1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
N 20 від 24.03.99
м. Київ
Про проект Закону України "Про всеукраїнський та місцеві референдуми" (нова редакція)
Розглянувши підготовлений робочою групою Центральної виборчої комісії проект Закону України "Про всеукраїнський та місцеві референдуми" (нова редакція) та керуючись статтею 11, пунктом 5 статті 15 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія
постановляє:
Проект Закону України "Про всеукраїнський та місцеві референдуми" (нова редакція) схвалити і надіслати Верховній Раді України (додається).
Голова Центральної виборчої комісії М.РЯБЕЦЬ
Проект
ЗАКОН УКРАЇНИ
"Про всеукраїнській та місцеві референдуми"
(нова редакція)
ГЛАВА I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Поняття і види референдумів
1. Референдуми - голосування громадян України щодо законопроектів, діючих законів та інших найважливіших питань загальнодержавного або Місцевого значення, що проводяться відповідно до Конституції України, цього та інших законів України.
2. Відповідно до Конституції і законів України проводяться всеукраїнські та місцеві референдуми.
3. Закони, інші рішення, прийняті всеукраїнським референдумом, мають вищу юридичну силу по відношенню до законодавчих актів Верховної Ради України, нормативно-правових актів Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади України, Верховної Ради та Ради міністрів Автономної Республіки Крим, рішень голів місцевих державних адміністрацій і органів місцевого самоврядування.
4. Рішення, прийняті місцевим референдумом, мають вищу юридичну силу по відношенню до актів органів місцевого самоврядування.
5. Закони, інші рішення, прийняті референдумом, не потребують додаткового затвердження і можуть бути скасовані або змінені лише шляхом прийняття закону, іншого рішення на новому референдумі.
Стаття 2. Законодавство про референдуми
1. Порядок підготовки і проведення всеукраїнського та місцевих референдумів регулюється Конституцією України , цим та іншими законами України.
2. Порядок підготовки і проведення місцевих референдумів в Автономній Республіці Крим регулюється Конституцією України, цим законом, а також Конституцією Автономної Республіки Крим та нормативно-правовими актами Верховної Ради Автономної Республіки Крим.
Стаття 3. Предмет всеукраїнського референдуму
Предметом всеукраїнського референдуму може бути:
- затвердження прийнятих Верховною Радою України відповідно до статті 156 Конституції України змін до I, III, XIII розділів Конституції України;
- прийняття, зміна або скасування законів України або їх окремих положень;
- прийняття рішень про зміну території України;
- прийняття інших рішень відповідно до Конституції України.
Стаття 4. Предмет місцевого референдуму
Предметом місцевого референдуму може бути будь-яке питання, віднесене Конституцією України, законами України, Конституцією Автономної Республіки Крим та нормативно-правовими актами Верховної Ради Автономної Республіки Крим до відання органів місцевого самоврядування.
Стаття 5. Питання, що виносяться на всеукраїнський референдум
1. На всеукраїнський референдум можуть виноситися питання, рішення яких шляхом референдуму не суперечить Конституції України.
2. На всеукраїнський референдум не виносяться законопроекти з питань податків, бюджету та амністії, а також питання, віднесені Конституцією України та законодавством України до відання органів суду і прокуратури, питання про вжиття державними органами України надзвичайних і невідкладних заходів щодо охорони громадського порядку, захисту здоров'я та безпеки громадян; питання пов'язані з обранням, призначенням і звільненням посадових осіб, що належать до компетенції Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України.
3. Питання, що виносяться на всеукраїнський референдум, не повинні обмежувати або скасовувати загальновизнані права і свободи людини і громадянина та конституційні гарантії їх реалізації.
Стаття 6. Питання, що виносяться на місцеві референдуми
4. На місцеві референдуми можуть виноситися питання, віднесені Конституцією та законами України, Конституцією Автономної Республіки Крим та нормативно-правовими актами Верховної Ради Автономної Республіки Крим до відання органів місцевого самоврядування відповідних адміністративно-територіальних одиниць.
