1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
20.11.2004 N 1242
Про скаргу офіційного спостерігача від кандидата на пост Президента України Януковича В.Ф. у територіальному виборчому окрузі N 222 Баранова-Мохорта С.М.
До Центральної виборчої комісії 18 листопада 2004 року надійшла скарга офіційного спостерігача від кандидата на пост Президента України Януковича В.Ф. у територіальному виборчому окрузі N 222 (м. Київ) Баранова-Мохорта Сергія Миколайовича щодо визнання незаконною та скасування постанови територіальної виборчої комісії територіального виборчого округу N 222 від 15 листопада 2004 року N 108 "Про внесення змін до складу дільничних виборчих комісій територіального виборчого округу N 222" в частині затвердження нових членів дільничних виборчих комісій згідно з поданнями довірених осіб кандидатів на пост Президента України Ющенка В.А. та Мороза О.О.
В обґрунтування своєї скарги заявник вказує на те, що оскаржувану постанову прийнято з порушенням вимог частини восьмої статті 30 та частини п'ятої статті 85 Закону України "Про вибори Президента України", оскільки вказані норми передбачають включення до складу виборчих комісій осіб від кандидатів на пост Президента України лише у разі, коли кількість членів дільничної виборчої комісії в результаті припинення повноважень окремих її членів стає меншою від мінімальної кількості, встановленої частиною другою статті 24 Закону України "Про вибори Президента України", тобто дванадцяти осіб. За твердженням заявника, дільничні виборчі комісії, до складу яких було включено осіб оскаржуваною постановою, у своєму складі мали більше дванадцяти осіб, тобто підстав для включення до їх складу нових членів комісій не було.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, а також пояснення голови територіальної виборчої комісії територіального виборчого округу N 222, Центральна виборча комісія встановила, що скарга частково підлягає задоволенню з таких підстав.
У частині п'ятій статті 85 Закону України "Про вибори Президента України" передбачено, що повноваження члена виборчої комісії, який був включений до складу виборчої комісії за поданням кандидата на пост Президента України, не включеного до виборчого бюлетеня для повторного голосування, припиняються достроково у разі його відсутності двічі поспіль на засіданні виборчої комісії після дня виборів. У разі коли кількість членів виборчої комісії стає при цьому меншою від мінімальної кількості, відповідна виборча комісія вищого рівня включає до складу комісії інших осіб за поданнями кандидатів на пост Президента України, включених до виборчого бюлетеня для повторного голосування, із забезпеченням рівного представництва кандидатів.
Згідно з положеннями статті 30 Закону України "Про вибори Президента України" у разі дострокового припинення повноважень члена виборчої комісії відповідна виборча комісія вищого рівня не пізніше ніж на сьомий день з дня припинення його повноважень, але не пізніш як за один день до дня виборів (тобто не пізніше 19 листопада 2004 року включно), включає до її складу іншу особу замість тієї, повноваження якої припинено. При цьому важливо зазначити, що суб'єкт виборчого процесу, за поданням якого до складу комісії було включено особу, повноваження якої достроково припинено, має пріоритетне право на подання кандидатури для включення до складу виборчої комісії замість вибулого.
Таке подання, здійснене відповідно до вимог Закону України "Про вибори Президента України" довіреною особою кандидата на пост Президента України, включеного до виборчого бюлетеня для повторного голосування (в даному випадку - Ющенка В.А.), територіальною виборчою комісією не могло бути відхилене. Адже відповідно до положень зазначеного Закону та Роз'яснень щодо застосування окремих положень Закону України "Про вибори Президента України" під час організації підготовки та проведення повторного голосування з виборів Президента України, затверджених постановою Центральної виборчої комісії від 10 листопада 2004 року N 1177, кандидати на пост Президента України, внесені до виборчого бюлетеня для повторного голосування, в особі відповідних довірених осіб повною мірою зберігають свої права на внесення кандидатур до складу виборчих комісій.

................
Перейти до повного тексту