- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
Про скаргу виборчого блоку політичних партій "Український Народний Блок Костенка і Плюща" на дії товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "НБМ", зареєстровану в Центральній виборчій комісії 17 березня 2006 року за N 21-34-12126
До Центральної виборчої комісії 17 березня 2006 року надійшла скарга виборчого блоку політичних партій "Український Народний Блок Костенка і Плюща" в особі представника цього виборчого блоку в Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу Мостиського Андрія Богдановича на дії товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "НБМ" (далі - ТОВ "Телерадіокомпанія "НБМ").
Відповідно до частини третьої статті
108 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) зазначену скаргу було повернуто суб'єкту звернення у зв'язку з частковою невідповідністю її оформлення вимогам, установленим статтею
107 Закону, - в скарзі не було зазначено місця проживання суб'єкта звернення зі скаргою - представника виборчого блоку "Український Народний Блок Костенка і Плюща" в Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу, а також не додано копії його посвідчення.
Згідно з частиною шостою статті
106 Закону 21 березня 2006 року до Центральної виборчої комісії повторно надійшла аналогічна скарга після усунення її недоліків.
У скарзі суб'єкт звернення просить встановити, що ТОВ "Телерадіокомпанія "НБМ" порушила вимоги
Закону в частині, що стосується надання ефірного часу суб'єктам виборчого процесу, та зобов'язати ТОВ "Телерадіокомпанія "НБМ" надати виборчому блоку політичних партій "Український Народний Блок Костенка і Плюща" до 24 березня 2006 року ефірний час на телеканалі "5 канал" в обсязі 55 хвилин безкоштовно.
Викладені у скарзі вимоги суб'єкт звернення зі скаргою обґрунтовує, зокрема, таким.
ТОВ "Телерадіокомпанія "НБМ" 5, 11 та 12 березня 2006 року надало безоплатно ефірний час окремим суб'єктам виборчого процесу в рамках телевізійного проекту "Теледебати. Парламентські вибори 2006", що здійснювався за підтримки Міжнародного фонду "Відродження", а саме: 5 березня 2006 року було надано безоплатно ефірний час політичній партії "Віче" та Блоку Наталії Вітренко "Народна опозиція", 11 березня 2006 року - "Громадянському блоку ПОРА-ПРП" та "Опозиційному блоку НЕ ТАК!", 12 березня 2006 року - Соціалістичній партії України та "Народному блоку Литвина".
Водночас, як стверджує скаржник, представниками телеканалу "5 канал" було оприлюднено інформацію, що в реалізації зазначеного телевізійного проекту також братимуть участь Комуністична партія України, "Блок Юлії Тимошенко", Блок "НАША УКРАЇНА" та Партія регіонів.
Керуючись пунктом 5 частини другої статті 11, частиною дев'ятою статті
68 Закону, виборчий блок політичних партій "Український Народний Блок Костенка і Плюща" листом від 10 березня 2006 року N 115 звернувся до ТОВ "Телерадіокомпанія "НБМ" з вимогою надати ефірний час для участі у теледебатах.
Як стверджує суб'єкт звернення зі скаргою, 16 березня 2006 року виборчий блок політичних партій "Український Народний Блок Костенка і Плюща" отримав таку відповідь від ТОВ "Телерадіокомпанія "НБМ" (лист від 13 березня 2006 року N 105): "склад учасників телевізійного проекту "Теледебати. Парламентські вибори 2006" формувався з урахуванням рейтингу найбільш вагомих політичних сил", тому їх участь у зазначеному телевізійному проекті є безоплатною. Іншим партіям та блокам представники телеканалу "5 канал" також готові надати ефірний час, але вже "за умови укладення угоди та надходження коштів на рахунок телерадіоорганізації".
На підтвердження зазначеного суб'єктом звернення зі скаргою до скарги додано копію листа від 10 березня 2006 року N 115 виборчого блоку політичних партій "Український Народний Блок Костенка і Плюща" на адресу ТОВ "Телерадіокомпанія "НБМ" та копію листа від 13 березня 2006 року N 105 ТОВ "Телерадіокомпанія НБМ" на адресу виборчого блоку політичних партій "Український Народний Блок Костенка і Плюща".
При розгляді цієї скарги Центральна виборча комісія виходить з такого.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті
103 Закону суб'єктом звернення зі скаргою, що стосується процесу виборів народних депутатів України, може бути партія (блок) - суб'єкт виборчого процесу в особі її керівника (керівників блоку), представника партії (блоку) в Центральній виборчій комісії, уповноваженої особи партії (блоку) чи іншої особи, уповноваженої рішенням центрального керівного органу партії (керівного органу блоку).
Виборчий блок політичних партій "Український Народний Блок Костенка і Плюща" висунув кандидатів у народні депутати України 16 грудня 2005 року на міжпартійному з'їзді цього виборчого блоку, відтак набув статусу суб'єкта виборчого процесу з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року.
Зазначений виборчий блок звернувся зі скаргою до Центральної виборчої комісії в особі представника цього блоку в Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу Мостиського А.Б., який є належним суб'єктом звернення зі скаргою.
Згідно з частиною першою статті
104 Закону скарга, що стосується призначення, підготовки і проведення виборів народних депутатів України, з урахуванням особливостей, встановлених статтями
111-
115 Закону, може бути подана відповідним суб'єктом звернення зі скаргою, зокрема, на дії засобу масової інформації, його посадової чи службової особи або творчого працівника.
Частиною першою статті
114 Закону встановлено, що кандидат у народні депутати України, партія (блок) - суб'єкт виборчого процесу може оскаржити дії чи бездіяльність засобу масової інформації, його власника, службової особи чи творчого працівника, які порушують установлений законом порядок діяльності засобів масової інформації під час виборчого процесу, у тому числі стосовно здійснення права на відповідь згідно з частиною дванадцятою статті 71 цього
Закону, інших вимог
закону щодо ведення передвиборної агітації.