5. На місцеві референдуми не виносяться питання, віднесені законами України до відання органів виконавчої влади, та питання, пов'язані з призначенням і звільненням посадових осіб, що належать до компетенції відповідних місцевої ради, сільського, селищного, міського голови.
6. Проведення референдумів з питань, що не відносяться до відання органів місцевого самоврядування, не допускається, а результати таких референдумів визнаються такими, що не мають юридичної сили.
Стаття 7. Принципи участі громадян у референдумах
1. У всеукраїнському та місцевому референдумах мають право брати участь громадяни України, які на день проведення референдуму досягли 18 років і постійно проживають відповідно на території України та відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
2. Організація і проведення референдумів здійснюються відкрито і гласно.
3. Будь-яке пряме або непряме обмеження прав громадян України на участь у референдумі залежно від походження, соціального і майнового стану, расової і національної належності, статі, освіти, мови, ставлення до релігії, політичних поглядів, роду і характеру занять забороняється.
4. У референдумах не беруть участі особи, які визнані судом недієздатними.
5. Громадяни беруть участь у референдумі на рівних засадах. Кожний громадянин має один голос.
6. Референдум є прямим: громадяни беруть участь у референдумі безпосередньо.
7. Голосування під час референдуму є таємним: контроль за волевиявленням громадян не допускається.
Стаття 8. Проведення нового референдуму
Новий всеукраїнський референдум з питань, що раніше виносилися на референдумі, може бути проведений не раніше як через 3 роки, а місцевий референдум - не раніше як через рік від дня проведення попереднього референдуму з цих питань.
ГЛАВА II
ПОРЯДОК ПРИЗНАЧЕННЯ ТА ПРОГОЛОШЕННЯ РЕФЕРЕНДУМІВ
Стаття 9. Призначення та проголошення референдумів
1. Всеукраїнський референдум призначається Верховною Радою України або призначається чи проголошується Президентом України відповідно до їхніх повноважень, встановлених Конституцією України.
2. Місцеві референдуми призначаються відповідно Верховною Радою Автономної Республіки Крим, сільською, селищною, міською радами.
Стаття 10. Призначення референдумів Верховною Радою України
1. Верховна Рада України призначає всеукраїнський референдум з питань про зміну території України.
Стаття II. Призначення та проголошення всеукраїнських референдумів Президентом України
1. Президент України призначає всеукраїнський референдум для затвердження законопроекту про внесення змін до Конституції України щодо розділу I "Загальні засади", розділу III "Вибори. Референдум" і розділу XIII "Внесення змін до Конституції України", якщо такий законопроект подано до Верховної Ради України Президентом України або не менш як двома третинами від конституційного складу Верховної Ради України і за умови його прийняття не менш як двома третинами від конституційного складу Верховної Ради України.
2. Президент України проголошує всеукраїнський референдум за народною ініціативою на вимогу не менш як трьох мільйонів громадян України, які мають право голосу, за умови, що підписи щодо призначення референдуму зібрано не менш як у двох третинах регіонів (Автономна Республіка Крим, області, міста Київ та Севастополь) України і не менш як по сто тисяч підписів у кожному регіоні.
Стаття 12. Призначення місцевих референдумів
1. Сільська, селищна, міська рада призначає місцевий референдум на вимогу депутатів, що становлять не менш як половину від загального складу ради, або на вимогу не менш як однієї десятої членів відповідної громади.
Варіант статті 9 - 12. Призначення та проголошення референдумів
1. Всеукраїнський референдум призначається Верховною Радою України або Президентом УкраЇни відповідно до їхніх повноважень і в порядку, встановленим Конституцією України та цим Законом.
2. Верховна Рада України призначає всеукраїнський референдум з питань про зміну території України.
