1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
01.04.2006 N 1142
Про скаргу кандидата в народні депутати України Правденка С.М., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 31 березня 2006 року за N 21-36-15097
До Центральної виборчої комісії 31 березня 2006 року надійшла скарга кандидата в народні депутати України Правденка Сергія Макаровича на дії окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 144 та дільничних виборчих комісій виборчих дільниць N 17 і 80 зазначеного виборчого округу.
Суб'єкт звернення зі скаргою просить Центральну виборчу комісію "визнати дії секретаря окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 144 незаконними; прийняти до розгляду скарги на дії дільничних виборчих комісій виборчих дільниць N 17 і 80; визнати дії дільничних виборчих комісій зазначених дільниць при складанні протоколу такими, що не відповідають вимогам законодавства України про вибори народних депутатів України; прийняти рішення про здійснення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях N 17 і 80 територіального виборчого округу N 144; здійснити повторний підрахунок голосів виборців на зазначених вище виборчих дільницях".
Свої вимоги суб'єкт звернення зі скаргою обґрунтовує тим, що в протоколах дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів на виборчих дільницях N 17 і 80 були допущені суттєві неточності, які без перерахунку виборчих бюлетенів неможливо усунути, що відповідно до частини десятої статті 92 Закону України "Про вибори народних депутатів України" є підставою для прийняття окружною виборчою комісією рішення про повторний підрахунок голосів виборців. Цей факт, на думку суб'єкта звернення зі скаргою, підтверджується копіями вказаних протоколів, засвідченими головами, заступниками голів і секретарями дільничних виборчих комісій виборчих дільниць N 17 і 80. Суб'єктом звернення зі скаргою були підготовлені скарги на дії вказаних дільничних виборчих комісій, проте секретар окружної виборчої комісії відмовився прийняти ці скарги. Свідками цього факту складено акт про відмову в прийнятті скарг.
Як докази суб'єктом звернення зі скаргою подано копії скарг від 29 березня 2006 року до окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 144 на дії дільничних виборчих комісій виборчих дільниць N 17 і 80 за підписом керівника виборчого штабу "Народного блоку Литвина" у Полтавській області Правденка С.М., а також копії відомостей дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях N 17 і 80.
При розгляді цієї скарги Центральна виборча комісія виходить, зокрема, з такого.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 103 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) суб'єктом звернення зі скаргою, що стосується процесу виборів депутатів, може бути кандидат у депутати. Постановою Центральної виборчої комісії від 27 грудня 2005 року N 275 зареєстровано кандидатів у народні депутати України, включених до виборчого списку "Народного блоку Литвина" (Народна партія, Партія всеукраїнського об'єднання лівих "Справедливість", Українська селянська демократична партія)" (скорочена назва - "Народний блок Литвина"), в тому числі Правденка Сергія Макаровича, включеного до виборчого списку цього блоку під N 59.
Згідно з частиною першою статті 104 Закону скарга, що стосується призначення, підготовки і проведення виборів депутатів, може бути подана відповідним суб'єктом звернення зі скаргою на рішення, дію чи бездіяльність, зокрема, виборчої комісії, члена виборчої комісії.
Частинами першою, третьою статті 116 Закону встановлено, що суб'єкт виборчого процесу має право оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії; скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності окружної виборчої комісії подається, зокрема, до Центральної виборчої комісії.
Згідно з частиною першою статті 106 Закону скарга до виборчої комісії або до суду може бути подана суб'єктом звернення зі скаргою протягом п'яти днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб'єктом оскарження, за винятком випадків, зазначених у частинах другій і третій цієї статті.
Отже, скаргу в частині оскарження дій окружної виборчої комісії подано належному суб'єкту розгляду в установлений Законом строк оскарження.
Разом з тим, відповідно до частини другої статті 116 Закону скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності дільничної виборчої комісії, члена дільничної виборчої комісії подається до відповідної окружної виборчої комісії або до місцевого суду за місцезнаходженням виборчої дільниці.
Скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів цих комісій, що мали місце у день голосування, під час підрахунку голосів та встановлення результатів голосування на дільниці, може бути подана до виборчої комісії вищого рівня або до суду у дводенний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або бездіяльності (частина третя статті 106 Закону).
Як вбачається з матеріалів скарги, підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях N 17 і 80 був здійснений дільничними виборчими комісіями 27 березня 2006 року.
Скаргу до Центральної виборчої комісії суб'єктом звернення подано 31 березня 2006 року.
Частиною дванадцятою статті 108 Закону передбачено, що суб'єкт розгляду скарги приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті, якщо вона подана неналежним суб'єктом звернення зі скаргою, до неналежного суб'єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження, встановлених цією статтею.
З огляду на викладене скарга в частині визнання дій дільничних виборчих комісій виборчих дільниць N 17 і 80 територіального виборчого округу N 144 при складанні протоколу про підрахунок голосів виборців на зазначених виборчих дільницях такими, що не відповідають вимогам законодавства України про вибори народних депутатів України, підлягає залишенню без розгляду по суті.
На виконання вимог частини одинадцятої статті 108, частини другої статті 109 Закону копію зазначеної скарги надіслано Центральною виборчою комісією суб'єкту оскарження листом від 31 березня 2006 року N 21-33-5025, в якому повідомлено про передбачене вказаними нормами Закону право подати Центральній виборчій комісії письмові пояснення по суті скарги, а також про дату і місце розгляду скарги.
До Центральної виборчої комісії 1 квітня 2006 року надійшло пояснення окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 144, з якого вбачається, що секретар зазначеної комісії Грищенко В.М. 29 березня 2006 року під час приймання скарг від керівника виборчого штабу "Народного блоку Литвина" у Полтавській області Правденка С.М. на дії дільничних виборчих комісій виборчих дільниць N 17, 72, 80, 92 встановив, що вказані скарги подані неналежним суб'єктом звернення зі скаргою, а також без належно оформлених доказів. На цій підставі ним було відмовлено в прийманні скарг на дії дільничних виборчих комісій виборчих дільниць N 17 і 80. Скарги на дії дільничних виборчих комісій виборчих дільниць N 72 і 92 були ним прийняті та розглянуті окружною виборчою комісією територіального виборчого округу N 144 на засіданні комісії 30 березня 2006 року, про що свідчить протокол засідання комісії від 30 березня 2006 року N 16. За результатами розгляду цих скарг рішенням комісії було відмовлено у їх задоволенні.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, пояснення суб'єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Скаржник 29 березня 2006 року звернувся до окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 144 з метою подання скарг на дії дільничних виборчих комісій виборчих дільниць N 17 і 80 цього округу. Секретарем окружної виборчої комісії Грищенком В.М. було відмовлено у прийнятті скарг з підстав їх неналежного оформлення та їх подання неналежним суб'єктом звернення зі скаргою.
Постановою Центральної виборчої комісії від 25 січня 2006 року N 284 затверджено Порядок ведення діловодства виборчих комісій та комісій з референдумів (далі - Порядок).
Пунктом 5.2 Порядку визначено, що документи, заяви, скарги, що надходять до комісії, мають право приймати члени комісії за рішенням комісії, дорученням голови комісії або особи, яка виконує його обов'язки.
Згідно з пунктом 5.4 Порядку документи, заяви, скарги реєструються в день їх надходження в журналі реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії та комісії з референдуму. Документи, що надходять до комісії телеграфним або факсимільним зв'язком чи електронною поштою, також реєструються. Не реєструються в комісії анонімні, особисті, поздоровні листи, запрошення, що надходять на адресу комісії.

................
Перейти до повного тексту