1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
07.02.2006 N 470
Про Роз'яснення щодо порядку утворення дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року та розподілу керівних посад у цих комісіях
Відповідно до статей 28, 29 Закону України "Про вибори народних депутатів України", керуючись статтями 12, 13, пунктами 2, 4, 5 статті 17 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія
постановляє:
1. Затвердити Роз'яснення щодо порядку утворення дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року та розподілу керівних посад у цих комісіях (додаються).
2. Копії цієї постанови надіслати Міністерству закордонних справ України, окружним виборчим комісіям з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року.
Голова Центральної виборчої комісії Я.ДАВИДОВИЧ
Додаток
до постанови Центральної виборчої комісії
від 7 лютого 2006 року N 470
РОЗ'ЯСНЕННЯ
щодо порядку утворення дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року та розподілу керівних посад у цих комісіях
Ці Роз'яснення розроблено з метою забезпечення однакового застосування положень статей 28, 29 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон).
1. Порядок утворення дільничних виборчих комісій звичайних та спеціальних виборчих дільниць
1.1. Відповідно до частин першої-третьої статті 28 Закону дільнична виборча комісія утворюється відповідною окружною виборчою комісією не пізніш як за тридцять п'ять днів до дня виборів (до 18 лютого 2006 року включно) у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії.
Дільнична виборча комісія утворюється у складі:
для малих дільниць - 10-18 осіб;
для середніх дільниць - 14-20 осіб;
для великих дільниць - 18-24 осіб.
На виборчих дільницях, де кількість виборців не перевищує п'ятдесяти осіб, дільнична виборча комісія може утворюватися у складі голови, секретаря та двох-чотирьох членів комісії.
1.2. Згідно з частиною першою статті 26 Закону до складу дільничної виборчої комісії звичайної або спеціальної виборчої дільниці можуть входити виборці, які проживають у межах території України.
Виборцями відповідно до статті 2 Закону є громадяни України, які мають право голосу, тобто досягли 18 років на день виборів і не визнані в судовому порядку недієздатними.
1.3. Згідно з частиною другою статті 26 Закону виборець може входити до складу лише однієї виборчої комісії, яка здійснює підготовку та проведення виборів народних депутатів України, а також виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, комісії із всеукраїнського або місцевого референдуму, якщо зазначені вибори чи референдум проводяться одночасно з виборами народних депутатів України.
1.4. Відповідно до частини третьої статті 26 Закону до складу дільничної виборчої комісії не можуть входити кандидати у народні депутати України, представники політичних партій, виборчих блоків політичних партій (далі - партії (блоки) у Центральній виборчий комісії, уповноважені особи партій (блоків) - суб'єктів виборчого процесу, посадові та службові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, працівники судів та правоохоронних органів, а також громадяни, які утримуються в установах кримінально-виконавчої системи або мають судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята у встановленому законом порядку.
Частиною п'ятою статті 26 Закону визначено, що до складу дільничної виборчої комісії не можуть входити кандидати, які балотуються на виборах Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, їх уповноважені чи довірені особи, уповноважені особи інших суб'єктів відповідного виборчого процесу.
Згідно з частиною четвертою статті 26 Закону до складу дільничної виборчої комісії спеціальної виборчої дільниці, утвореної у загальному порядку в стаціонарному лікувальному закладі або в установі кримінально-виконавчої системи та інших місцях тимчасового перебування виборців з обмеженими можливостями пересування, не можуть входити працівники відповідного закладу або установи.
1.5. Особи, кандидатури яких подаються на посаду секретаря дільничної виборчої комісії, повинні володіти державною мовою в обсязі, необхідному для ведення діловодства.
1.6. Відповідно до частини четвертої статті 28 Закону право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають партії (блоки), які в поточному складі Верховної Ради України станом на 15 вересня 2005 року мали свої партійні фракції (фракції блоків).
Згідно з листом Верховної Ради України від 15 вересня 2005 року N 05-2/6-93 у складі Верховної Ради України четвертого скликання станом на 15 вересня 2005 року мали свої партійні фракції:
1) Політична партія "Народний Союз Наша Україна";
2) Комуністична партія України;
3) Соціал-демократична партія України (об'єднана);
4) "Блок Юлії Тимошенко" - Виборчий блок політичних партій "Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина", Українська соціал-демократична партія";
5) Соціалістична партія України;
6) Партія регіонів;
7) Народна партія;
8) Партія "Єдина Україна";
9) Українська Народна Партія;
10) Партія промисловців і підприємців України;
11) Народний Рух України;
12) Політична партія "Вперед, Україно!";
13) Партія "Реформи і Порядок";
14) Народно-демократична партія;
15) Політична партія "Трудова Україна".