3. Президент України призначає всеукраїнський референдум з питань щодо змін Конституції України відповідно до статті 156 Конституції України, а також проголошує всеукраїнський референдум за народною ініціативою.
4. Місцеві референдуми організовуються і проводяться відповідно Верховною Радою Автономної Республіки Крим, сільською, селищною, міською радами з питань і в порядку, передбачених цим Законом.
Стаття 13. Реалізація права вимоги референдумів громадянами України
1. Право ініціативи у збиранні підписів під вимогою про проведення всеукраїнського референдуму належить громадянам України, які мають право на участь у референдумі, а під вимогою про призначення місцевого референдуму - громадянам України, членам відповідних територіальних громад.
2. Збирання підписів організовують і здійснюють ініціативні групи з референдуму, що утворюються відповідно до цього Закону.
Стаття 14. Утворення ініціативних груп референдумів
1. Ініціативна група з всеукраїнського референдуму утворюється на зборах громадян України, в яких беруть участь не менш як 200 осіб, які мають право на участь у референдумі.
2. Ініціативна група з міського референдуму (крім міст районного значення) утворюється на зборах за участю не менш як 200 громадян України, членів територіальної громади міста, а ініціативна група з сільського, селищного, міського (міст районного значення) референдуму - на зборах за участю не менш як 50 громадян України, членів відповідної територіальної громади.
3. Не пізніш як за 10 днів до дня проведення зборів з питання референдуму їх ініціатори повинні письмово повідомити про дату, час, місце і мету зборів раду, на території якої проводитимуться збори.
4. Перед початком зборів проводиться реєстрація учасників зборів, складається їх єдиний список із зазначенням прізвища, імені та по батькові (кому 18 років - додатково день і місяць народження), даних документа, що засвідчує його особу та громадянство України, місця проживання (з назвою вулиці і номера будинку кожного учасника зборів). Факт реєстрації учасника зборів засвідчується його власним підписом. На зборах обираються їх голова і секретар; подальший порядок денний повинен включати обговорення доцільності проведення референдуму та формулювання питання, що пропонується на нього винести.
5. Одна і та ж особа може бути учасником тільки одних зборів громадян з питання референдуму.
6. У разі схвалення більшістю учасників зборів пропозиції про проведення референдуму та затвердження формулювання питання, що пропонується на нього винести, із складу учасників зборів обирається ініціативна група, якій доручається організація збирання підписів громадян.
7. Ініціативна група з всеукраїнського референдуму складається не менш як із 20 громадян України, які мають право брати участь у референдумі. Ініціативна група місцевого референдуму складається не менш як з 10 членів відповідної територіальної громади.
8. На зборах складається протокол, в якому зазначаються дата і місце зборів, кількість їх учасників, відображається обрання голови і секретаря зборів, результати голосування по кожному з питань порядку денного, персональний склад ініціативної групи.
9. Кожна сторінка документів проведених зборів - список їх учасників, протокол зборів, точне (формулювання питання, що пропонується винести на референдум, та список членів ініціативної групи із зазначенням даних документів, що засвідчують їх особи, підписуються головою і секретарем зборів). До цих документів долучається повідомлення про проведення зборів.
Стаття 15. Реєстрація ініціативних груп
1. Ініціативні групи з всеукраїнського референдуму реєструються Центральною виборчою комісією за поданням сільських, селищних, міських голів, які здійснюють свої повноваження на території відповідних населених пунктів, де проведено збори громадян, що обрали ініціативну групу.
2. Ініціативні групи з місцевого референдуму реєструються відповідно сільськими, селищними, міськими головами.
3. Для реєстрації ініціативної групи відповідному сільському, селищному, міському голові не пізніш як у триденний строк з дня проведення зборів подаються документи зборів громадян, передбачені статтею 14 цього Закону, а також підписане членами ініціативної групи зобов'язання про додержання ними законодавства України про референдум.
