1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
14.12.2005 N 205
Про Порядок надання ефірного часу та друкованих площ для проведення передвиборної агітації політичними партіями (виборчими блоками політичних партій) - суб'єктами виборчого процесу за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою Центральної виборчої комісії N 304 від 27.01.2006 )
На виконання частини четвертої статті 68 та відповідно до пунктів 1 та 14 частини другої статті 30, частин шостої та сьомої статті 66, частини третьої статті 68, частин другої-четвертої, шостої-дев'ятої, одинадцятої та дванадцятої статті 69, частин першої-четвертої та сьомої статті 70, статті 71 Закону України "Про вибори народних депутатів України", керуючись статтями 11-13, пунктами 18 та 19 статті 19 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія
постановляє:
1. Затвердити Порядок надання ефірного часу та друкованих площ для проведення передвиборної агітації політичними партіями (виборчими блоками політичних партій) - суб'єктами виборчого процесу за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року (додається).
2. Цю постанову надіслати політичним партіям (виборчим блокам політичних партій) - суб'єктам виборчого процесу, Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським радам, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення, Державному комітету телебачення та радіомовлення України, окружним виборчим комісіям, що здійснюватимуть організаційне та фінансове забезпечення проведення передвиборної агітації за рахунок коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року, Національній телекомпанії України, Національній радіокомпанії України, редакціям газет "Голос України" та "Урядовий кур'єр", Державній телерадіомовній компанії "Крим", обласним державним телерадіокомпаніям, Київській та Севастопольській регіональним державним телерадіокомпаніям, Державному комунальному підприємству "Телерадіокомпанія "Київ", обласним державним і комунальним друкованим засобам масової інформації для використання у роботі.
3. Порядок надання ефірного часу та друкованих площ для проведення передвиборної агітації політичними партіями (виборчими блоками політичних партій) - суб'єктами виборчого процесу за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року, опублікувати в газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр".
Голова Центральної виборчої комісії Я.ДАВИДОВИЧ
Додаток
до постанови Центральної виборчої комісії
від 14 грудня 2005 року N 205
ПОРЯДОК
надання ефірного часу та друкованих площ для проведення передвиборної агітації політичними партіями (виборчими блоками політичних партій) - суб'єктами виборчого процесу за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року
Цей Порядок розроблено на виконання частини четвертої статті 68, відповідно до пунктів 1 та 14 частини другої статті 30, частин шостої та сьомої статті 66, частини третьої статті 68, частин другої-четвертої, шостої-дев'ятої, одинадцятої та дванадцятої статті 69, частин першої-четвертої та сьомої статті 70, статті 71 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) та з метою забезпечення проведення передвиборної агітації на виборах народних депутатів України 26 березня 2006 року (далі - вибори) за рахунок коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів (далі - передвиборна агітація).
1. Загальні положення
1.1. Ефірний час та друкована площа для проведення передвиборної агітації надається лише політичним партіям (виборчим блокам політичних партій) - суб'єктам виборчого процесу (далі - партії (блоки).
1.2. Партії (блоки) мають право використовувати ефірний час та друковану площу, що надається їм за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виключно для:
1) проведення передвиборної агітації в електронних (аудіовізуальних) засобах масової інформації державної чи комунальної форми власності на загальнонаціональних і регіональних теле-, радіоканалах відповідно до частини четвертої статті 69 Закону;
2) опублікування передвиборних програм партій (блоків) у друкованих засобах масової інформації державної чи комунальної форми власності відповідно до частини першої статті 70 Закону.
1.3. Передвиборна агітація здійснюється з додержанням принципу рівних умов надання партіям (блокам) рівноцінних за якістю ефірного часу (однакового за кількістю потенційної аудиторії) в електронних (аудіовізуальних) засобах масової інформації та друкованої площі в друкованих засобах масової інформації (однакове поліграфічне виконання, однакове місце розташування на шпальті).
1.4. На виготовлення та розповсюдження матеріалів передвиборної агітації поширюються обмеження, встановлені частинами першою, п'ятою, сьомою, дев'ятою, п'ятнадцятою-вісімнадцятою, двадцять другою та двадцять четвертою статті 71 Закону.
1.5. Організаційне та фінансове забезпечення проведення передвиборної агітації на виборах з боку виборчих комісій здійснюється Центральною виборчою комісією та окружними виборчими комісіями, визначеними у кожному з регіонів України (Автономна Республіка Крим, області, міста Київ та Севастополь) відповідним рішенням Центральної виборчої комісії.
2. Порядок надання ефірного часу для проведення передвиборної агітації
2.1. Ефірний час для проведення передвиборної агітації партіями (блоками) надається Національною телекомпанією України, Національною радіокомпанією України, регіональними теле-, радіоорганізаціями України державної чи комунальної форми власності в період, що починається після проведення відповідних жеребкувань щодо визначення черговості надання партіям (блокам) ефірного часу та друкованої площі і закінчується о 24 годині 24 березня 2006 року.
2.2. Оплата проводиться Центральною виборчою комісією та окружними виборчими комісіями, що здійснюватимуть організаційне та фінансове забезпечення проведення передвиборної агітації на виборах, за рахунок коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку і проведення виборів, та в межах бюджетних асигнувань, встановлених у кошторисах відповідних виборчих комісій на цю мету, за фактично наданий партії (блоку) ефірний час:
- на загальнонаціональних телерадіоканалах - відповідно до угод, що укладаються між Центральною виборчою комісією і Національною телекомпанією України, Національною радіокомпанією України;
- на регіональних телерадіоканалах - відповідно до угод, що укладаються між визначеними Центральною виборчою комісією окружними виборчими комісіями і регіональними телерадіоорганізаціями державної чи комунальної форми власності.
Такі угоди укладаються у строк до 26 січня 2006 року (включно).