Згідно з частиною п'ятою статті 28 Закону кандидатури від цих партій (блоків) (за наявності відповідних подань, підписаних у порядку, визначеному в пункті 1.9 цих Роз'яснень) включаються до складу дільничних виборчих комісій в обов'язковому порядку.
1.7. Відповідно до частини четвертої статті 28 Закону право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають також інші партії (блоки) - суб'єкти виборчого процесу, кандидатури від яких за наявності відповідних подань (не більше ніж по одному представнику) включаються до складу дільничних виборчих комісій шляхом жеребкування, що проводиться окружною виборчою комісією не пізніше ніж на третій день після закінчення строку внесення подань. Це:
1) Виборчий блок політичних партій Всеукраїнське об'єднання "Громада", "Соціал-Демократичний Союз", Соціал-демократичної партії України";
2) Партія Зелених України;
3) Виборчий блок "Партія захисників Вітчизни", "Всеукраїнська партія Миру і Єдності", партія "Національно-демократичне об'єднання "Україна";
4) Селянська партія України;
5) Народний Рух України за єдність;
6) Блок Наталії Вітренко "Народна опозиція" Прогресивної соціалістичної партії України та Партії "Русько-Український Союз" (РУСЬ);
7) Виборчий блок політичних партій "Блок Бориса Олійника та Михайла Сироти" Трудової партії України, Політичної партії "Інформаційна Україна", Політичної партії "Партія Здоров'я";
8) Партія "Відродження";
9) "Виборчий блок політичних партій України Політичної партії "Держава" та Всеукраїнської партії трудящих "Держава - Трудовий Союз";
10) Партія "Віче";
11) Політична партія "Третя сила";
12) Політична партія "Партія екологічного порятунку "ЕКО+25%";
13) Партія національно-економічного розвитку України;
14) Виборчий блок політичних партій "ЗА СОЮЗ" - Виборчий блок політичних партій Партії "Союз", Партії "Соціалістична Україна", Слов'янської партії, Політичної партії "Вітчизна";
15) "Виборчий блок "Євген Марчук - "Єдність" - виборчий блок політичних партій Партії Свободи, Української партії "Єдність", партії "Солідарність жінок України";
16) Політична партія України "Партія політики ПУТІНА";
17) Всеукраїнське об'єднання "Свобода";
18) Виборчий блок "Блок Безпартійних "Сонце" - Всеукраїнського політичного об'єднання "Єдина Родина" та Партії "Жінки України";
19) Всеукраїнська партія "Нова Сила";
20) Партія патріотичних сил України;
21) Партія Пенсіонерів України;
22) Виборчий блок політичних партій "Патріоти України" (Патріотична партія України, Українська Національна Консервативна партія);
23) Соціально-екологічна партія "Союз. Чорнобиль. Україна.";
24) Всеукраїнська партія Народної Довіри;
25) Українська партія честі, боротьби з корупцією та організованою злочинністю;
26) Українська партія "Зелена планета";
27) Соціально-Християнська Партія;
28) Виборчий блок "Влада народу" Партії захисту пенсіонерів України, Всеукраїнської партії духовності і патріотизму та Всеукраїнської Чорнобильської Народної Партії "За добробут та соціальний захист народу";
29) Ліберальна партія України;
30) Партія Соціального Захисту;
31) Політична партія "Європейська столиця".
1.8. Подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій складається за формою, затвердженою постановою Центральної виборчої комісії від 25 листопада 2005 року N 150.
1.9. Подання підписується керівником республіканської в Автономній Республіці Крим, обласної, Київської та Севастопольської міської організації партії (керівниками відповідних організацій партій, що входять до блоку), які в поточному складі Верховної Ради України станом на 15 вересня 2005 року мають свої партійні фракції, а також інших партій (блоків) - суб'єктів виборчого процесу, якщо інший порядок підписання не визначений центральним керівним органом партії або не встановлений угодою про утворення виборчого блоку партій.