4. У разі відповідності поданих документів вимогам цього Закону посадова особа, зазначена у частині першій цієї статті, у 10-денний строк подає зазначені у частині дев'ятій статті 14 цього Закону документи щодо ініціативної групи з всеукраїнського референдуму до Центральної виборчої комісії або реєструє ініціативну групу з місцевого референдуму, після чого у триденний строк видає ініціативній групі з місцевого референдуму свідоцтво про реєстрацію та посвідчення членів ініціативної групи за зразками, що встановлюються Центральною виборчою комісією.
5. У свідоцтві про реєстрацію ініціативної групи з місцевого референдуму на основі списків громадян, які брали участь в останньому за часом референдумі, або списків виборців останніх за часом виборів зазначається точна кількість громадян, підписи яких необхідні для підтримки вимоги про проведення місцевого референдуму, та термін збирання підписів.
6. У разі відповідності поданих документів щодо ініціативної групи з всеукраїнського референдуму вимогам цього закону Центральна виборча комісія у 15-денний строк реєструє ініціативну групу з всеукраїнського референдуму, після чого у триденний строк видає ініціативній групі з всеукраїнського референдуму свідоцтво про реєстрацію та посвідчення членів ініціативної групи за зразками, що встановлюються Центральною виборчою комісією. У свідоцтві про реєстрацію ініціативної групи з всеукраїнського референдуму зазначається термін збирання підписів.
7. Під час реєстрації ініціативних груп з всеукраїнського референдуму їм присвоюються порядкові номери, а ініціативних груп з місцевого референдуму - і найменування, що відповідають найменуванням відповідних рад.
8. Відомості про реєстрацію ініціативних груп публікуються у друкованих засобах масової інформації.
9. Загальна кількість утворюваних ініціативних груп по кожному референдуму не обмежується.
10. Плата за реєстрацію ініціативних груп не стягується.
11. Відмова Центральної виборчої комісії у реєстрації ініціативної групи з всеукраїнського референдуму або неприйняття рішення про її реєстрацію можуть бути оскаржені членами ініціативної групи з всеукраїнського референдуму до Верховного Суду України у тижневий строк.
12. Відмова у реєстрації ініціативної групи з місцевого референдуму або неприйняття рішення про реєстрацію у строк, визначений цим Законом, можуть бути оскаржені членами ініціативної групи в суді за місцем знаходження відповідної ради у тижневий строк.
Стаття 16. Порядок і строки збирання підписів ініціативними групами
1. Від дня одержання свідоцтва про реєстрацію ініціативна група має право організовувати та безперешкодно здійснювати збирання підписів громадян на підписних листах під вимогою про проведення референдуму.
2. Загальний термін збирання підписів з питання про проведення всеукраїнського референдуму не повинен перевищувати трьох місяців, з місцевого референдуму - одного місяця від дня одержання свідоцтва про реєстрацію першої із створених по даному референдуму ініціативних груп.
3. На кожному підписному листі повинно бути найменування, порядковий номер ініціативної групи, дата її реєстрації, порядковий номер підписного листа та формулювання питання, що пропонується винести на референдум, а також назву населеного пункту, де проводиться збирання підписів. Зразки підписних листів з всеукраїнського та місцевих референдумів затверджуються Центральною виборчою комісією.
4. Члени ініціативної групи повинні попередити громадянина України, що його підпис може бути поставлено лише на одному підписному листі під даною вимогою про проведення референдуму.
5. Громадянин України, який підтримує вимогу про проведення референдуму, ставить свій підпис на підписному листі, зазначаючи при цьому своє прізвище, ім'я та по батькові, дату підписання. Член ініціативної групи зазначає у підписному листі згідно з документами громадянина дату його народження та місце постійного проживання. За відсутності у громадянина документа, що засвідчує його особу, підпис громадянина вважається недійсним і не зараховується.
