- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
Про скаргу Блоку "Наша Україна" на рішення окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 47, зареєстровану в Центральній виборчій комісії 10 лютого 2006 року за N 21-34-4296
До Центральної виборчої комісії 10 лютого 2006 року надійшла скарга Блоку "Наша Україна" на рішення окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 47, яким прийнято постанову комісії від 9 лютого 2006 року N 46 "Про розгляд зареєстрованого подання від Донецької обласної організації Політичної партії "Народний Союз Наша Україна" подання списків осіб для включення їх до складу дільничних виборчих комісій з підготовки та проведення виборів народних депутатів України 26.03.2006 р. за результатами їх перевірки на предмет їх відповідності всім вимогам законодавства України щодо форми, змісту та строків внесення", якою суб'єктом оскарження відхилено усі запропоновані кандидатури для включення їх до складу дільничних виборчих комісій з підготовки та проведення виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року, подані Донецькою обласною організацією політичної партії "Народний Союз Наша Україна".
Суб'єкт звернення зі скаргою просить Центральну виборчу комісію з метою захисту порушених прав визнати постанову окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 47 від 9 лютого 2006 року N 46 такою, що не відповідає вимогам Закону України
"Про вибори народних депутатів України"; скасувати цю постанову; зобов'язати суб'єкта оскарження включити осіб, визначених у поданні Донецької обласної організації політичної партії "Народний Союз Наша Україна", до складу дільничних виборчих комісій територіального виборчого округу N 47.
На думку скаржника, оскаржувана постанова порушує права та законні інтереси політичної партії "Народний Союз Наша Україна" та Блоку "Наша Україна", учасником якого вона є, насамперед право участі у виборчому процесі, який здійснюється на засадах законності, політичного плюралізму, багатопартійності, публічності та відкритості. З огляду на те, що оскаржувана постанова прийнята з порушенням норм
Закону вона підлягає скасуванню. Викладені в скарзі вимоги обґрунтовуються скаржником тим, що відхилене подання подавалося політичною партією "Народний Союз Наша Україна" відповідно до статті
28 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) як належним суб'єктом подання, оскільки партія "Народний Союз Наша Україна" мала свою фракцію у Верховній Раді України станом на 15 вересня 2005 року.
При розгляді цієї скарги Центральна виборча комісія виходить, зокрема, з такого. Відповідно до пункту 2 частини першої статті
103 Закону суб'єктом звернення із скаргою, що стосується процесу виборів депутатів, може бути виборчий блок політичних партій - суб'єкт виборчого процесу в особі, зокрема, уповноваженої особи блоку. Згідно з пунктом 1 частини першої статті
104 Закону скарга, що стосується призначення, підготовки і проведення виборів депутатів, може бути подана відповідним суб'єктом звернення зі скаргою на рішення, дію чи бездіяльність виборчої комісії з урахуванням особливостей, встановлених статтями
111-
115 Закону. Відповідно до частини третьої статті
116 Закону скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності окружної виборчої комісії подається, зокрема до Центральної виборчої комісії.
Відповідно до пункту 3 статті
12 Закону Блок "Наша Україна" є суб'єктом виборчого процесу з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року (кандидатів у народні депутати України, висунутих та включених до виборчого списку Блоку "Наша Україна", зареєстровано постановою Центральної виборчої комісії від 27 грудня 2005 року
N 277.
Таким чином, зазначена скарга стосується призначення, підготовки і проведення виборів депутатів, подана належним суб'єктом звернення зі скаргою належному суб'єкту розгляду скарги.
На виконання вимог частини одинадцятої статті
108 Закону копію зазначеної скарги надіслано Центральною виборчою комісією суб'єкту оскарження (лист від 11 лютого 2006 року N 21-30-1739) з повідомленням про передбачене вказаною нормою
Закону право подати Центральній виборчій комісії письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 13 лютого 2006 року надійшло пояснення окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 47 із поясненнями щодо прийняття оскаржуваної постанови та проханням відмовити в задоволенні вимог скаржника у зв'язку з необґрунтованістю викладених у скарзі доводів. Зокрема, на думку суб'єкта оскарження, Донецька обласна організація політичної партії "Народний Союз Наша Україна" відповідно до пунктів 1.6, 1.7 1.8 додатка до постанови Центральної виборчої комісії від 7 лютого 2006 року
N 470 "Про Роз'яснення щодо порядку утворення дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року та розподілу керівних посад у цих комісіях" не є суб'єктом виборчого процесу і відповідно до частини четвертої статті
28 Закону не мала права на подання кандидатур для включення їх до складу дільничних виборчих комісій.
Натомість суб'єкт оскарження вказує, що подання списку осіб згідно з діючим законодавством вноситься до окружної виборчої комісії територіального виборчого округу для включення їх до складу дільничних виборчих комісій з підготовки та проведення виборів народних депутатів України, а не з підготовки та проведення виборів народних депутатів України, депутатів місцевих рад, сільських, селищних та міських голів 26 березня 2006 року як зазначено в поданні.
Крім того, суб'єкт оскарження вказує, що на порушення постанови Центральної виборчої комісії від 25 листопада 2005 року
N 150 подання не підписано відповідною уповноваженою особою.
Серед недоліків, які обумовили відхилення зазначеного подання, суб'єкт оскарження також зазначає, що подання внесено до неналежної окружної виборчої комісії, оскільки в ньому замість окружної виборчої комісії територіального виборчого округу N 47 зазначена окружна виборча комісія територіального виборчого округу N 46.
На думку суб'єкта оскарження, технічні описки та неточності можуть бути виправлені шляхом внесення уточненого подання лише щодо відповідних кандидатур (неправильне написання прізвища, імені по батькові), а порушення форми та змісту подання не є технічними описками чи неточностями.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, пояснення суб'єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Уповноважена особа суб'єкта звернення зі скаргою у територіальному виборчому окрузі N 47 Романчук Леся Олексіївна, зареєстрована постановою Центральної виборчої комісії від 30 січня 2006 року
N 320, 8 лютого 2006 року подала суб'єкту оскарження список осіб від блоку для включення їх до складу відповідних дільничних виборчих комісій у порядку, встановленому частиною шостою статті
28 Закону на підставі частини четвертої цієї статті
Закону, оформлений за формою, затвердженою постановою Центральної виборчої комісії від 25 листопада 2005 року
N 150.
Окружна виборча комісія територіального виборчого округу N 47 на своєму засіданні 9 лютого 2006 року прийняла постанову N 46 "Про розгляд зареєстрованого подання від Донецької обласної організації Політичної партії "Народний Союз Наша Україна" подання списків осіб для включення їх до складу дільничних виборчих комісій з підготовки та проведення виборів народних депутатів України 26.03.2006 р. за результатами їх перевірки на предмет їх відповідності всім вимогам законодавства України щодо форми, змісту та строків внесення", якою відхилено "усі запропоновані кандидатури для включення їх до складу дільничних виборчих комісій з підготовки та проведення виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року, подані Донецькою обласною організацією Політичної партії "Народний Союз Наша Україна".
Ухвалене рішення мотивовано суб'єктом оскарження відсутністю підпису уповноваженої особи, передбаченого постановою Центральної виборчої комісії від 25 листопада 2005 року
N 150, якою затверджено форми списків осіб від політичних партій, виборчих блоків політичних партій для включення їх до складу дільничних виборчих комісій з підготовки та проведення виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року, а також тим, що подання внесено організацією, яка не мала на це права відповідно до частини четвертої статті
28 Закону та на порушення частини шостої цієї статті направлено до неналежної окружної виборчої комісії.
................Перейти до повного тексту