Згідно з пунктом 1 частини четвертої статті
114 Закону скарга, зазначена у частині першій цієї статті, подається до Центральної виборчої комісії стосовно дій чи бездіяльності загальнодержавного засобу масової інформації, його власника, посадової особи чи творчого працівника.
Перевіркою встановлено, що ТОВ "Телерадіокомпанія "НБМ", яка здійснює мовлення на телеканалі "5 канал", є загальнодержавним засобом масової інформації за сферою свого поширення.
Таким чином, розгляд скарги виборчого блоку політичних партій "Український Народний Блок Костенка і Плюща" на дії ТОВ "Телерадіокомпанія "НБМ" належить до повноважень Центральної виборчої комісії.
Відповідно до частин першої та п'ятої статті
106 Закону скарга до виборчої комісії може бути подана суб'єктом звернення зі скаргою протягом п'яти днів після вчинення дії чи бездіяльності суб'єктом оскарження; днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги суб'єктом її розгляду.
Загальний порядок обчислення строків, визначених у
Законі, передбачено статтею 17 цього
Закону, згідно з якою першим днем строку, який відповідно до вказаного
Закону має початися у зв'язку з настанням певної події, є день, наступний після дня настання вказаної події.
З огляду на викладене початок строку на оскарження дії, вчиненої суб'єктом оскарження, настає з дня, наступного після вчинення оскаржуваної дії.
Суб'єктом звернення зі скаргою до Центральної виборчої комісії подано скаргу 17 березня 2006 року.
Разом з тим, у скарзі йдеться, зокрема, про надання суб'єктом оскарження ефірного часу суб'єктам виборчого процесу 5 та 11 березня 2006 року.
Таким чином, суб'єкт звернення зі скаргою в цій частині пропустив встановлений
Законом п'ятиденний строк оскарження зазначених дій суб'єкта оскарження.
Згідно із частиною шостою статті
106 Закону строк подання скарги продовженню або поновленню не підлягає, крім випадку повторного подання скарги після усунення її недоліків не пізніше наступного дня після дня її повернення суб'єктом розгляду скарги без розгляду відповідно до частини третьої статті 108 цього
Закону.
Відповідно до частини дванадцятої статті
108 Закону суб'єкт розгляду скарги приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті, якщо вона подана, зокрема, з порушенням строків оскарження.
Тому, скарга в частині оскарження надання ефірного часу суб'єктам виборчого процесу 5 та 11 березня 2006 року для участі в програмі "Теледебати. Парламентські вибори - 2006" розгляду не підлягає.
В іншій частині скарга підлягає розгляду Центральною виборчою комісією.
На виконання вимог частини одинадцятої статті 108, частини другої статті
109 Закону копію зазначеної скарги та доданих до неї документів надіслано Центральною виборчою комісією суб'єкту оскарження листом від 22 березня 2006 року N 21-34-4114, в якому повідомлено про передбачене вказаною нормою
Закону право подати Центральній виборчій комісії письмові пояснення по суті скарги, а також про місце розгляду скарги.
До Центральної виборчої комісії 23 березня 2006 року надіслано письмові пояснення суб'єкта оскарження, в яких зазначено, що, на його думку, викладені у скарзі звинувачення є безпідставними, зокрема тому, що:
- ТОВ "Телерадіокомпанії "НБМ" організувало телевізійний проект "Теледебати. Парламентські вибори - 2006" як власну телевізійну програму, створену на засадах об'єктивності, неупередженості та збалансованості відповідно до вимог частини дванадцятої статті
68 Закону для висвітлення виборчого процесу;
- для забезпечення вказаних принципів, склад учасників телевізійного проекту "Теледебати. Парламентські вибори - 2006" формувався з урахуванням рейтингу 10 партій (блоків) - суб'єктів виборчого процесу, на основі досліджень авторитетних соціологічних компаній, а саме: Київського міжнародного інституту соціології, Центру Разумкова, фонду "Демократичні ініціативи", проведених до 20 лютого 2006 року;
- змістовна складова програми не несе передвиборної агітації суб'єктів виборчого процесу, а є лише висвітленням виборчого процесу у відповідних дискусіях та дебатах з учасниками телевізійного проекту "Теледебати. Парламентські вибори - 2006"; участь у цьому проекті є безоплатною для його учасників, та "у будь-якому випадку не вважатиметься наданням ефірного часу відповідним суб'єктам виборчого процесу для ведення передвиборної агітації";
- суб'єкт оскарження готовий надати ефірний час суб'єкту звернення зі скаргою для розміщення матеріалів передвиборної агітації в порядку, встановленому
Законом.
Розглянувши скаргу, додані до неї матеріали, а також пояснення суб'єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Оскаржувані дії безпосередньо пов'язані з виходом в ефір програми "Теледебати. Парламентські вибори - 2006".
Суб'єкт звернення зі скаргою - виборчий блок політичних партій "Український Народний Блок Костенка і Плюща" виявив бажання узяти участь у передачі "Теледебати. Парламентські вибори - 2006", що транслювалася на телеканалі "5 канал", засновником якого є суб'єкт оскарження - ТОВ "Телерадіокомпанія "НБМ", та звернувся до нього з відповідним проханням 10 березня 2006 року.
ТОВ "Телерадіокомпанія "НБМ" листом від 13 березня 2006 року відмовило скаржнику в участі в зазначеній передачі з огляду на те, що її створено для висвітлення виборчого процесу у формі дебатів на засадах об'єктивності, неупередженості та збалансованості відповідно до частини дванадцятої статті
68 Закону і вона не є передвиборною агітацією.
................Перейти до повного тексту