6. Після заповнення підписного листа в ньому робиться запис про загальну кількість підписів громадян. Правильність відомостей, занесених до підписного листа, засвідчується підписами двох членів ініціативної групи.
7. Протягом 10 днів від дня останнього за часом підпису громадян на підписному листі і не пізніше зазначеного терміну збирання підписів під даною вимогою про проведення референдуму підписи членів ініціативної групи на підписному листі повинні бути засвідчені посадовою особою, спеціально призначеною для цього відповідною радою (або її виконавчим органом), що зареєструвала ініціативну групу з місцевого референдуму.
Стаття 17. Відповідальність за порушення порядку збирання підписів
1. Під час збирання підписів відповідна місцева рада (або її виконавчий орган), де засвідчуються підписи членів ініціативної групи, організовує перевірку зазначених у підписних листах відомостей. У разі виявлення порушень порядку збирання підписів та оформлення підписних листів щодо всеукраїнського референдуму відповідний сільський, селищний, міський голова вносить подання до Центральної виборчої комісії.
2. Центральна виборча комісія після розгляду подання у 10-денний строк може прийняти рішення про припинення діяльності членів ініціативної групи, які допустили порушення, визнання недійсними їх посвідчень, а також підписних листів або підписів окремих громадян, внесених до підписних листів з порушенням передбаченого цим Законом порядку.
З. Якщо порушення допущено під час збирання підписів для проведення місцевого референдуму, рішення про припинення діяльності членів ініціативної групи, визнання недійсними посвідчень, підписних листів та підписів окремих громадян приймається у 10-денний строк місцевою радою, де зареєстрована ініціативна група з місцевого референдуму.
4. У разі повторного порушення порядку збирання підписів Ініціативною групою відповідно Центральна виборча комісія або місцева рада, де зареєстрована ініціативна група з місцевого референдуму, можуть прийняти рішення про припинення діяльності ініціативної групи, визнання недійсними свідоцтва про її реєстрацію, посвідчень членів групи, підписних листів з виявленими порушеннями. При цьому документи ініціативної групи з всеукраїнського референдуму та зібрані нею підписні листи передаються до Центральної виборчої комісії, а документи ініціативної групи з місцевого референдуму - до відповідної місцевої ради. Підписи громадян на переданих підписних листах, за винятком визнаних недійсними, враховується при остаточному підрахунку загальної кількості підписів громадян України, які вимагають проведення референдуму.
Стаття 18. Підрахунок підписів громадян України, які вимагають проведення референдуму
1. Після завершення збирання підписів ініціативна група у триденний строк складає підсумковий протокол, в якому зазначається загальна кількість підписів громадян, зібраних на території відповідного села, селища, міста, дата реєстрації ініціативної групи, дата закінчення збирання підписів.
2. Підписні листи з всеукраїнського та місцевого референдуму за актом передаються для перевірки на відповідність цьому Закону та на зберігання до відповідної ради. Підписні листи зберігаються протягом двох місяців після проведення референдуму. В акті зазначається загальна кількість підписних листів та підписів громадян. Акт у трьох примірниках підписується не менш ніж трьома членами ініціативної групи та відповідно сільським, селищним, міським головою міста, села, селища.
3. Ініціативна група з всеукраїнського референдуму у тижневий строк після підписання акта передає підсумковий протокол та акт разом з вимогою про проведення референдуму до Центральної виборчої комісії.
4. Центральна виборча комісія забезпечує реєстрацію документів, надісланих усіма ініціативними групами з всеукраїнського референдуму з даного питання; протягом одного місяця від дня надходження відповідних документів проводить вибіркову або повну перевірку достовірності надісланих документів; підбиває загальні підсумки збирання підписів у цілому по Україні, про що приймає постанову, яку надсилає в 3-денний строк Президенту України.
5. Якщо у підписних листах виявлено два або більше підписів одного громадянина, його підписи не враховуються.
