1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
25.01.2006 N 290
Про відмову в реєстрації ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утвореної на зборах громадян України, що відбулися 28 грудня 2005 року в м. Христинівка Черкаської області
До Центральної виборчої комісії 12 січня 2006 року надійшло подання голови Христинівської районної ради Черкаської області Мітасова В.В. від 6 січня 2006 року N 221 щодо реєстрації ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою.
Розглянувши зазначене подання та додані до нього документи щодо реєстрації ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, Центральна виборча комісія встановила.
У м. Христинівка Черкаської області 28 грудня 2005 року відбулися збори громадян України для утворення ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, в яких згідно з протоколом цих зборів взяла участь 221 особа. Учасниками зборів одноголосно схвалено пропозицію про проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою та затверджено формулювання питання, яке пропонується винести на всеукраїнський референдум за народною ініціативою:
"Чи згодні Ви з необхідністю обмеження депутатської недоторканності народних депутатів України, обмеження недоторканності Президента України, суддів, депутатів та голів місцевих рад і вилученням у зв'язку з цим:
- частини третьої статті 80 Конституції України: "Народні депутати України не можуть бути без згоди Верховної Ради України притягненні до кримінальної відповідальності, затримані чи заарештовані?";
- частини першої статті 105 Конституції України: "Президент України користується правом недоторканності на час виконання повноважень?";
- частин першої та третьої статті 126 Конституції України: "Незалежність і недоторканність суддів гарантується Конституцією і законами України та Суддя не може бути без згоди Верховної Ради України затриманий чи заарештований до винесення обвинувального вироку судом?";
- частини сьомої статті 30 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад": "7. Депутата місцевої ради не може бути притягнено до кримінальної відповідальності, арештовано або піддано заходам адміністративного стягнення, що накладаються в судовому порядку, без попереднього розгляду питання місцевою радою";
- частин другої, третьої, четвертої та п'ятої статті 31 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад":
"2. Запобіжний захід щодо депутата місцевої ради у вигляді підписки про невиїзд або взяття під варту може застосовуватися виключно судом після надання згоди відповідною місцевою радою.
3. Для одержання згоди місцевої ради на притягнення депутата до кримінальної відповідальності, його арешт або застосування до нього заходів адміністративного стягнення, що накладаються в судовому порядку, відповідний прокурор вносить у раду подання. Воно може бути внесено і прокурором вищого рівня.
Прокурор вищого рівня може відкликати подання про одержання згоди на притягнення депутата місцевої ради до відповідальності, внесене в раду прокурором нижчого рівня.
Подання вноситься перед пред'явленням депутату обвинувачення або дачею санкції на арешт, або направлення справи про адміністративне правопорушення до суду.
4. Рада розглядає подання прокурора не пізніше ніж у місячний строк, приймає вмотивоване рішення і в триденний строк повідомляє про нього прокурора. Депутат має право брати участь у розгляді радою питання про притягнення його до кримінальної відповідальності.
5. У разі відмови сільської, селищної, міської (міста районного значення), районної у місті ради в наданні згоди на притягнення депутата до кримінальної відповідальності, його арешт або застосування до нього заходів адміністративного стягнення, що накладаються в судовому порядку, для вирішення цього питання по суті прокурор має право внести подання до відповідної районної чи міської ради. У разі відмови міської або районної ради надати таку згоду питання може бути вирішено по суті за поданням прокурора Автономної Республіки Крим або прокурора області Верховною Радою Автономної Республіки Крим чи відповідною обласною радою. У разі незгоди з рішенням обласної, міської ради, Київської міської ради та Севастопольської міської ради про відмову в наданні згоди на притягнення депутата до кримінальної відповідальності, його арешт або застосування до нього заходів адміністративного стягнення, що накладаються в судовому порядку, Генеральний прокурор України має право звернутися з поданням про вирішення питання по суті до Верховної Ради України?"
Учасниками зборів одноголосно обрано ініціативну групу в складі 54 осіб, якій доручено збирання підписів громадян під вимогою про проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою.
Перевіркою відповідності поданих до Центральної виборчої комісії документів вимогам Закону України "Про всеукраїнський та місцеві референдуми" (далі - Закон) встановлено, що документи зборів не відповідають вимогам цього Закону з таких підстав.
Згідно з частиною восьмою статті 16 Закону документи проведення зборів - список їх учасників, точне формулювання питання, що пропонується винести на референдум, підписуються головою та секретарем зборів.
Під час перевірки поданих до Центральної виборчої комісії матеріалів встановлено, що на порушення зазначеної вимоги Закону окремий документ із точним формулюванням питання, що пропонується винести на референдум, відсутній.
Зазначене порушення унеможливлює здійснення Центральною виборчою комісією перевірки щодо відповідності Конституції України питань, які пропонується винести на всеукраїнський референдум за народною ініціативою.
Крім того, список учасників зборів для утворення ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, що відбулися в м. Христинівка Черкаської області 28 грудня 2005 року, не підписаний головою та секретарем цих зборів.
Також в протоколі зборів громадян не зазначено точної адреси проведення зборів.
Відповідно до абзацу п'ятого статті 3 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" місце проживання - це адміністративно-територіальна одиниця, зокрема область, район, місто, село, селище, на території якої особа проживає строком понад шість місяців на рік. У списку ж учасників зборів громадян на порушення вимог частини четвертої статті 16 Закону не зазначено відомості щодо місця проживання Забаращук Наталії Павлівни, Мориса Василя Петровича, Божук Марії Миколаївни, Фесянова Віктора Васильовича, Бойченко Людмили Борисівни, Курницької Галини Василівни, Годованок Зінаїди Ігнатівни.

................
Перейти до повного тексту