Підписане подання скріплюється печаткою відповідної організації партії (печатками відповідних організацій партій, що входять до блоку).
1.10. Уповноважена особа партії (блоку) у відповідному територіальному або загальнодержавному виборчому окрузі подає до відповідної окружної виборчої комісії список осіб від партії (блоку) для включення їх до складу відповідних дільничних виборчих комісій у порядку, встановленому частиною шостою статті 28 Закону на підставі частини четвертої цієї статті Закону.
1.11. У поданні кандидатур до складу дільничних виборчих комісій зазначаються відомості, передбачені частиною п'ятою статті 27 Закону, зокрема прізвище, ім'я та по батькові особи; рік народження (для осіб, яким у рік проведення виборів виповнюється 18 років, - дата народження); громадянство особи; місце проживання та адреса житла особи, а також контактні телефони; володіння державною мовою; освіта; місце роботи та займана посада особи; наявність досвіду щодо участі в роботі виборчих комісій; наявність відповідної освіти чи підготовки; посада в комісії, на яку пропонується особа.
До подання додаються заяви осіб, запропонованих до складу дільничної виборчої комісії, про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідної партії (блоку).
1.12. Подання партій (блоків) щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій приймаються та реєструються в день їх надходження членом окружної виборчої комісії, визначеним за рішенням комісії, дорученням голови комісії або особи, яка виконує його обов'язки, в журналі реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії та комісії з референдуму в порядку, передбаченому Порядком ведення діловодства виборчих комісій та комісій з референдумів, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 25 січня 2006 року N 284.
1.13. Про виявлення описок і неточностей, допущених у поданні, окружна виборча комісія невідкладно повідомляє уповноваженого представника відповідної партії (блоку) у територіальному виборчому окрузі. Зазначені описки та неточності можуть бути виправлені шляхом внесення уточненого подання стосовно відповідних кандидатур не пізніше наступного дня після отримання вказаного повідомлення.
Описки і неточності є підставою для відхилення відповідних кандидатур, якщо уточнене подання не надійшло у встановлений строк.
1.14. Кандидатури, внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, встановленим статтею 26 Закону, порушення вимог частин шостої та сьомої статті 28 Закону або застосування механізму жеребкування.
1.15. За результатами розгляду в окружній виборчій комісії подань партій (блоків) визначаються партії (блоки), подання яких про включення їх представників до складу дільничних виборчих комісій відповідають вимогам Закону і представники яких включаються до складу комісій обов'язково, партії (блоки) - суб'єкти виборчого процесу, представники яких можуть бути включені до складу комісій шляхом жеребкування, а також кандидатури, подані для включення до складу дільничних виборчих комісій, які відхиляються, про що окружна виборча комісія приймає рішення у формі постанови (додаток 1).
1.16. Для кожної дільничної виборчої комісії визначається кількість посад, що залишатимуться незаповненими після включення до її складу представників, поданих партіями (блоками), які в поточному складі Верховної Ради України станом на 15 вересня року, що передує рокові проведення виборів, мають свої партійні фракції (фракції блоків), які в разі відповідності поданих кандидатур встановленим вимогам обов'язково включаються до складу дільничної виборчої комісії. Кількість посад, включення на які представників партій (блоків) - суб'єктів виборчого процесу проводиться шляхом жеребкування (далі - вакантні місця), встановлюється шляхом визначення різниці між максимальною можливою кількістю членів дільничної виборчої комісії, передбаченою частиною другою статті 28 Закону, та кількістю представників із числа поданих партіями (блоками), які в поточному складі Верховної Ради України станом на 15 вересня року, що передує рокові проведення виборів, мають свої партійні фракції (фракції блоків), визначених для обов'язкового включення до складу дільничної виборчої комісії.
1.17. У межах територіального виборчого округу, на території якого утворено виборчі дільниці, щодо кожної дільничної виборчої комісії за порядковими номерами дільниць згідно з відповідною постановою окружної виборчої комісії про утворення виборчих дільниць складаються переліки партій (блоків), кандидатури від яких включаються до складу відповідної дільничної виборчої комісії обов'язково та можуть бути включені шляхом жеребкування.