2.3. При визначенні окружною виборчою комісією регіональної телерадіоорганізації для укладення вищевказаної угоди про надання ефірного часу пріоритет повинен надаватися телерадіоорганізаціям, що мають найбільшу сферу розповсюдження своїх програм на території відповідного регіону.
У разі якщо на території одного регіону телерадіоорганізації державної та комунальної форм власності мають однакову сферу розповсюдження своїх програм, перевага надається регіональній телерадіоорганізації, розцінки якої на розповсюдження матеріалів передвиборної агітації є нижчими.
2.4. Ефірний час, що надається партії (блоку) для проведення передвиборної агітації, може використовуватися як для виступу представника (представників) цієї партії (блоку) в прямому ефірі, так і для розповсюдження попередньо записаної на певному носії інформації передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі.
Партія (блок) має право відмовитись від використання ефірного часу для проведення передвиборної агітації шляхом подання письмової заяви до відповідної виборчої комісії, що проводитиме жеребкування, по 26 січня 2006 року (включно).
2.5. Оригінал та копія запису передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі партії (блоку) не пізніше ніж за три дні до дня виходу передачі в ефір подаються:
- до Національної телекомпанії України та Національної радіокомпанії України - однією з уповноважених осіб партії (блоку) в єдиному багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі;
- до регіональних телерадіоорганізацій - однією з уповноважених осіб партії (блоку) в єдиному багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі або однією з уповноважених осіб партії (блоку) у тому територіальному виборчому окрузі, в якому Центральною виборчою комісією визначено окружну виборчу комісію, яка здійснюватиме організаційне та фінансове забезпечення проведення передвиборної агітації.
Запис теле-, радіопередачі подається на таких носіях інформації:
- до Національної телекомпанії України - на відеокасетах формату "Betacam-SP";
- до Національної радіокомпанії України - на магнітній плівці, міні-дисках, дискетах (за домовленістю);
- до регіональних телерадіоорганізацій - на носіях інформації, з якими працює відповідна телерадіоорганізація.
У разі неподання уповноваженою особою партії (блоку) запису передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі в строк, визначений у цьому пункті Порядку, партія (блок) вважається такою, що бажає використати ефірний час у прямому ефірі.
2.6. Працівники Національної телекомпанії України, Національної радіокомпанії України, регіональних телерадіоорганізацій у присутності уповноваженої особи партії (блоку) переглядають чи прослуховують запис передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі цієї партії (блоку) на відповідність якості запису технічним вимогам.
2.7. У разі невідповідності якості такого запису технічним вимогам складається акт у двох примірниках, кожен з яких підписується представником відповідно Національної телекомпанії України, Національної радіокомпанії України, регіональної телерадіоорганізації та уповноваженою особою партії (блоку). У цьому разі партія (блок) може використати цей час у прямому ефірі або усунути недоліки та не пізніше ніж за 24 години до запланованого виходу передачі в ефір подати запис, що відповідає технічним вимогам.
Якщо партія (блок) не усунула недоліків та не подала за 24 години до запланованого виходу передачі в ефір запису, що відповідає технічним вимогам, то відповідна теле-, радіокомпанія вважає партію (блок) такою, що бажає використати цей ефірний час у прямому ефірі.
2.8. Після перегляду чи прослуховування запису передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі партії (блоку) оригінал та копія цього запису на носіях інформації пломбуються і підписуються особами, зазначеними у пункті 2.6 цього Порядку.
Оригінал запису передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі партії (блоку), що відповідає технічним вимогам, в опломбованому вигляді зберігається відповідною телерадіоорганізацією до часу виходу передачі в ефір. На вимогу партії (блоку) чи її представника (представників), відповідної виборчої комісії копії цього запису передаються їм невідкладно.
2.9. У разі якщо представник (представники) партії (блоку), що бажала використати ефірний час у прямому ефірі, не з'явився (з'явилися) у визначений жеребкуванням день до відповідної телерадіоорганізації для виступу, то така телерадіоорганізація може використовувати цей ефірний час на власний розсуд, однак зобов'язана безкоштовно поінформувати телеглядачів (радіослухачів) про відмову представників партії (блоку) від виступу.
Таке інформування здійснюється телерадіоорганізацією протягом часу, що відводився на передвиборну агітацію партії (блоку), представники якої не з'явилися для виступу, тричі (через рівні проміжки часу) шляхом:
- розміщення у нижній частині екрану текстового повідомлення такого змісту: "Вибачте, представники партії (блоку) (назва) не з'явилися у студію для виступу перед виборцями", яке має займати не менше 15 відсотків площі екрану і бути виконане контрастним кольором до фону та бути сприйнятним для глядача (на телеканалі);
- розповсюдження повідомлення такого змісту: "Вибачте, представники партії (блоку) (назва) не з'явилися у студію для виступу перед виборцями" (на радіоканалі).
2.10. Аудіо-, відеозаписи всіх передач, що містять передвиборну агітацію, зберігаються телерадіоорганізаціями до закінчення тридцятиденного строку з дня офіційного оприлюднення результатів виборів.
2.11. Поширення у будь-якій формі матеріалів, що містять заклики до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підриву її безпеки, незаконного захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства та розпалювання міжетнічної, расової, національної, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення, забороняється та тягне за собою відповідальність згідно із законодавством України.
2.12. Про всі випадки виходу в ефір агітаційних теле-, радіопередач партій (блоків), у яких вбачаються ознаки закликів до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підриву її безпеки, незаконного захоплення державної влади, пропаганди війни, насильства та розпалювання міжетнічної, расової, національної, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення, керівництво телерадіоорганізації негайно повідомляє відповідну виборчу комісію для вжиття нею заходів згідно із законами України.

................
Перейти до повного тексту