6. Сільська, селищна, міська ради при організації та проведенні місцевого референдуму забезпечують реєстрацію документів, надісланих усіма ініціативними групами з місцевого референдуму з даного питання; протягом 15 днів від дня надходження відповідних документів та підбиття підсумків збирання підписів за участю представників усіх ініціативних груп з місцевого референдуму з даного питання, про що складається акт. Акт підписується сільським, селищним, міським головою та представниками усіх ініціативних груп, після чого питання про проведення місцевого референдуму виноситься на розгляд сесії відповідної ради.
7. У тому разі, якщо у визначений цим Законом строк під вимогою пре проведення референдуму не зібрано достатньої кількості підписів громадян України, всеукраїнський або місцевий референдум не проводиться, про ще приймається рішення відповідно Центральною виборчою комісією або відповідною місцевою радою.
Стаття 19. Прийняття рішення з питання проведення референдуму
1. Верховна Рада України або Президент України відповідно до повноважень, встановлених Конституцією України, після одержання постанови Центральної виборчої комісії, а Верховна Рада Автономно Республіки Крим, відповідна місцева рада після одержання акта про підбиття підсумків збирання підписів приймають у місячний строк одне з таки; рішень:
1) про призначення референдуму;
2) про відхилення пропозиції про проведення референдуму у раз наявності серйозних порушень цього Закону, які впливають на підстави для призначення референдуму;
3) про прийняття рішення, яке пропонується у вимозі про призначення референдуму, без наступного проведення референдуму.
Стаття 20. Рішення про призначення референдуму
1. У рішенні про призначення референдуму визначається дата проведення референдуму, зазначається назва проекту закону, рішення, зміст питання, що виноситься на референдум.
2. Дата проведення всеукраїнського референдуму призначається не раніш як за три і не пізніш як за чотири місяці, а місцевого референдуму - не раніш як за місяць і не пізніш як за два місяці від дня прийняття рішення про проведення референдуму.
3. Повідомлення про призначення референдуму та зміст проекту закону, рішення, іншого питання, що виноситься на референдум, оголошується відповідно у загальнодержавних та місцевих засобах масової інформації у 10-денний строк після прийняття рішення про його призначення.
ГЛАВА III
ОРГАНІЗАЦІЯ ПІДГОТОВКИ І ПРОВЕДЕННЯ РЕФЕРЕНДУМІВ
Стаття 21. Утворення дільниць для голосування
1. Для проведення голосування і підрахунку голосів при проведенні референдуму територія міст, районів у містах, селищ, сіл ділиться на дільниці для голосування.
2. Дільниці для голосування з референдуму утворюються територіальними комісіями за поданням сільських, селищних, міських (міст, де немає районних рад), районних у містах рад, а у разі відсутності таких подань - за пропозицією відповідно сільських, селищних, міських голів, голів районних у містах рад або посадових осіб, які відповідно до закону здійснюють їх повноваження.
3. Дільниці для голосування утворюються не пізніш як за шістдесят днів до дня голосування з кількістю від двадцяти до трьох тисяч громадян, які мають право брати участь у референдумі, а у виняткових випадках - з меншою або більшою кількістю громадян.
4. У стаціонарних лікувальних, санаторно-оздоровчих закладах та інших місцях тимчасового перебування громадян, на суднах, що перебувають у день виборів у плаванні під Державним Прапором України, дільниці для голосування утворюються в строк, визначений частиною третьою цієї статті, а у виняткових випадках - не пізніш як за п'ять днів до дня голосування.
5. При проведенні всеукраїнського референдуму дільниці для голосування при представництвах України за кордоном утворюються Центральною виборчою комісією за поданням Міністерства закордонних справ України.
6. Військовослужбовці голосують на дільницях, розташованих за межами військових частин. Дільниці у військових частинах утворюються як виняток з дозволу Центральної виборчої комісії.
7. Рішення про утворення дільниць для голосування із зазначенням меж кожної дільниці доводиться до відома громадян не пізніше ніж на п'ятий день після його прийняття.
