1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
09.11.2004 N 1124
Про скаргу довіреної особи кандидата на пост Президента України Ющенка В.А. в єдиному загальнодержавному виборчому окрузі Катеринчука М.Д.
До Центральної виборчої комісії 5 листопада 2004 року надійшла скарга довіреної особи кандидата на пост Президента України Ющенка Віктора Андрійовича в єдиному загальнодержавному виборчому окрузі Катеринчука Миколи Дмитровича на протокол (рішення) територіальної виборчої комісії, яким недостовірно встановлено підсумки голосування в межах територіального виборчого округу N 112.
У скарзі міститься прохання зобов'язати територіальну виборчу комісію територіального виборчого округу N 112 здійснити повторний підрахунок голосів виборців по кожній виборчій дільниці цього виборчого округу, скласти протоколи про повторний підрахунок голосів виборців по кожній дільниці, у разі неможливості встановити достовірні результати волевиявлення виборців визнати вибори на виборчих дільницях недійсними, а також зобов'язати територіальну виборчу комісію надіслати до Центральної виборчої комісії перші примірники протоколів про повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях з рішенням про визнання голосування на виборчих дільницях недійсним.
Обґрунтовуючи свої вимоги, заявник скарги посилається на те, що 1 листопада 2004 року суб'єктом оскарження було прийнято рішення у формі протоколу, яким встановлено підсумки голосування в межах територіального виборчого округу N 112, і наведені в протоколі відомості не відповідають реальним результатам волевиявлення виборців. На підтвердження такого висновку суб'єкт звернення зі скаргою зазначає, що до нього, як до народного депутата України, довіреної особи кандидата на пост Президента України Ющенка В.А., надходять численні звернення виборців, які мешкають в Донецькій та Луганській областях, з повідомленнями про численні порушення виборчого законодавства України, насамперед, вкидання однією особою декількох бюлетенів до виборчої скриньки, голосування особами, які не мають права голосу, голосування особою на підставі декількох відкріпних посвідчень, голосування особами, яких в день голосування було включено до списків виборців безпідставно. Також суб'єкт звернення зі скаргою вказує на те, що нібито такі випадки перевищували більше ніж на 10 відсотків кількість виборців, які брали участь у голосуванні.
Крім того, заявник скарги вказує на те, що за повідомленнями виборців, офіційних спостерігачів, членів дільничних виборчих комісій загальна кількість виборців, які взяли участь у голосуванні, за протоколами дільничних та територіальної виборчих комісій перевищує загальну кількість виданих бюлетенів.
Вивчивши зміст скарги, Центральна виборча комісія дійшла висновку, що скарга не підлягає розгляду Комісією з таких підстав.
Відповідно до статті 92 Закону України "Про вибори Президента України" (далі - Закон), що визначає предмет та суб'єктів оскарження, скарги, які стосуються призначення, підготовки і проведення виборів Президента України, можуть бути подані на рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій та їх членів. Згідно з частиною першою статті 104 Закону суб'єкт виборчого процесу має право оскаржити лише рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії, окремого члена виборчої комісії.
Предметом оскарження заявник скарги визначив протокол (рішення) територіальної виборчої комісії про встановлення підсумків голосування в межах територіального виборчого округу N 112. Отже, заявником подано скаргу саме на рішення територіальної виборчої комісії, яке, на думку скаржника, прийнято у формі протоколу. В той же час протокол територіальної виборчої комісії не є в розумінні Закону рішенням комісії, яке згідно зі статтею 92 Закону може бути предметом оскарження.
Зокрема, відповідно до частини чотирнадцятої статті 28 Закону рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови. З питань поточної діяльності комісія може приймати протокольні рішення.

................
Перейти до повного тексту