У переліку партій (блоків) зазначаються номери територіального виборчого округу та виборчої дільниці, назви партій (блоків), що подали кандидатури до складу дільничної виборчої комісії, загальна кількість кандидатур, поданих до її складу усіма партіями (блоками), у тому числі тих, які включаються до складу відповідної комісії обов'язково, та тих, що можуть бути включені шляхом жеребкування, кількість вакантних місць у складі комісії, прізвища імена та по батькові поданих кандидатур (додаток 2).
1.18. Жеребкування з метою визначення представників партій (блоків) - суб'єктів виборчого процесу, які включатимуться до складу дільничних виборчих комісій, окремо щодо малих, середніх і великих звичайних та спеціальних виборчих дільниць проводиться у разі, якщо кількість подань від партій (блоків), що відповідають вимогам Закону, представників від яких може бути включено до складу відповідної дільничної виборчої комісії шляхом жеребкування, є більшою, ніж кількість вакантних місць у складі дільничної виборчої комісії.
1.19. Жеребкування проводиться на засіданні окружної виборчої комісії не пізніше ніж на третій день після закінчення строку внесення подань партій (блоків) (до 11 лютого 2006 року включно).
1.20. Жеребкування проводиться за допомогою виготовленого з прозорого матеріалу барабана, що обертається, або за допомогою двох барабанів, що використовуються почергово, аркушів паперу формату А-5, складених удвоє, на кожному з яких зазначається номер звичайної чи спеціальної малої, середньої або великої виборчої дільниці, на якій утворюється відповідна дільнична виборча комісія, назва партії (блоку) - суб'єкта виборчого процесу, включеної до процедури жеребкування, прізвище та ініціали кандидатури, запропонованої цією партією (блоком) до складу дільничної виборчої комісії, та однакових за розміром і кольором конвертів, у які вкладаються такі аркуші.
Конверти з аркушами вкладаються в окремий більший за розміром конверт, на якому зазначається номер виборчої дільниці.
1.21. Жеребкування проводиться щодо кожної дільничної виборчої комісії малої, середньої та великої звичайної і спеціальної виборчої дільниці за їх порядковими номерами, визначеними постановою окружної виборчої комісії про утворення виборчих дільниць з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року.
Головуючий на засіданні окружної виборчої комісії оголошує номер відповідної виборчої дільниці, кількість вакантних місць у складі дільничної виборчої комісії, назви партій (блоків) - суб'єктів виборчого процесу, кандидатури від яких за результатами розгляду подань можуть бути включені до складу дільничної виборчої комісії цієї дільниці шляхом жеребкування.
Конверти поміщаються в барабан.
За дорученням окружної виборчої комісії почергово двоє визначених нею членів комісії обертають барабан не менше трьох разів, перемішуючи у такий спосіб конверти.
Після перемішування конвертів за дорученням комісії один з двох визначених нею членів комісії дістає з барабана конверти у кількості, що дорівнює кількості вакантних місць у складі дільничної виборчої комісії, відкриває їх та оголошує назви партій (блоків) - суб'єктів виборчого процесу і прізвища кандидатур від цих партій (блоків), які включаються до складу дільничної виборчої комісії.
Після цього з барабана дістаються всі інші конверти та поміщаються в більший за розміром окремий конверт, який запаковується та скріплюється печаткою окружної виборчої комісії. На конверті зазначається номер відповідної виборчої дільниці.
З метою забезпечення контролю за додержанням процедури проведення жеребкування на вимогу уповноважених осіб партій (блоків) - суб'єктів виборчого процесу у відповідному територіальному або загальнодержавному виборчому окрузі, які беруть участь у процедурі жеребкування щодо включення кандидатур до складу відповідної дільничної виборчої комісії, на більших за розміром конвертах ними можуть бути поставлені підписи, а після завершення жеребкування такі конверти можуть розпаковуватися. У такому разі з них дістаються та розпаковуються конверти, які почергово відкриваються для перевірки наявності в них аркушів з назвами партій (блоків) - суб'єктів виборчого процесу, кандидатури від яких за результатами жеребкування не включено до складу дільничної виборчої комісії.
1.22. За результатами жеребкування формується склад кожної з дільничних виборчих комісій малих, середніх та великих звичайних і спеціальних виборчих дільниць, до яких включаються кандидатури з числа поданих до їх складу партіями (блоками), які в поточному складі Верховної Ради України станом на 15 вересня року, що передує рокові проведення виборів, мають свої партійні фракції (фракції блоків), визначені для обов'язкового включення до складу дільничної виборчої комісії, та кандидатури з числа поданих партіями (блоками) - суб'єктами виборчого процесу, які визначені для включення до складу комісії на підставі жеребкування, та складається список членів кожної дільничної виборчої комісії.
