1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
11.10.2004 N 824
Про скаргу кандидата на пост Президента України Базилюка О.Ф.
До Центральної виборчої комісії 6 жовтня 2004 року надійшла скарга кандидата на пост Президента України Базилюка Олександра Філімоновича на порушення виборчого законодавства кандидатом на пост Президента України Ющенком Віктором Андрійовичем.
У скарзі Базилюк О.Ф. просить Центральну виборчу комісію визнати неправомірними дії кандидата на пост Президента України Ющенка В.А. у зв'язку з розміщенням у пресі двох газетних публікацій, які містять інтерв'ю з дружиною Ющенка В.А. Кетрін Клер Чумаченко (Катериною Ющенко), - статті в міжнародному суспільно-політичному тижневику "Зеркало недели" N 39 (514) за 2-8 жовтня 2004 року "Я всегда боялась за Виктора, но даже не предполагала, что его недруги зайдут так далеко" та статті у дайджест-додатку до газети "Столиця" "Наша столиця" N 4 (17) за жовтень 2004 року "Катерина Ющенко: "Я - українка".
Відповідно до частини першої статті 103 Закону України "Про вибори Президента України" кандидат на пост Президента України, партія (блок) - суб'єкт виборчого процесу мають право оскаржувати дії іншого кандидата на пост Президента України, його довіреної особи, якщо ці дії спрямовані на порушення встановленого законом порядку висунення кандидата, проведення передвиборної агітації, інші порушення їх прав або виборчих прав громадян. Згідно з частиною третьою цієї статті скарга на дії кандидата на пост Президента України подається до Центральної виборчої комісії або до Апеляційного суду м. Києва. За таких обставин скарга Базилюка О.Ф. підлягає розгляду Центральною виборчою комісією.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, Центральна виборча комісія не встановила підстав для задоволення викладених у ній вимог, виходячи з такого.
Наведені у публікаціях висловлювання дружини кандидата на пост Президента України Ющенка В.А. Кетрін Клер Чумаченко (Катерини Ющенко) не містять закликів голосувати (агітації) за або проти одного або декількох кандидатів на пост Президента України. Разом з тим, частиною другою статті 58 Закону України "Про вибори Президента України" обговорення передвиборних програм кандидатів на пост Президента України, політичних, ділових, особистих якостей кандидатів відокремлено від поняття "агітація" (заклик голосувати за або проти).
Статтею 26 Конституції України закріплено принцип: іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах, користуються тими самими правами і свободами, а також несуть такі самі обов'язки, як і громадяни України. Відповідно до статті 34 Конституції України кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань. Кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір. Ретельно дослідивши зміст вищевказаних публікацій, Центральна виборча комісія не вбачає у ньому порушення вимог частини другої статті 58 та пункту 1 частини першої статті 64 Закону України "Про вибори Президента України", оскільки ці публікації не містять передвиборної агітації, а є вираженням особистих поглядів і переконань Кетрін Клер Чумаченко (Катерини Ющенко) без закликів голосувати за або проти одного або декількох кандидатів на пост Президента України.
Неприйнятним Центральна виборча комісія також вважає тлумачення скаржником Базилюком О.Ф. терміну "політична реклама" на підставі Закону України "Про рекламу" з огляду на таке.
Відповідно до статті 14 Закону України "Про вибори Президента України" підготовка і проведення виборів Президента України регулюються Конституцією України, цим Законом, Законом України "Про Центральну виборчу комісію", іншими законами України, постановами Верховної Ради України про призначення виборів Президента України, а також іншими актами законодавства, прийнятими відповідно до цього Закону. Статтею 2 Закону України "Про рекламу" чітко окреслено сферу застосування цього Закону, зокрема визначено, що його дія не поширюється на оголошення фізичних осіб, не пов'язані з підприємницькою діяльністю.

................
Перейти до повного тексту