Стаття 22. Комісії з референдуму
1. Підготовку і проведення всеукраїнського референдуму в Україні здійснюють:
1) Центральна виборча комісія;
2) територіальні Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські комісії;
3) територіальні районні, міські (міст обласного значення), районні у містах комісії;
4) дільничні комісії.
2. Підготовку і проведення місцевого референдуму здійснюють:
1) територіальні Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські комісії;
2) територіальні районні, міські (міст обласного значення), районні у містах, селищні, сільські комісії;
3) дільничні комісії.
Стаття 23. Утворення комісій з референдуму
1. Територіальні Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міська, районні, міські (міст обласного значення), селищні, сільські комісії з референдуму утворюються відповідною радою не пізніш як за 50 днів до дня проведення всеукраїнського референдуму і 30 днів до дня проведення місцевого референдуму в складі голови, заступника голови, секретаря та 6-10 членів комісій за поданням органів самоорганізації населення, що діють на відповідній території, та об'єднань громадян України з всеукраїнським або місцевим статусом. Зазначені подання повинні бути передані до відповідної ради не пізніш як за 60 днів до дня проведення всеукраїнського референдуму та за 40 днів до дня проведення місцевого референдуму.
Якщо в установлений строк подання не надійшли відповідна рада утворює комісію з референдуму за поданням голови ради (міського голови) або посадової особи, яка відповідно до закону здійснює повноваження голови ради (міського голови).
2. У разі, якщо відповідна рада не утворить в установлений цим Законом строк територіальну Автономної Республіки Крим, обласну, Київську та Севастопольську міські комісії з всеукраїнського референдуму, відповідна комісія утворюється Центральною виборчою комісією не пізніш як за 40 днів до дня проведення всеукраїнського референдуму за поданням, що вносилося на розгляд відповідної ради. Це подання передається Центральній виборчій комісії не пізніш як за 45 днів до дня проведення референдуму головою відповідної ради (міським головою) або посадовою особою, яка відповідно до закону здійснює повноваження голови ради (міського голови). Якщо в установлений строк подання не передано Центральній виборчій комісії, відповідна територіальна комісія з референдуму утворюється Центральною виборчою комісією з власної ініціативи за пропозицією Голови Комісії.
3. У разі, якщо відповідна рада не утворить в установлений цим Законом строк територіальну районну, міську (міст обласного значення), районну у місті комісію з всеукраїнського референдуму, відповідна комісія утворюється територіальною Автономної Республіки Крим, обласною, Київською та Севастопольською міськими комісіями не пізніше як за 30 днів до дня проведення всеукраїнського референдуму за поданням, що вносилося на розгляд відповідної ради. Це подання передається до територіальної Автономної Республіки Крим, обласної, Київської та Севастопольської міської комісії не пізніш як за 35 днів до дня проведення референдуму головою відповідної ради (міським головою) або посадовою особою, яка відповідно до закону здійснює повноваження голови ради (міського голови). Якщо в установлений строк подання не передано, відповідна територіальна комісія з референдуму утворюється територіальною Автономної Республіки Крим, обласною, Київською та Севастопольською міськими комісіями з всеукраїнського референдуму з власної ініціативи за пропозицію голови відповідної комісії.
4. Дільничні комісії з референдуму утворюються сільськими, селищними, міськими (міст, де немає районних рад), районними в містах радами не пізніш як за 20 днів до дня проведення референдуму в складі голови, заступника голови, секретаря та 4-6 членів комісії за поданням органів самоорганізації населення, що діють на відповідній території, та районних, міських осередків об'єднань громадян України. Зазначені подання повинні бути передані до відповідної ради не пізніш як за 30 днів до дня проведення референдуму. Якщо в установлений строк подання не надійшли, відповідна рада утворює дільничну комісію з референдуму за поданням сільського, селищного, міського (міст, де немає районних рад) голови, голови районної у місті ради або посадової особи, яка відповідно до закону здійснює її повноваження.
