішенням відмовлено у задоволенні цієї скарги.
Суб'єктом оскарження також надано протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці N 79 територіального виборчого округу N 143, який містить всі необхідні відомості, визначені Законом, підписаний всіма членами цієї комісії 27 березня 2006 року, скріплений печаткою виборчої дільниці N 79 та поданий до окружної виборчої комісії.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, пояснення суб'єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
27 березня 2006 року дільничною виборчою комісією виборчої дільниці N 79 на засіданні окружної виборчої комісії N 143 передано протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці N 79 зазначеного виборчого округу, а також інші виборчі документи.
У пункті 18 вищезазначеного протоколу (кількість голосів виборців, поданих за кандидатів у народні депутати України, включених до виборчого списку кожної політичної партії (виборчого блоку політичних партій)) зазначено, що за партію "Віче" на виборчій дільниці N 79 віддано 25 голосів виборців, що відповідає відомостям, які містяться на веб-сайті Центральної виборчої комісії.
За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії суб'єкт оскарження прийняв виборчі документи від дільничної виборчої комісії та врахував відомості протоколу про підрахунок голосів на виборчій дільниці при встановленні підсумків голосування в межах територіального виборчого округу.
Відповідно до частини дев'ятої статті 92 Закону рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці може бути прийняте окружною виборчою комісією у разі наявності скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, уповноваженими особами партій (блоків), офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та (або) підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, а також за наявності акта або письмової скарги осіб, зазначених у частині першій статті 91 цього Закону, про порушення вимог цього Закону під час транспортування до окружної виборчої комісії протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів.

................
Перейти до повного тексту