У списках зазначаються назва населеного пункту, номер виборчої дільниці, на якій утворюється дільнична виборча комісія, прізвища, імена, по батькові кандидатур для включення до складу комісії, назви партій (блоків), що подали кандидатури, посади в комісії, на які пропонуються ці кандидатури, а стосовно голови, заступника голови та секретаря комісії - також дані про володіння державною мовою, наявність досвіду щодо участі в роботі виборчих комісій чи комісій з референдуму будь-якого рівня та відповідної освіти чи підготовки.
1.23. Відомості про хід та результати жеребкування щодо кожної дільничної виборчої комісії малої, середньої та великої звичайної і спеціальної виборчої дільниці заносяться до протоколу засідання окружної виборчої комісії.
1.24. Жеребкування щодо включення представників від партій (блоків) до складу конкретної дільничної виборчої комісії не проводиться у разі, якщо кількість подань від партій (блоків), що відповідають вимогам Закону, представників яких може бути включено до складу дільничної виборчої комісії шляхом жеребкування, дорівнює або є меншою, ніж кількість вакантних місць у складі відповідної дільничної виборчої комісії.
2. Порядок розподілу керівних посад у дільничних виборчих комісіях
2.1. Відповідно до частини десятої статті 28 Закону кожна партія (блок), від якої включені кандидатури до складу дільничних виборчих комісій, має право на пропорційну частку кожної категорії керівних посад у дільничних виборчих комісіях окремо малих, середніх, великих виборчих дільниць у межах територіального виборчого округу, що залежить від кількості кандидатур від відповідних партій (блоків), включених до складу дільничних виборчих комісій.
Частка керівних посад для кожної партії (блоку) в кожній категорії виборчих дільниць визначається відповідно до кількості кандидатур, включених від партії (блоку) до складу виборчих комісій кожної категорії виборчих дільниць, у співвідношенні до загальної кількості осіб, включених до складу виборчих комісій відповідної категорії виборчих дільниць від партій (блоків). Особа включена до складу дільничної виборчої комісії за поданням голови окружної виборчої комісії, не може бути призначена на керівну посаду у виборчій комісії, крім випадків, коли до складу відповідної виборчої комісії не надійшли або надійшли у недостатній кількості подання від партій (блоків).
2.2. Розподіл керівних посад у дільничних виборчих комісіях здійснюється за допомогою підсистеми "Вибори народних депутатів України" ЄІАС "Вибори" для рівня окружних виборчих комісій. Подання партій (блоків) для включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій в електронному вигляді повинні бути внесені до бази даних, звірені з паперовими носіями, вивірені та проконтрольовані за допомогою системи. Розподіл виконується після вилучення з бази даних відомостей про кандидатури, які не можуть бути включені до складу дільничних виборчих комісій через невідповідність вимогам Закону та за результатами жеребкування. Розподіл керівних посад у комісіях за допомогою підсистеми "Вибори народних депутатів України" ЄІАС "Вибори" здійснюється відповідно до технічної документації на систему.
Перед виконанням процедури розподілу керівних посад система розподіляє кандидатури, подані партіями (блоками), за відповідними дільничними виборчими комісіями, вказаними у поданнях.
Розподіл керівних посад виконується окремо для дільничних виборчих комісій малих, середніх та великих дільниць, які визначаються системою на підставі інформації, попередньо внесеної до бази даних, щодо розташування дільниць та чисельності виборців на них.
Розрахунок розподілу керівних посад у дільничних виборчих комісіях виборчих дільниць здійснюється за алгоритмом підсистеми "Вибори народних депутатів України" ЄІАС "Вибори" з урахуванням:
кількості керівних посад, що підлягають розподілу, для кожної виборчої дільниці;
кількості представників, включених до складу дільничних виборчих комісій, окремо від кожної партії (блоку).