У разі, якщо рада в установлений цим Законом строк не утворить дільничні виборчі комісії, ці комісії утворюються не пізніш як за 15 днів до дня проведення референдуму відповідною територіальною комісією з референдуму за поданням, що вносилися на розгляд відповідної ради, а за їх відсутністю з власної ініціативи територіальні комісії з референдуму за поданням її голови.
5. Дільничні комісії з референдуму у стаціонарних лікувальних, санаторно-оздоровчих закладах та інших місцях тимчасового перебування громадян України з обмеженим пересуванням на суднах, які перебувають у плаванні, утворюються в порядку, передбаченому цією статтею.
6. На дільницях, де кількість громадян, які мають право брати участь у референдумі, не перевищує 50 осіб, дільничні комісії з референдуму утворюються у складі голови, секретаря та 1-3 членів комісії.
7. Дільничні комісії з всеукраїнського референдуму при представництвах України за кордоном утворюються Центральною виборчою комісією за поданням керівників представництв.
8. При проведенні всеукраїнського референдуму, у виняткових випадках, визначених Центральною виборчою комісією, дільничні виборчі комісії утворюються за 5 днів до дня проведення референдуму виконавчими комітетами відповідних рад.
9. Територіальні та дільничні виборчі комісії у п'ятиденний строк від дня їх утворення інформують населення через засоби масової інформації або іншим шляхом про своє місцезнаходження, поштову адресу та режим роботи.
Стаття 24. Повноваження комісій з референдуму
1. Повноваження Центральної виборчої комісії щодо організації підготовки і проведення всеукраїнського референдуму визначаються Законом України "Про Центральну виборчу комісію" та цим Законом.
2. Центральна виборча комісія, крім повноважень, визначених Законом України "Про Центральну виборчу комісію":
1) приймає обов'язкові для комісій з референдуму роз'яснення з питань застосування цього Закону, здійснює на всій території України контроль за дотриманням законодавства про всеукраїнський референдум та організаційно-методичне забезпечення діяльності комісій з всеукраїнського референдуму;
2) видає ініціативній групі з всеукраїнського референдуму свідоцтво про реєстрацію та посвідчення членів ініціативної групи за формами, що встановлюються Центральною виборчою комісією;
3) спрямовує, координує та контролює діяльність територіальних комісій з всеукраїнського референдуму;
4) встановлює норми і перелік необхідного обладнання, інвентаря та послуг для комісій з референдуму і виборчих дільниць, вимоги до такого обладнання та порядок його зберігання;
5) встановлює порядок використання коштів, асигнованих на проведення всеукраїнського референдуму, і розподіляє їх по комісіях, контролює забезпечення комісій з всеукраїнського референдуму приміщеннями, транспортом, зв'язком, розглядає інші питання матеріально-технічного забезпечення всеукраїнського референдуму;
6) контролює використання комісіями з всеукраїнського референдуму коштів Державного бюджету України із залученням до проведення перевірок працівників Міністерства фінансів України та Державної податкової адміністрації України;
7) встановлює порядок залучення до роботи в комісіях з всеукраїнського референдуму спеціалістів і технічних працівників та умови оплати їх праці, порядок використання автотранспорту на період підготовки і проведення референдуму;
8) припиняє рух коштів на рахунках комісій з референдуму в установах банків після закінчення строків їх повноважень або в разі порушення кошторисно-фінансової дисципліни, приймає рішення про перерахування залишків коштів на рахунок Центральної виборчої комісії для подальшого перерозподілу на потреби проведення референдуму;
9) визначає порядок використання засобів масової інформації в період підготовки і проведення референдуму;
10) у тримісячний строк з дня офіційного опублікування результатів референдуму надсилає до Рахункової палати звіт про витрату коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення референдуму;

................
Перейти до повного тексту