1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
29.10.2004 N 1063
Про скарги виборців Демченка М.Ф., Майстренка Є.В., Павлова Л.Я., Удовіка В.П.
До Центральної виборчої комісії 27 жовтня 2004 року надійшли скарги виборців Демченка М.Ф., Майстренка Є.В., Павлова Л.Я., Удовіка В.П.
Центральна виборча комісія відзначає, що скарги оформлено однотипно, основний текст усіх скарг є ідентичним, в них містяться ідентичні посилання, граматичні звороти.
У всіх скаргах ставиться питання про визнання неправомірними дій кандидата на пост Президента України Ющенка Віктора Андрійовича та оголошення йому попередження у зв'язку з неправомірним, на думку скаржників, отриманням персональних даних виборців, втручанням у приватне життя заявників. Також суб'єкти звернення зі скаргою просять з'ясувати, чи оплачувалося виготовлення надісланих їм агітаційних матеріалів з виборчого фонду кандидата на пост Президента України Ющенка В.А. та чи зареєстрований їх примірник у Центральній виборчій комісії.
У скаргах зазначено, що 20 жовтня 2004 року кожен із заявників отримав листа за підписом нібито кандидата на пост Президента України Ющенка В.А., що містив агітаційний матеріал на підтримку кандидата.
Отже, скарги обґрунтовуються одними й тими ж обставинами, подані до одного суб'єкта оскарження, носять однотипний характер. У зв'язку з цим Центральна виборча комісія вважає за можливе розглянути вказані скарги разом та прийняти одну постанову за результатами їх розгляду.
Вивчивши доводи заявників, матеріали, листи та акти, додані до скарг, і пояснення уповноваженого представника кандидата на пост Президента України Ющенка В.А. у Центральній виборчій комісії, Комісія встановила.
Матеріали, про які йдеться у скаргах, до Центральної виборчої комісії в порядку, встановленому в частині шостій статті 59 Закону України "Про вибори Президента України", не надходили. Відповідно до пояснень уповноваженого представника кандидата на пост Президента України Ющенка В.А. у Центральній виборчій комісії зазначені матеріали за рахунок виборчого фонду кандидата, кандидатом чи за його вказівкою не виготовлялися.
Враховуючи обставини, викладені в скаргах та встановлені Центральною виборчою комісією, Комісія дійшла висновку, що скарги не підлягають задоволенню з таких підстав.
Намагання особисто переконати виборця, звернутися до нього, не застосовуючи при цьому тиску, інших незаконних методів впливу, не є порушенням законодавства, а є законною формою передвиборної агітації. Відповідно ж до частини першої статті 58 Закону України "Про вибори Президента України" передвиборна агітація може здійснюватися у будь-якій формі та будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України.
У зв'язку з цим не можна погодитися із твердженнями скаржників про те, що передвиборною агітацією, а саме особистим листом, зверненим до виборця, порушуються принципи свободи волевиявлення і таємності голосування, а також положення Конвенції про стандарти демократичних виборів, виборчих прав і свобод у державах-учасницях Співдружності Незалежних Держав від 7 жовтня 2002 року, яку не було ратифіковано в Україні.
У скаргах не обґрунтовано та не підтверджено доказами твердження про те, що дані, використані при складанні листа взято виключно "в органах реєстрації громадянського стану (паспортних столах), органах соціального захисту та органах по нагляду за охороною праці", а також про те, що вказані дані було отримано неправомірним шляхом кандидатом на пост Президента України Ющенком В.А. чи за його вказівкою.
Відповідно до законодавства України інформація, що міститься в листі, надісланому виборцям, та могла бути використана при їх складанні, має статус загальнодоступної та відкритої.
Зокрема, лист, про який йдеться в усіх скаргах, було адресовано до різних селянських (фермерських) господарств. Відповідно ж до частини першої статті 1 Закону України "Про фермерське господарство" фермерське господарство є формою підприємницької діяльності громадян із створенням юридичної особи. Отже, фермерські господарства відповідно до зазначеного закону є юридичними особами.

................
Перейти до повного тексту