Для визначення кількості керівних посад у дільничних виборчих комісіях, що підлягають розподілу, розраховується кількість посад голів, заступників голів, секретарів, не забезпечених кандидатурами партій (блоків), у таких випадках:
1) якщо до складу дільничної виборчої комісії не включено представників жодної з партій (блоків), і отже, усі керівні посади - голови, заступника голови, секретаря - не можуть бути розподілені;
2) якщо до складу дільничної виборчої комісії включено представника лише від однієї партії (блоку), і отже, посади заступника голови та секретаря не можуть бути розподілені;
3) якщо до складу дільничної виборчої комісії включено представників від двох партій (блоків), і отже, посада секретаря не може бути розподілена;
4) якщо подання до складу дільничної виборчої комісії надійшли лише від партій, що входять до одного блоку, то призначення може відбутися тільки на одну керівну посаду відповідно до частини одинадцятої статті 28 Закону і розподілу підлягає одна посада.
Кількість посад голів у дільничних виборчих комісіях, що підлягають розподілу, розраховується як різниця між кількістю виборчих дільниць окремого виду та кількістю посад голів, незабезпечених представниками від партій (блоків).
У випадку достатньої кількості представників від партій (блоків) у складі дільничної виборчої комісії для призначення в кожній з виборчих комісій територіального виборчого округу на посади голови, заступника голови та секретаря, то кількість кожної з посад, що підлягає розподілу, буде дорівнювати кількості дільниць.
Кількість посад заступників голів у дільничних виборчих комісіях, що підлягають розподілу, розраховується як різниця між кількістю виборчих дільниць окремого виду та кількістю посад заступників голів, не забезпечених представниками від партій (блоків). Для малих виборчих дільниць отримана величина зменшується на кількість виборчих дільниць, на яких кількість виборців не перевищує 50 осіб.
Кількість посад секретарів у дільничних виборчих комісіях, що підлягають розподілу, розраховується як різниця між кількістю виборчих дільниць окремого виду та кількістю посад секретарів, не забезпечених представниками від партій (блоків).
Розподіл керівних посад у дільничних виборчих комісіях кожного з трьох видів виборчих дільниць здійснюється окремо за наведеним нижче алгоритмом.
Для визначення кількості посад голів у дільничних виборчих комісіях відповідної виборчої дільниці для кожної партії (блоку) необхідно вирахувати:
кількість представників від партій (блоків) у дільничних виборчих комісіях окремо для кожної партії (блоку) - позначається Ci;
загальну кількість представників від партій (блоків) у дільничних виборчих комісіях - позначається Со, що дорівнює сумі Ci;
пропорційну частку посад голів для кожної партії (блоку) за формулою:
Ci
Kгн = -- Cг,
де Kгн - пропорційна частка посад голів для кожної партії (блоку);
Cг - загальна кількість посад голів у дільничних виборчих комісіях, що підлягають розподілу.
Отримане значення Kгн розподіляється окремо на цілу частину (Kгц) і залишок (Kгз) для кожної партії (блоку). Цілі частини визначають кількість розподілених посад голів для кожної партії (блоку).
Сума цілих частин Kгц (Cгц) завжди є меншою від загальної кількості посад голів. Кількість нерозподілених по цілій частині посад голів визначається як різниця між загальною кількістю посад голів у дільничних виборчих комісіях, що підлягають розподілу (Cг), і сумою цілих частин (Cгц).
Нерозподілені посади голів додатково виділяються по одній посаді для тих партій (блоків), у яких залишок більший. При рівних залишках переваги мають партії (блоки), подання від яких зареєстровані раніше.
Додаткова кількість посад (Дг. Дг) може мати лише два значення - 0 або 1.
З урахуванням цього фактична кількість (Фг) посад голів для кожної партії (блоку) в дільничних виборчих комісіях визначається як сума цілої частини та додаткової кількості розподілених посад:
Фг = Kгц + Дг.
Для визначення кількості посад заступників голів та секретарів у дільничних виборчих комісіях для кожної партії (блоку) виконуються аналогічні розрахунки з урахуванням результатів розподілу відповідно посад голів та заступників голів.
Наприклад (наведено у таблиці), на десяти середніх виборчих дільницях територіального виборчого округу до складу дільничних виборчих комісій подано та включено на керівні посади кандидатури від шести партій (блоків). Кожна партія (блок), від якої включено кандидатури до складу цих дільничних виборчих комісій, має право на пропорційну частку кожної категорії керівних посад. Припустимо, що від кожної партії (блоку) включено кандидатури до складу дільничної виборчої комісії, при цьому партія 1, партія 2, партія 3 входять до одного блоку і в поточному складі Верховної Ради України станом на 15 вересня року, що передує рокові проведення виборів, мають свої партійні фракції (фракції блоків).
