1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 19 травня 2023 року № 30
Про скарги громадської організації "Центр контролю передвиборчих програм", зареєстровані в Центральній виборчій комісії 08 травня 2023 року за № 21-37-2290 та № 21-37-2293
До Центральної виборчої комісії 08 травня 2023 року (вх. № 21-37-2290) надійшла скарга громадської організації "Центр контролю передвиборчих програм" (далі - громадська організація, суб’єкт звернення зі скаргою), суб’єктом оскарження в якій визначено Полтавську районну територіальну виборчу комісію Полтавської області (далі - Полтавська районна територіальна виборча комісія). У скарзі суб’єкт звернення зі скаргою просить, зокрема, визнати протиправною бездіяльність зазначеної виборчої комісії, що полягає у ненаданні нею доступу до публічної інформації на запит громадської організації, та зобов’язати Полтавську районну територіальну виборчу комісію надати такий доступ громадській організації до запитуваної інформації.
Свої вимоги суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує тим, що ним було надіслано запит на інформацію до Полтавської районної територіальної виборчої комісії з проханням надати копії протоколу цієї комісії про результати виборів депутатів Полтавської районної ради Полтавської області на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, постанов зазначеної територіальної виборчої комісії про визнання обраним і реєстрацію депутатом указаної ради на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Морозова Сергія Миколайовича та відомості про актуальний склад Полтавської районної територіальної виборчої комісії із зазначенням прізвищ, імен, по батькові її членів та їх посад, суб’єкта подання кандидатури кожного члена до складу цієї комісії, електронну адресу та контактний телефон названої територіальної виборчої комісії (копію поштової квитанції про надсилання 10 квітня 2023 року рекомендованого листа на адресу суб’єкта оскарження додано до скарги).
Як зазначає суб’єкт звернення зі скаргою, відповіді на вказаний запит Полтавською районною територіальною виборчою комісією надано не було, що, на його думку, свідчить про порушення цією виборчою комісією вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Також до Центральної виборчої комісії 08 травня 2023 року (вх. № 21-37-2293) надійшла скарга громадської організації, суб’єктом оскарження в якій визначено Лубенську районну територіальну виборчу комісію Полтавської області (далі - Лубенська районна територіальна виборча комісія). У скарзі суб’єкт звернення зі скаргою просить визнати протиправною бездіяльність Лубенської районної територіальної виборчої комісії, що полягає у ненаданні нею доступу до публічної інформації на запит громадської організації, а також зобов’язати вказану територіальну виборчу комісію надати доступ громадській організації до запитуваної інформації.
На підтвердження викладеного суб’єктом звернення зі скаргою додано копію запиту на отримання публічної інформації, надісланого громадською організацією до Лубенської районної територіальної виборчої комісії, зі змісту якого вбачається, що скаржником запитувалися копії протоколу цієї комісії про результати виборів депутатів Лубенської районної ради Полтавської області на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, постанов указаної територіальної виборчої комісії про визнання обраним та реєстрацію депутатом Лубенської районної ради Полтавської області на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Гребінник Тетяни Андріївни, а також інформація щодо актуального складу Лубенської районної територіальної виборчої комісії із зазначенням прізвищ, імен, по батькові її членів та їх посад, суб’єкта подання кандидатури кожного члена до складу цієї комісії, електронної адреси та контактного телефону названої територіальної виборчої комісії. Також додано копію поштової квитанції про надсилання 10 квітня 2023 року рекомендованого листа на адресу суб’єкта оскарження.
На зазначений запит, як повідомляється у скарзі, Лубенською районною територіальною виборчою комісію надано відповідь, що запитувана інформація розміщена на сайті Центральної виборчої комісії, однак суб’єкт звернення зі скаргою не зміг знайти на вказаному сайті запитувану ним інформацію.
Вивчивши скарги з доданими до них документами та матеріалами, Центральна виборча комісія зазначає.
Порядок подання до Центральної виборчої комісії звернень (заяв та скарг), а також порядок і строки їх розгляду регламентовано статтями 14, 15 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (далі - Закон).
Так, згідно з частиною четвертою статті 14 Закону скарги, що стосуються виборів чи референдумів, подаються до Комісії у порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми. Скарги, що не стосуються виборів чи референдумів, подаються до Центральної виборчої комісії у порядку та строки, встановлені Законом України "Про звернення громадян" та іншими законами України, з особливостями, встановленими частиною десятою цієї статті.
Скарги, що стосуються виборів чи референдуму, розглядаються Комісією у порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми. Скарги, що не стосуються виборів чи референдуму, розглядаються Центральною виборчою комісією на загальних підставах, встановлених Законом України "Про звернення громадян" та іншими законами України (частина четверта статті 15 Закону).
З огляду на вказане Центральна виборча комісія констатує, що подані громадською організацією скарги не стосуються виборів чи референдумів, а отже, їх розгляд повинен здійснюватися на загальних підставах, установлених Законом України "Про звернення громадян" та іншими законами України.
При цьому зі змісту скарг вбачається, що громадська організація оскаржує наявні, на її думку, порушення Полтавською та Лубенською районними територіальними виборчими комісіями вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" та звертається до Центральної виборчої комісії відповідно до статті 23 зазначеного Закону, частиною першою якої встановлено, що рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.
За змістом статті 1 Закону Комісія є колегіальним державним органом, наділеним повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів та референдумів у порядку та в межах, установлених законами України. Комісія здійснює контроль за діяльністю та консультативно-методичне забезпечення виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад, сільських, селищних, міських голів та комісій з місцевих референдумів.

................
Перейти до повного тексту