Назва партії
(блоку)
Номери виборчих дільниць Усього включено
до складу
дільничних
виборчих комісій
N1 N2 N3 N4 N5 N6 N7 N8 N9 N10
Партія 1 1 1 1 1 1 1 1 7
Партія 2 1 1 1 1 1 1 1 1 8
Партія 3 1 1 1 1 1 1 6
Партія 4 1 1 1 3
Партія 5 1 1 1 1 3
Партія 6 1 1 1 3
Усього 30
Не можуть бути
розподілені
посади голови
г
Не можуть бути
розподілені
посади
заступника
голови
з з з з з з
Не можуть бути
розподілені
посади секретаря
с с с с с с с
Отже, якщо жодна із зазначених у таблиці партій не входить до одного виборчого блоку, то кандидатур на керівні посади в дільничних виборчих комісіях вистачає, крім виборчих дільниць N 7, 9, 10. У разі входження, наприклад, партій 1-3 (усього 3), до складу одного виборчого блоку кандидатури від таких партій не можуть бути включені до керівного складу однієї і тієї ж дільничної виборчої комісії. Це означає, що у десяти дільничних виборчих комісіях кандидатур на керівні посади стає менше, і в цілому розподілу підлягають 9 посад голів, 4 посади заступників голів і 3 посади секретарів комісій. У такому випадку розрахунок частки посад голів комісій такий: загальна кількість кандидатур від партії (наприклад, від партії 1, як зазначено в таблиці, що становить 7) множиться на 9 (тобто на кількість посад голів, що підлягають розподілу). Отримане число ділиться на 30 (загальну кількість кандидатур, включених від усіх партій). У результаті ділення отримуємо частку 2,1, від якої віднімаємо лише ціле число 2, це означає, що дві кандидатури від цієї партії отримують посади голів дільничних виборчих комісій (графа 3), а залишок 0,1 порівнюємо із залишками розрахунків щодо інших партій (графа 4). Партія, яка має більший залишок, отримує відповідно одну посаду голови дільничної виборчої комісії (графа 5).
У такий спосіб вираховується кількість посад голів (графа 6), а також заступників голів (графа 12) і секретарів дільничних виборчих комісій (графа 18). Так, графа 7 означає пропорційну частку для двох посад (голови та заступника голови). Графа 8 означає різницю між графою 7 та 6 (таким числом при розподілі посад заступників голів враховується результат розподілу посад голів). Графа 9 означає кількість посад заступників голів, що дорівнює цілій частині графи 8. Графа 10 дорівнює різниці між графами 8 та 9. Графа 11 - це додаткова кількість посад заступників голів, визначена за більшими залишками графи 10. Графа 12 - результат розподілу посад заступників голів (сума граф 9 та 11). Графа 13 - пропорційна частка для трьох керівних посад (голови, заступника голови, секретаря). Графа 14 - різниця між графами 13 та 6 плюс графа 12. Графа 15 - кількість посад секретарів за цілою частиною графи 14. Графа 16 дорівнює різниці між графами 14 та 15. Графа 17 означає додаткову кількість посад секретаря, визначену за більшими залишками. Графа 18 - результат розподілу посад секретарів комісій.
Назва
партії
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Партія
1
7 2,1 2 0,1 2 3,3 1,3 1 0,3 1 3,3 0,3 0 0,3 1 1
Партія
2
8 2,4 2 0,4 2 3,7 1,7 1 0,7 1 2 4,7 0,7 0 0,7 0
Партія
3
6 1,8 1 0,8 1 2 2,6 0,6 0 0,6 1 1 3,2 0,2 0 0,2 0
Партія
4
3 0,9 0 0,9 1 1 1,3 0,3 0 0,3 0 1,6 0,6 0 0,6 1 1
Партія
5
3 0,9 0 0,9 1 1 1,3 0,3 0 0,3 0 1,6 0,6 0 0,6 1 1
Партія
6
3 0,9 0 0,9 1 1 1,3 0,3 0 0,3 0 1,6 0,6 0 0,6 0
Усього 30 5 4 9 2 2 4 0 3 3

................
Перейти до повного тексту